جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این موضوع سفارش داشته اند که هیچ وقت در عرصه رشد علمی کشور، نباید متوقف شویم، بنابراین وظیفه نهادهای علمی کشور، تحقق این فرمایشات رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد کشور، با تاکید بر اهمیت توجه به رشد علمی کشور، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این موضوع سفارش داشته‌اند که هیچ وقت در عرصه رشد علمی کشور، نباید متوقف شویم، بنابراین وظیفه نهادهای علمی کشور، تحقق این فرمایشات رهبری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید با قدرت و قوت، مسیر ارتقا و رشد جایگاه علمی خود و کشور را پیش بگیرد، گفت: در سال‌های گذشته اتفاقات مبارکی در عرصه علمی در مجموعه دانشگاه آزاد رخ داده است، که باید این مسیر با قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

امام جمعه همدان افزود: گاهی از موارد نگاه بین ثروت و علم یک نگاه تقابلی است در حالی که در دنیای امروز اقتصاد و ثروت مقدمه‌ای برای ارتقای کیفی و ارتقای علمی جامعه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر دانشگاه آزاد از نظر اقتصادی با مشکل روبرو شود؛ از لحاظ ارتقای علمی نیز آسیب خواهد دید، مطرح کرد: اکتفا کردن به شهریه و اداره کردن دانشگاه با شهریه، در شرایط فعلی و به لحاظ کمبود دانشجو و تعدد مؤسسات علمی، توجیه اقتصادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مطالبات و مسائل اقتصادی که در محیط دانشگاه وجود دارد، به یکی از دغدغه‌های اصلی در دانشگاه آزاد تبدیل شده است، اظهار داشت: دانشگاه باید در بحث درآمدها، تدبیری بلند مدت و جدید داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیئت علمی و اساتید به جز مسائل علمی نباید دغدغه دیگری داشته باشند، خاطر نشان کرد: اساتید باید در فضایی آرام و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به دنبال انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی، در راستای رشد علمی کشور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه حضور در مجامع علمی یک توفیق است، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی این توفیق را از دست داده‌ایم، چرا که هر جا مباحث علمی مطرح می‌شود، قطعاً نشاط نیز در آنجا است.

وی در پایان این جلسه با تقدیر از خدمات و فعالیت دکتر قائمی، برای دکتر ابوالفضل یداللهی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی همدان، آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha