چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جلسه

در جلسه کمیته های ستاد دهه فجر آذربایجان غربی، بر ضرورت برگزاری نشست های تبیینی و لزوم داشتن پیوست فرهنگی برنامه های دهه فجر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر آقایی، امروز در جلسه کمیته‌های مراسمات دهه فجر آذربایجان غربی که در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدرت الهی ملتی بود که با دستان خالی در مقابل تمام ابر قدرت‌ها به پیروزی رسید، اظهار داشت: در برابر قدرت شرق و غرب انقلاب اسلامی قد برافراشت و حرف‌های جدید بیان کرد و امروز بنا بر فرمایش رهبر انقلاب باید با جهاد تبیین جایگاه انقلاب را در دنیا تثبیت کنیم.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ ملت ایران در مظلومیت زندگی کرده است و امروز حرف ملت ایران است که نمی‌خواهیم مظلوم زندگی کنیم و می‌خواهیم استقلال و عزت خودمان را با انقلاب اسلامی حفظ کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: تمام کارشناسان سیاسی محال می‌دانستند که فردی پیدا شود و خارج از قدرت شرق و غرب انقلابی را ایجاد کند و امروز همه ما از نعمت انقلاب بهره‌مند هستیم و وظیفه ما این است که دستاوردها و خدمات نظام اسلامی را به مردم بیان کنیم.


وی تصریح کرد: شعار انقلاب، شعار دینی و خارج کردن مردم از زیر ظلم بود و امروز جمهوری اسلامی به جایگاهی دست یافته است که هر کجا حرف از استقلال و قدرت باشد نام انقلاب اسلامی به میان می‌آید و در تولید علم در رتبه چهارم دنیا قرار داریم.


حجت الاسلام آقایی گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن به جمهوری اسلامی سیم خاردار نمی‌فروخت اما امروز کشور ما قدرت صادر کردن تجهیزات نظامی را دارد و در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد.

باید مبانی فکری امامین انقلاب تبیین شود / جهاد تبیین رمز بقای انقلاب اسلامی است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام منصور امامی نیز با بیان این که تعداد برنامه‌هایی که برای دهه فجر اعلام می‌شود خوب است اما کافی نیست، اظهار داشت: چراغانی کردن شهر و نصب بنر و پوستر فقط ۵ درصد کاری است که ما در قبال انقلاب باید انجام بدهم و ۹۵ درصد به مسئله تبیین دستاوردها، اهداف و مبانی انقلاب بر می‌گردد که به نظر می‌رسد در این باره کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی از آن جایی که یک انقلاب فرهنگی بود و بر بستر فرهنگ عقلانی روی داد، گفت: ظهور انقلاب اسلامی با نصب بنر و چراغانی کردن معابر اتفاق نیفتاد بلکه انقلابیون با سخنرانی‌ها، جلسات و نشست و برخواست های خود مردم را نسبت به مسائل آگاه کردند و انقلاب اتفاق افتاد و برای بقای جمهوری اسلامی هم باید بسترهای فکری و فرهنگی دینی تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با گلایه از برخی کم کاری‌ها در زمینه تبیین انقلاب اسلامی افزود: باید کرسی‌های آزاد اندیشی به معنی واقعی کلمه برگزار شود و در نشست‌ها و جلسات متعدد به تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی همت گماشته شود و مردم در آن جلسات بتوانند به جواب سوالات خود برسند و آگاه شوند.

وی اضافه کرد: در زمان ستم شاهی انقلابیون با تغییر فکر مردم به آن‌ها جرأت دادند تا آن‌ها بتوانند حرف بزنند و سخن بگویند و نباید امروز ضد این عمل شود، نباید افرادی بر سر مسئولیتی باشند که ذره‌ای به انقلاب اعتقادی ندارند و با نصب بنر و چراغانی کردن محیط‌ها تقویت مبانی اتفاق نمی‌افتد.

حجت الاسلام امامی بیان داشت: تمام کارهای ما باید با پیوست تبیین صورت گیرد و خروجی همه نشست‌ها و جلسات به بصیرت افزایی مردم کمک کند و این که رهبر انقلاب بر مسئله تبیین و مقابله با تحریف امام خمینی (ره) تاکید دارند بی جا نیست، چرا که امروز صحیفه حضرت امام (ره) در جامعه تعطیل شده است و یکی از راه‌های تحریف مسکوت گذاشتن امر است و ما امروز به حسینیه انقلاب اسلامی، مسجد در تراز انقلاب و مسئول انقلابی نیازمند هستیم.

وی در پایان گفت: باید برای جهاد تبیین و آگاه کردن مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و اداره کل تبلیغات اسلامی با همه امکانات در خدمت جهاد تبیین خواهد بود و حرکت‌ها را بر این اساس ساماندهی می‌کند.

برگزاری تئاتر انقلاب در آذربایجان غربی

در ادامه این جلسه حجت الاسلام اباذر بیگی با تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی و تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: با توجه به این که قیام اولیه امام خمینی (ره) از مسجد بوده است لذا مسجد جایگاه ویژه‌ای در انقلاب اسلامی دارد.


مسئول دبیرخانه کانون مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در مساجد می‌توانیم برای افراد متدین برنامه اجرا کنیم اما برای عموم مردم باید برنامه‌های عمومی در خیابان برگزار شود و لذا در این راستا تئاتر انقلاب در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و برنامه‌های مختلفی در مساجد توسط کانون‌ها همراه با سایر ارگان‌ها برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها اجرای تئاتر خیابانی با مضامین انقلابی و دینی در خیابان‌ها است.

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در دهه فجر توسط حوزه علمیه آذربایجان غربی


همچنین حجت الاسلام صفدر محمدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه حوزه علمیه و مدارس علمیه استان در قالب نشست‌ها دستاوردهای انقلاب را تبیین خواهد کرد، گفت: حوزه علمیه بیش از ۵۰۰ برنامه در دهه فجر با رویکرد تبیینی در ۸۰ مکان تبلیغی توسط مبلغین طرح هجرت در روستاها و شهر، ۳۰۰ مدرسه در قالب طرح امین و مدارس علمیه در قالب برنامه‌های انقلابی، یادواره‌ها، جلسات قرآنی برگزار خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان این‌که جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت است، افزود: طلاب در جشن‌ها به صورت جهادی بدون حمایت‌های مادی وارد عرصه می‌شوند و به تبیین و تبلیغ انقلاب می‌پردازند و در صورت همراهی و همکاری آموزش و پرورش طلاب می‌توانند برنامه‌های مختلفی در مدارس اجرا کنند.


همچنین علیرضا نوروزی مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با بیان این‌که ۱۵۳ برنامه توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد، گفت: نباید در برنامه‌هایی که به صورت ستادی و مشارکتی برگزار می‌شود آرم همه نهادها و ادارات مشارکت کننده در بنر چاپ شود اسم یک ستاد کفایت می‌کند و ما همین مسئله را در برنامه‌های اکران فیلم دهه فجر اجرا خواهیم کرد.

بیانیه گام دوم انقلاب مهجور ماند


حجت الاسلام رضا میرزایی نیز در ادامه با بیان این‌که باید اهداف انقلاب و امام خمینی (ره) به مردم تبیین شود، اظهار داشت: خدماتی که انقلاب اسلامی ارائه داده‌اند باید به مردم تبیین شود و دشمن به دنبال این است که انقلاب را که مبانی دینی دارد ناکارآمد جلوه دهد.

وی افزود: باید به مسیر ترسیمی رهبر انقلاب توجه شود و بیانیه گام دوم یک سند انقلاب است و متأسفانه خیلی از مدیران ما با آن آشنایی ندارند و باید در جامعه تبیین شود و حرکت مدیران در جهت تمدن سازی باشد و جشن‌های انقلاب نیز به سمت تقویت اخلاق دینی برود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: صرف برگزاری جشن نمی‌تواند اهداف و آرمان‌های انقلاب را به مردم تبیین کند، باید منش و اهداف انقلاب و آرمان‌های آن به مردم به صورت دقیق به تبیین شود تا آن‌ها فرد انقلابی را مدعیان آن تشخیص دهند.

خدمات انقلابی به مردم بیان شود

در پایان این جلسه رضا ابراهیمی یکی از مهم‌ترین مسائل و نیازها امروز جامعه را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: ماهیت، اهداف و خدمات انقلاب و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که سه شعار اصلی انقلاب اسلامی بود امروز باید به صورت دقیق به قشر جوان تبیین شود.

وی افزود: امروز در بحث تبیین باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشیم و کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در این مسئله مسئولیت سنگینی دارد و برای تبیین انقلاب باید از خانواده‌ها، مجموعه‌های مدیریتی، مسجد و …شروع کنیم.


معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: هنوز نتوانستیم ماهیت بیانیه گام دوم را به مردم و نخبگان تبیین کنیم و عده‌ای دارند انقلاب را تحریف و به نوع دیگری معرفی می‌کنند و امروز یکی از اساسی‌ترین وظایف ما تبیین انقلاب اسلامی است که رهبر انقلاب از آن به جهاد عنوان می‌کنند و این باعث تأسف است که مجموعه‌هایی که باید کار کنند، کوتاهی می‌کنند و رهبر انقلاب خودشان برای روشنگری وارد میدان می‌شوند.

توجه به جهاد تبیین در برنامه های دهه فجر

توجه به جهاد تبیین در برنامه های دهه فجر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha