شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تدوین ۱۰۰ طرح تحولی در یک برنامه پنج ساله حوزه های علمیه و شناسایی ۶ هزار طلبه نخبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز در جلسه شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان مازندران از تدوین اسناد راهبری و کلان ۲۰ ساله حوزه برای نخستین بار خبر داد.

وی با بیان این که در یک برنامه پنج ساله بیش از ۱۰۰ طرح تحولی برای حوزه تدوین و طراحی شده است، افزود: این منظومه فکری در قالب یک طرح پنج ساله تنظیم و اجرایی خواهد شد که باید برای مسؤولان و مدیران مدارس به خوبی تبیین شود.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود به ظرفیت بالای حوزوی مازندران اشاره کرد و با بیان این که مازندران استانی غنی، عالم پرور و با حوزه علمیه‌ای بزرگ است، خاطرنشان کرد: میثاق ما مدیریت‌های استانی برنامه پنج ساله‌ای است که طراحی و تدوین شده است.

وی با بیان این که برنامه پنج ساله طراحی شده دارای چهل مضمون، ۵۰۰ هدف و ۹۰۰ برنامه مهم است، تصریح کرد: در این طرح مهم سهم هر استان ۳۰۰ تا ۴۰۰ عنوان برنامه است که باید برنامه در این مسیر حرکت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به مسأله واسپاری اختیارات به استان‌ها اشاره کرد و با بیان این که این مسأله یکی از سیاست‌های مهم مدیریت کشور نسبت به استان‌ها است، افزود: علاوه بر این مسأله ارتقا کیفی فعالیت‌ها در سطح استان‌ها محور دوم سیاست‌های ما نسبت به مدیریت‌های استانی است که ۲۰ محور دارد که یکی از این محور افزایش سطوح عالی است.

آیت الله اعرافی همچنین به شکل‌گیری دروس خارج در سطح شهرستان‌ها به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های قم نسبت به مدیریت‌های استانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درس خارج در کشور بر اساس شاخص‌های تعیین شده، رسمی است.

وی به درختواره رشته‌های تخصصی و مورد نیاز جامعه از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان این که در این درختواره ۴۰۰ تا ۵۰۰ رشته مهم و تخصصی پیش بینی شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ رشته سرفصل نویسی و ۸۰ رشته نیز طی دو سه سال اخیر اجرایی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به طرح آمایش حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: در این طرح ۶۰ تا ۷۰ کارکرد حوزه و روحانیت مشخص شده و هم اکنون در حال توافق مشترک با آن نهادهای مورد نظر هستیم.

آیت الله اعرافی در پایان به شناسایی ۶ هزار طلبه نخبه و با استعداد در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: حفظ این استعدادهای قوی نیز از جمله طرح‌ها و برنامه‌های حوزه است.

انتهای پیام / ‏

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha