شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هم اندیشی خواهران فعال در عرصه حجاب و عفاف

حوزه/ جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: طرح جامع حجاب و عفاف به صورت پایلوت از قم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید محمد تقی حسینی در جلسه هم اندیشی عفاف و حجاب با بانوان فعال در عرصه حجاب و عفاف که در ستاد امربه معروف و نهی از منکر قم برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی بر دوش مردم و مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد است.
جانشین ستاد استان قم، افزود: ضرورت و فلسفه بحث حجاب و عفاف بر کسی پوشیده نیست و فعالین به صورت میدانی مشغول به کارند.
وی بیان کرد: با وجود همه قوانین از بدو انقلاب در کنار آیات و روایات و مصوبات شورای عالی فرهنگی، وضعیت حجاب و عفاف خوب نیست؛ اگر چه قم از بسیاری از شهرها بهتر است.
حسینی عنوان کرد: حتی یک مورد بد حجابی هم در قم زیاد است و باید به این واجب الهی و ضرورت دینی در قم، توجه ویژه ای شود.
وی خاطرنشان کرد: نشست‌های مختلفی برای هم اندیشی پیرامون حجاب و عفاف در سطح استان توسط قرارگاه ثارالله و ۱۹ دی و استانداری و مؤسسات دیگر برگزار می‌شود تا با ارزیابی دقیق بتوان آسیب‌های اجتماعی نسبت به حجاب و عفاف را کم کنیم.
جانشین ستاد استان قم گفت: در این باره طرح‌های مختلفی نیز نوشته شده است، از جمله در حوزه‌های علمیه آیت الله اعرافی دستوری به معاونت تبلیغ داده تا طرح شکوه حیا راجع به حجاب و عفاف نوشته اند.

وی افزود: ما عضو کارگروه بودیم و مدت‌ها طول کشید پیش نویس آماده شده و باید نظرت بزرگان را بگیرند تا طرحی عملیاتی صورت بگیرد.
حسینی اظهار داشت: طرح جامع عفاف و حجاب توسط امر به معروف کشور ارائه شده و در این زمینه شورای انقلاب فرهنگی و وزارت کشور و دستگاه قضائی خواستار اجرای طرح شده اند و پیش نویس آن آغاز شده است، امید است طرحی ارائه شود تا با ارزیابی نهایی، راهکارهای راهبردی ارائه شود.
وی تصریح کرد: باید در این طرح به بررسی دقیقی پرداخت که با روش‌های ایجابی و فرهنگی و یا فعالیت‌های قضائی و حمایتی بتوان در زمینه حجاب و عفاف قدم‌هایی برداشت.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: اداره کل خانواده و عفاف و حجاب در این زمینه اقداماتی را به سرانجام می‌رساند، چرا که خانواده رکن مهمی در صیانت از حجاب و عفاف است، در این حوزه همفکری و هم افزایی بین نهادهای دولتی و ارشاد و استانداری و همه سازمان‌های مردم نهاد و … ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha