دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ما انقلاب کردیم برای اینکه به خدا بگوییم مؤمن به آیات قرآن هستیم. اگر مؤمن شدیم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در مقابل جبهه باطل ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در مسجد امام حسن عسکری (ع) قزوین، با اشاره به پشتوانه‌های دینی انقلاب اسلامی، گفت: در نماز یومیه از خداوند می‌خواهیم راهی که به ما نعمت داده را به ما نشان دهد، نه مسیری که به مردمش غضب کرده و نه گمراهان و ما راه کسانی را می‌خواهیم که به آنها نعمت دادی که محورش امیرالمؤمنین (ع) و اولادش هستند.

وی ادامه داد: خداوند در سوره بقره مردم را به سه دسته تقسیم می‌کند، دسته اول مؤمن متقین هستند که خدا، کتاب و رسول را قبول دارند و نماز را اقامه می‌کنند و هر چه به آنها روزی کردیم انفاق می‌کنند، پیغمبر آنهایی که همه آیاتی که ما بر تو و پیامبران پیشین نازل کردیم را قبول دارند و به قیامت یقین دارند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دسته دوم کافران هستند، خداوند در خصوص آنها فرموده آنهایی که کفر پیشه کردند چه آنها را انذار کنی و چه نکنی فرقی نمی‌کند و آنها ایمان نمی‌آورند، کافران لجوج که ایمان نمی‌آورند خدا به دل‌هایشان مهر زده، گوششان نمی‌شنود و چشمشان نمی‌بیند و هیچگاه هدایت نمی‌یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: گروه سوم کسانی هستند که می‌گویند ما به خدا و روز قیامت ایمان آورده‌ایم، خدا در مقابلشان می‌گوید آنها منافقین هستند و دروغ می‌گویند. منافقین کسانی هستند که به‌ظاهر خودشان را مؤمن نشان می‌دهند اما حقیقتاً بویی از ایمان نبرده‌اند. آنها می‌خواهند حیله و نیرنگ کنند و آنها کارشان در مقابل مؤمنان همین حیله و نیرنگ است و از پیروزی و موفقیت مؤمنان خوشحال نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: خداوند فرموده دل‌های منافقین مریض است و با انسان‌ها سالم برخورد نمی‌کند و قلبی که مریض است، جای قرآن نیست و هر کاری کنید که آیه‌ای بر دل آنها بنشیند و اثر بگذارد، تحقق نمی‌یابد و نمی‌تواند آن را بشنود. خدا فرموده آنهایی که دلشان مریض است می‌خواهند به یهودیان و دشمنان اسلام بپیوندند و عذاب دردناک منتظر آنهاست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وقتی به منافقین گفته می‌شود در زمین فساد نکنید و مؤمنان را نکشید، می‌گویند اصلاح گران واقعی ما هستیم و آنها خود را از مردم جدا می‌کنند و مؤمنان را دیوانه خطاب می‌کنند، درحالی‌که خدا فرموده این منافقین هستند که دیوانه‌اند.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: منافقین وقتی به مؤمنین می‌رسند می‌گویند ما ایمان آوردیم، اما وقتی با شیاطین خلوت می‌کنند، می‌گویند ما با شما هستیم و ایمان نیاورده‌ایم و مؤمنین را مسخره می‌کنند و خدا می‌گوید آنها را به استهزا گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: ما انقلاب کردیم برای اینکه به خدا بگوییم مؤمن به آیات قرآن هستیم. اگر مؤمن شدیم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در مقابل جبهه باطل ایستادگی می‌کنیم، خدا فرموده چرا برای خدا مبارزه نمی‌کنید؛ انقلاب برای تحقق همین آیات قرآن بود که می‌بایست طبق سفارش قرآن و دین از مظلومان عالم حمایت کنیم.

انقلاب اسلامی پشتوانه قرآنی و دینی دارد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha