دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی - امام جمعه خرم آباد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تبیین درست معارف نبوی، علوی و فاطمی در جامعه از رسالت های مهم مبلغان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در مراسم تلبس ۳۱ طلبه لرستانی در دفتر امام جمعه خرم آباد که با حضور آیت الله مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار شد، لباس روحانیت را لباس سربازی مقدس امام عصر (عج) برشمرد و گفت: طلاب و مبلغان رسالت سنگین تبلیغ، تبیین و نهادینه کردن معارف اخلاقی و قرآنی را در جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه وقتی طلاب وارد درس و بحث حوزوی می‌شوند باید قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، افزود: عمامه به لحاظ وزنی چند متر پارچه است اما تحمل این رسالت قطعاً به بنیه معنوی، علمی و ایمانی فراوانی نیاز دارد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه طلاب مبلغان پناهگاه و امین مردم هستند، خاطر نشان کرد: مردم برای پاسخ به سوالات دینی فقهی و حل مسائل و مشکلات خود به سراغ روحانیت می‌روند و از این قشر مشاوره می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه عمل به آموزه‌های دینی و پیاده سازی سبک زندگی دینی، پاسخگویی به سوالات و شبهات افراد جامعه و در نهایت تبیین درست معارف نبی، علوی و فاطمی از دیگر رسالت‌های مهم مبلغان است، گفت: روحانی و طلبه باید عالم عامل باشد و قبل از تعلیم دیگران ابتدا به تعلیم خود بپردازد.

وی با بیان اینکه روحانیت یار مظلوم و دشمن ستمگران است، افزود: روحانیت با بصیرت افزایی در جامعه و خدمت همه جانبه به مردم خدمتگزار قرآن و اهداف دین مبین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان با بیان اینکه تهذیب نفس، آشنایی با بزرگان دین و حوزه، تکریم اساتید، انس با قرآن، تهجد، اقامه نماز شب و سعه‌صدر از دیگر ویژگی‌های طلاب و روحانیون در امر تبلیغ موفق است، خاطر نشان کرد: حضور فعال در منابر دینی و فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه نیز از دیگر وظایف روحانیون و مبلغان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha