شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بحرین

حوزه/ در هفته های اخیر بحرین شاهد جنایت های گسترده رژیم آل خلیفه در حق شهروندان از کودک و نوجوان گرفته تا صدور حکم اعدام برای زندانیان بی گناه و بی توجهی به وخامت حال زندانیان بیمار بوده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، شهرک الخارجیه شهر ستره بحرین یک هفته است که تحت تحقیق و باز جویی قرار گرفته است و ۵ نوجوان به نام‌های محمد جعفر الکویتی ۱۵ ساله، منتظر جعفر الکویتی ۱۴ ساله، مقتدی جعفر الکویتی ۱۵ ساله، أحمد فاضل أحمد حبیل ۱۵ ساله، محمد عبدالزهراء منصور ۱۵ ساله حکم بازداشتشان تمدید شده است.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کودک در زندان‌های بحرین به سر می‌برند که علیه آنها حکم‌های ظالمانه به دلیل مشارکت در تظاهرات و اعتصاب برای مطالبه حقوق سیاسی، صادر شده است.

همچنین جمعیت العمل الاسلامی بحرین مخالفت کامل خود را با حکم‌های اعدام صادره در حق دو اسیر بحرینی جعفر سلطان و صادق ثامر اعلام نموده است.

به منظور ابراز همبستگی و حمایت از دو جوان دستگیر شده به نام‌های جعفر سلطان و صادق ثامر که در زندان‌های رژیم آل سعود به سر می‌برد، در مناطق مختلف بحرین از جمله مناطق السنابس، شهرکان، الدیر، العکر و رأس رمان تظاهرات اعتراضی برگزار شده است.

بر اساس این گزارش جمعیت العمل الاسلامی بحرین دادگاه‌های رژیم آل خلیفه را فاقد کمترین عناصر عدالت و مشروعیت و دعوی قضائی صحیح می‌داند.

از دیگر اقدامات ظالمانه اخیر رژیم آل خلیفه محروم نمودن زندانیان بیمار از درمان است. زندانیان بیمار در زندان‌های رژیم آل خلیفه از انجام هرگونه معالجه و دیدار با بستگانشان محروم هستند، وضعیت زندانی دربند محمد احمد علی، که به بیماری قند مبتلا است به خاطر شرایط اسفناک بهداشتی و سوءتغذیه داخل زندان رو به وخامت نهاده به طوری که دیگر توان راه رفتن ندارد و استخوان‌های ایشان خورده شده و به ستون فقراتش رسیده است.

وضعیت روحی و روانی یاسر احمد آمریکایی که در زندان به سر می‌برد وخیم گزارش شده، مقامات زندان مرکزی جو بحرین او را درمان و امکانات بهداشتی محروم ساخته اند. مادر زندانی محمد صالح مکی اعلام کرده که فرزندش را از ماه مارس ۲۰۲۱ هنگامی که به ویروس کرونا مبتلا شده ندیده است، همچنین ایشان از دیدار تصویری و مجازی فرزندش به همراه سایر زندانیان از ابتدای گسترش همه‌گیری کرونا ممانعت کرده اند، این درحالی است مادر این زندانی نگران ابتلای مجدد وی به کرونا است.

جوانان و فعالان رسانه‌ای از روز جمعه ۷ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی، کمپین همبستگی با اعتصاب غذای دکتر عبدالجلیل السنکیس، زندانی سیاسی دربند را در فضای مجازی به راه انداخته اند. وی ۱۸۵ روز اعتصاب غذا کرده، السنکیس اعتصابش را به خاطر تزریق داروها و ویتامین‌های ضروری که می‌بایست از راه تزریق وریدی انحام شود ولی به شکلی خشونت آمیز توسط مأموران رژیم آل خلیفه از طریق دهان به وی خورانده می‌شود، افزایش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha