پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه انقلاب زمینه را برای حضور اجتماعی بانوان فراهم کرده است، گفت: جایگاه بانوان در جامعه قبل و بعد از انقلاب با یکدیگر مقایسه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مادران زهرایی، با بیان اینکه نقش مادری یکی از اساسی‌ترین نقش‌های زن در جامعه است، اظهار داشت: نقش مادر نقشی است که با تربیت انسان و جامعه مرتبت است و لذا خداوند در قرآن زمانی که سفارش می‌کند، اول خود را مطرح می‌کند و سپس نام والدین بیان می‌شود و این تأکیدی بر جایگاه پدر و مادر است.

وی با اشاره به اینکه خداوند خالق واقعی است و والدین در مسیر خلقت قرار دارند، گفت: بالاترین نعمت در عالم، وجود و بودن است که انسان از عدم به وجود رسیده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه انقلاب زمینه را برای حضور اجتماعی بانوان فراهم کرده است، مطرح کرد: خوب است تا جایگاه بانوان در جامعه قبل و بعد از انقلاب با یکدیگر مقایسه شود.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) که فرمودند "اگر زنان نبودند، انقلاب پیروز نمی‌شد" یادآور شد: تلاش جمهوری اسلامی ایران بر آن است که نه تنها این جایگاه را حفظ کند، بلکه برای ارتقای آن نیز اقدام خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه نیازمند انجام پژوهشی در رابطه با مقایسه شرایط زندگی، نشاط اجتماعی و وجود برخی از آسیب‌ها در خانواده‌هایی با سه فرزند به بالا با خانواده‌های با تعداد فرزند کمتر هستیم، یادآور شد: تغییر رویکرد جمعیتی در جامعه نیازمند کار فرهنگی و منسجم در طولانی مدت است.

وی افزود: متأسفانه در همدان با چند خلأ جدی مواجه هستیم، که یکی از آنها نبود پارک بزرگ مخصوص بانوان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه رفع این مشکل باید توسط مسئولان به جد پیگیری شود، مطرح کرد: در جلسات مختلف این موضوع مطرح شده و بنده بر ایجاد پارک چند هکتاری برای بانوان تاکید دارم.

وی با اشاره به اینکه برای کودکان نیز نیازمند فضای مناسب تربیتی هستیم، گفت: مسئولان مربوط باید اقدامات لازم برای فراهم کردم شرایط ایجاد فضای مناسب تفریحی برای بانوان و کودکان را در دستور کار خود قرار دهند.

در پایان این مراسم از تعدادی از مادران و همسران جانبازان، مادران سی و پنج ساله دارای ۳ فرزند و مادران سرپرست خانوار تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha