چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس هر شخصی که در خصوص سوده همدانیه نظری دارد، حاضرم با او در چار چوب منطق و علم مناظره کنم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در همایش ملی «مادران فاطمی» همراه با تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز که در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد، با اشاره اینکه کار کردن در این دوره آخرالزمانی برای پیشبرد اهداف دینی مجاهدت ویژه‌ای می‌طلبد، اظهار کرد: امیدوار هستیم که شما بانوان به اقتدای حضرت صدیقه طاهره (س) در این جهاد و تلاش نورانی میدان داری کنید، برای اینکه کار دین داری در روزگار ما گره خورده است، نباید طوری سخن بگوییم که یک کشور ایران است و در این کشور می‌خواهیم زندگی کنیم و چهار مسئله درون کشوری است اینگونه نیست یک جهانی است که یک خبر در عرض چند دقیقه در همه جا منتشر می‌شود.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه قدرت تبلیغ و تبیین در دست دشمنان خداوند است، اضافه کرد: اکنون در یک برهه خاص و ویژه قرار داریم، برخی مواقع این ذهنت وجود دارد و می‌گویند که چرا فلان کار را نمی‌کنید ما کارهایی که می‌توانیم انجام می‌دهیم اما کارهای زمین مانده بسیار است، دشمنان فعالیت‌های بسیاری می‌کنند و می‌خواهند رسماً نام خداوند نباشد، امام در روزی که به صدر هیئت رئیسه شوروی نوشت این بحث را داشت که بگذارید من امام شناسی را یاد بدهم و جواب آنان این بود که نمی‌خواهیم.

دلایل معامله با چین

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: آنچه امروز پس از دوره ۳۲ ساله انجام می‌شود، همان چیزی است که امام گفته است، اما برخی می‌گویند که شعار شما نه شرقی نه غربی بوده است، اکنون چه کار می‌کنید؛ ما از موضع خود بیرون نیامده‌ایم چراکه شعار لا اله الا الله همان نه شرقی نه غربی است، اما شرقی‌ها می‌گویند در معامله با شما حاضریم، غربی‌ها می‌گویند به دلیل اینکه لا اله الا الله که می‌گوئید با شما معامله نمی‌کنیم،؛ این خنده دار است که با این افرادی که با ما معامله می‌کنند بخواهیم معامله نکنیم، چه تحلیلی است که دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن انجام می‌دهد، ما از هیچ شعار و موضعی دست بر نداشته‌ایم، مگر اینکه در دنیا دو دسته کافر هستند عده‌ای از آنان می‌گویند حاضر با معامله با شما هستیم عده‌ای می‌گویند با شما معامله نمی‌کنیم، رسماً قرآن کریم می‌فرماید افرادی که با شما مخالفت نمی‌کنند می‌توانید معامله کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی گفتند امام جمعه شیراز گفته رابطه با چین اشکال ندارد، در صورتی که چنین نبوده من عرض کرده‌ام که معامله با کافرانی که با ما سر دعوا ندارند، مشکل ندارد، قرآن کریم اینگونه فرموده است؛ ابزار تبلیغاتی در اختیار دشمنان است و هرچیزی که می‌خواهند می‌گویند اما ما نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام همچنین در واکنش به سخنان برخی افراد در خصوص سوده همدانیه نیز افزود: می‌خواهم در خصوص سوده همدانیه که اخیراً نیز نقل مجالس شده است، در نشستی با بانوانی که در طول تاریخ اسلام نقش آفرینی تبلیغی کرده‌اند، سخن بگوییم، به دلیل اینکه برداشت‌های مختلفی از این واقعه تاریخی شده است؛ اگر ما حدیث شناس هستیم باید در این خصوص بحث کنیم، هر شخص دیگری اگر سخنی در این رابطه دارد در چارچوب منطق و علم سخن بگوید و در همین چارچوب جواب بگیرد. کاری کرده‌اند که خانمی به زور و بدون چادر می‌خواسته وارد حرم حضرت شاهچراغ (ع) شود و سپس میان خطبه فریاد می‌زند، بعد می‌گویند ما طرفدار سوده همدانیه هستیم؛ تیتر کرده‌اند که ما مانند سوده همدانیه مطالبه گر می‌مانیم، چه مطالبه‌ای؟ شما دین را بدهکار کرده‌اید، سوده همدانیه دینداری را طلبکار کرد، کسی که دین را بدهکار می‌کند نمی‌تواند بگویید من طرفدار سوده همدانیه هستیم.

جایگاه نماز جمعه و مساجد باید تقویت شود

وی ادامه داد: شخصی در میان نماز جمعه می‌گوید صبر کنید من می‌خواهم صحبت کنم، من سه سال در این شهر هستم کدام جمعه صبر نکرده‌ام تا پس از نماز تا به حرف‌ها گوش دهم، برخی می‌خواهند همین دو رکعت نماز را هم بگیرند، این نوع رفتار را طوری جلوه می‌دهند که این کار دینی دارای مشکل است؛ دشمنان در صدد ضربه زدن به مقام معظم رهبری هستند، به نام اعتقاد به نماز جمعه اصل موضع نماز جمعه را زیر سوال می‌برند؛ خوردن و بردن به روحانیون و طلاب نمی‌چسبد، باید جایگاه نماز جمعه و مساجد را تقویت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 1
    فرق انحرافی به جای خود، شما پاسخ اراجیف دکتر سروش را بدهید که اینقدر شبهه و ایراد به اسلام وارد نکند. تجربه شخصی وحی، بالاتر بودن اشعار مولوی از قرآن، زیر سوال بردن ختم نبوت، توصیف بهشت از نگاه یک عرب صحرانشین،... اینها بیشتر از فرق انحرافی به اسلام ضربه می زند.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    با سلام و احترام بر جنابعالی ،عرض می کنم که به شبهات آقای دکتر، سروش عزیزان بزرگواری از حضرات آقایان علماء کثرالله امثالهم جواب داده اند ،پس نگرانی ندارد . هر که بر اسلام وارد شبهه کرد __او مریض و غافل از خویش است و درد __ این سروش بینوا ی پر خروش __نیست بکالایش خریدار در فروش __ گرچه دائم می کند قرچ قروچ __لیک زیاد از گفته هایش هست پوچ __ پس چرا آزار دهیم بیهوده خویش __جمله از ماری که او را نیست نیش . با عرض ادب واحترام ، محمد مهدی اسلامی .
  • morteza IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    به نام رحمت الهی این روزها حرف های نسنجیده و از روی ناآگاهی و اعتقاد ناصواب یکی از پیش نمازان جمعه در خصوص حجت روزگار ما دل بسیاری از ارادتمندان امام زمان و شیعیان امیرالمومنین را به درد اورده است، وقتی از روی خیرخواهی و درجهت تببین مطلب و اصلاح اعتقاد ناصواب این عده به آنها متذکر می شوی که مگر نخوانده ای که "من مات و لم یعرف امام زمانه..." ، یا "لو لا الحجه لساخت الارض باهلها..." و متذکر می شوی که این حجت معصوم خدا و امام عصر است، او در جواب به توقیعی از امام عصر اشاره می کند که در آن بیان شده: "اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ" و او در کمال جهل به همین توقیع شریف می گوید دو حجت در یک زمان نمی شود و به دوران امامت امام حسن و امام حسین علیه السلام اشاره می کند و می گوید: "در روایات ما در کتاب اصول کافی هم هست دو امام و دو حجت در یک زمان جمع نمی‌شوند که مردم بگویند ما نمی دانیم چه کار کنیم. امروز، در زمان غیبت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز، مسلماً حجت بر همه ما، فرمان آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله العالی است، و تفرقه انداختن و دوگانگی درست کردن در بحث ولایت معنایی ندارد. این درسی است که از زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام و برادر عظیم‌الشأن امام حسین علیه السلام می گیریم" صرف نظر از اینکه فقهای عظیم الشان شیعه همواره در طول تاریخ تشیع از اینکه آنان را با امام معصوم مقایسه کنند یا کسی هم طرازی با امام معصوم را ادعا کند احتراز کرده اند و همواره از تملق و چاپلوسی بر حذر داشته و به این نوع افراد میدان نمی داده اند، اما در اینجا حرف بر سر این است که این فرد که در لباس عالم دینی و بر منبر رسول خدا و در محل اجتماع مسلمین برای نماز جمعه در حوزه خطیر دین بدون تحقیق کافی و سهوا یا عمدا حدیث کتاب شریف کافی را هم تحریف می کند تا نتیجه ای و نظر خود را بر روایات بار کند. خوب است قبل از اینکه اصل روایت را از کتاب شریف کافی ببینیم به این روایت از وجود نازنین رسول خدا بنگریم : "وَ اِجْتَمَعَ أَهْلُ اَلْقِبْلَةِ عَلَى أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ إِمَامَانِ قَامَا أَوْ قَعَدَا" پس