چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست مدیران، کادر و اساتید مدارس علمیه استان مازندران با آیت اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی بر آمادگی حوزه‌های علمیه در گسترش همکاری‌ها با حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به ملت شریف ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، عصر امروز در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت مجموعه فعالان عرصه بهداشت و درمان، بر اهمیت ارتقای بیش از پیش زیرساخت علمی و بنیه‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان قم تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان قم در عین توجه به چارجوب‌های قانونی، باید فراتر از برنامه حرکت کند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه نیاز است تا پایه‌های علمی و سطح دانشی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتقا یافته، با شیوه‌های مختلف زیرساخت‌های تخصصی مستحکم‌تر از پیش تقویت گردد، اظهار داشت: باید در کنار برنامه‌های کوتاه مدت، به طرح‌های بلند مدت توجه روز افزونی صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بر گستره ظرفیت خیرین حوزه بهداشت و درمان تأکید کرد و یادآور شد: ارتباط با جمع بزرگی از فعالان خیر در حوزه بهداشت، می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای عرصه بهداشت و درمان را برطرف نماید.

کادرسازی نیروهای بومی در حوزه‌های تخصصی از دیگر تأکیدات آیت الله اعرافی بود، که در عین اشاره به اهمیت توجه به معیشت کارکنان مورد توجه قرار گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع دانشگاه علوم پزشکی، گزارشی از حرکت و مأموریت‌های حوزه‌های علمیه و شکل گیری دانش‌های جدید حوزوی ناظر به نیازهای اجتماعی روز ارائه کرد و یادآور شد: راه‌اندازی هیئت اندیشه ورز جامع، برای بررسی نیازهای و ارائه طرح‌های راهبردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ قم باید به پایگاهی برای ارتقای دانش معرفت دینی در حوزه سلامت تبدیل گردد.

وی افزایش تعاملات علمی و بین المللی و تعریف دوره‌های تخصصی را از نیازهای ظرفیتی شهر مقدس قم دانست و اذعان داشت: دوره‌های معنویت درمانی و حضور مجموعه کادر بهداشت و درمان در این دوره‌های تخصصی، ضمن ارتقای سطح زحمات و تلاش‌های این عزیزان، در افزایش رضایت عمومی از کادر زحمت کش درمان بسیار مؤثر خواهد بود.

آیت‌الله اعرافی بر آمادگی حوزه‌های علمیه در گسترش همکاری‌ها با حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به ملت شریف ایران تأکید کرد.

دکتر مصری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قم، نیز در بخشی از این دیدار، فساد و زیر میزی را خط قرمز عرصه پزشکی دانست و با بیان اینکه تمام انتسابات وزارت بهداشت بدون ملاحظات سیاسی و صرفاً بر مبنای تخصص و تعهد صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در دوران پیک کرونا، اکثر خدمات پزشکی به بخش خصوصی انتقال می‌یابد؛ برای بهبود و اصلاح این روندها باید چاره اندیشی کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود راه اندازی بنیادهای عام المنفعه حامیان دانشگاه را از جمله رویکردهای پیش روی دانشگاه علوم پزشکی استان قم دانست و اظهار داشت: شکل‌گیری بنیادهای عام المنفعه و تقویت برنامه‌های علمی، فناورانه و مباحث آینده پژوهشی، نگاه فرهیخته و پختگی را در میان دانشگاهیان افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha