یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ب

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان به وفاداری و علاقه مندی بی نظیر ام البنین(س) به اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ عاشورا داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، شامگاه شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ در مراسم عزاداری وفات امام البنین (س) در هیئت علی اکبر (ع) ولی سلطان کاشان، اظهار داشت: پدر و مادری خوب است که فرزندش را با امر به معروف و نهی از منکر آشنا نماید.

امام جمعه کاشان، به نقش محیطی جامعه در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: همانطور که شرایط محیطی در رشد و نمو درخت و گیاه مؤثر می‌باشد، در تربیت فرزند نیز اثر گذار است.

وی، عنوان کرد: قطعاً تأثیر گذاری روحیه یک انسان در شرکت جلسه حضرت ام البین (س) نسبت به شرکت در مجلس رقص، ساز و آواز متفاوت می‌باشد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، به نقش کلیدی و زیر بنایی مادر در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: هیچ عاملی به اندازه نقش مادر در تربیت فرزند اثرگذارتر نیست.

وی، به نقش حضرت ام‌البنین (س) در تربیت ابوالفضل العباس (ع) اشاره کرد و یادآور شد: رشادت‌ها و شایستگی‌های حضرت قمر بنی هاشم نشأت گرفته از مادرش می‌باشد.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: به تعبیر امام صادق (ع) به برکت شیر حضرت ام البنین (س) جعفر، عثمان، عبدالله و عباس عاشق و جان باخته سیدالشهدا (س) شدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به وفاداری و علاقه‌مندی بی نظیر ام‌البنین (س) به اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ عاشورا داشت.

وی، افزود: ام‌البنین (س) پنج سال به صورت مستمر هر شب به قدری در عزای سیدالشهدا (ع) گریه و زاری کرد که صدای گریه‌اش همسایه‌ها را تحت تأثیر قرار داد و چشمانش نابینا شد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه ام‌البنین تمام وجودش را فدای امام حسین (ع) کرد، گفت: به خاطر اشتیاقی که این بانوی بزرگوار به جایگاه امامت و ولایت داشت باید از او تجلیل شایسته به عمل آید، چرا که در دامن امیرالمومنین (ع) بعد از وجود نازنین فاطمه زهرا (س) هیچ بانویی به اندازه ام‌البنین درخشش و ادب اجتماعی نداشت.

وی، در پایان ادب، تواضع، خودگذشتگی و فروتنی ام‌البنین (س) را در تاریخ اسلام بی نظیر دانست و افزود: این بانوی بزرگوار وقتی خواست به همسری امیرالمومنین (ع) در بیاید به آن حضرت فرمود، درست است که در طایفه‌ام نامم فاطمه بود، ولی چون برای کنیزی بچه‌هایت آمده‌ام، در خانه‌ات مرا فاطمه صدا نزن.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha