جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: اسلام برای نیازهای انسان برنامه‌ریزی کرده است و لذا جواب دادن به نیازهای بشری در اسلام پیوست تربیتی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در جمع طلاب و روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان برگزار شد، با بیان این که دشمنان امروز می‌خواهند اسلام و انقلاب را زیر سوال ببرند، اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند شاه پلید که در زمان او مردم ایران در فقر و بدبختی به سر می‌بردند و حتی از کمترین امکانات رفاهی و آموزشی هم بی بهره بودند را تطهیر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که در تولید محتوا باید نیاز مخاطب را در نظر بگیریم و بر اساس نیاز او محتوا تولید و ارائه کنیم، تصریح کرد: اسلام برای نیازهای انسان برنامه‌ریزی کرده است و لذا جواب دادن به نیازهای بشری در اسلام پیوست تربیتی دارد.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: اساس وضع احکام در اسلام و ولایت مداری است و هیچ راهی جز ولایت پذیری برای انسان وجود ندارد و همه اسلام با این واژه قابل تفسیر است.

وی در پایان با بیان این که باید در ارائه مطالب به مخاطب، نیاز مخاطب، تمرکز دشمن بر نقاط حساس، مفید بودن مطالب، موقعیت سنجی و شناخت زمان مد نظر باشد، گفت: امروز انقلاب اسلامی این فرصت را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم جایگاه واقعی روحانیت را دوباره در جامعه احیا کنیم.

لزوم جریان شناسی انقلاب اسلامی و احزاب سیاسی در ارومیه

حجت الاسلام امامی همچنین در جلسه هماهنگی برنامه‌های دوم بهمن که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با بیان این که به پای کار آوردن جریانات اجتماعی برای بیان دستاوردهای انقلاب لازمه حرکت هاست، اظهار داشت: اسم ستاد دوم بهمن مردمی است و نباید به اقشار و افراد خاصی محدود شود.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی به همه وظایف خود در مورد دوم بهمن و روحانیت عمل خواهد کرد، ادامه داد: با بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی هماهنگی‌های لازم برای گرامیداشت یاد و نام شهدای روحانی انجام شده است و این هفته جلسه هیئت علمای ارومیه به یاد شهدای روحانی کربلای ۵ برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: مسجد اعظم به نمایشگاه دائمی انقلاب اسلامی در ارومیه تبدیل شود و نشست های هفتگی برای بررسی مسائل و مباحث انقلاب برگزار شود؛ لازم است هر ماه یک جلسه در سخنرانی‌های قبل از خطبه نماز جمعه مسائل روز به صورت تحلیل و تحقیق شده برای مردم بیان شود.

وی بر لزوم جریان شناسی انقلاب اسلامی و احزاب سیاسی در ارومیه اشاره کرد و گفت: باید جریان شناسی احزاب و جریانات اوایل انقلاب در ارومیه اتفاق بیفتد، البته به دنبال نبش قبر نیستیم ولی باید از تاریخ عبرت بگیریم و همان گونه که رهبر انقلاب به آن تاکید کرده‌اند، و ما هم باید این مسئله را بومی سازی کنیم و نسل جدید بدانند که چه کسانی در مسیر انقلاب بودند و برای این کار مجاهدت‌ها انجام داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha