شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی‌اصغر حبیبیان

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی گفت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای باید این مهم را یادآور باشیم که باید همه تحریم‌ها برداشته و راستی‌آزمایی صورت بگیرد بعد از آن است که می‌توانیم در زمینه اجرای برجام وارد عمل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علی‌اصغر حبیبیان شامگاه شنبه در سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که با عنوان ده شب، ده سخنرانی در مسجد چهار مردان برگزار می‌شود، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در طی دهه‌های اخیر توانسته در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بایستد.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای باید این مهم را یادآور باشیم که باید همه تحریم‌ها برداشته و راستی‌آزمایی صورت بگیرد بعد از آن است که می‌توانیم در زمینه اجرای برجام وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم و این موضوع بارها در طی دهه‌های گذشته ثابت شده است و در مذاکرات وین مذاکره‌کنندگان کشورمان به این مهم توجه دارند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در تعریف مکتب می‌گوئیم مکتب، مجموعه اندوخته‌های ذهنی یک نخبه است که به جامعه مخاطب ارائه می‌دهد و در آن عنصرهای جهان‌بینی، ایده‌ها، جامعه مخاطب و هدف دنبال می‌شود.

وی به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: وقتی صحبت از مکتب قاسم سلیمانی می‌شود در واقع از جهان‌بینی و ایده‌های وی صحبت می‌کنیم.

حبیبیان افزود: ریشه و خاستگاه مکتب شهید سلیمانی از اسلام ناب محمدی (ص) است و در این میان ضلع دوم مکتب این شهید از اهل‌بیت (ع) است جایی که بیان می‌کند، «ما ملت امام حسین هستیم»، نشان‌دهنده عمق باورهای مذهبی این شهید گران‌قدر است.

وی افزود: ضلع سوم بهره‌گیری از امامین انقلاب است که در مکتب شهید سلیمانی به آن تاکید ویژه‌ای شده است.

کارشناس مسائل سیاسی، ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی را موردتوجه قرار داد و گفت: ولایت‌پذیری محض و اعتقاد به ولی‌فقیه در سیره شهید سلیمانی موج می‌زند.

وی ادامه داد: موقعیت‌شناسی و بصیرت داشتن ویژگی دیگر این شهید بزرگوار بود که در جای‌جای زندگی‌اش موج می‌زند و علاوه بر این، دشمن‌شناسی بی‌نظیر بود به‌طوری‌که هیچگاه از دشمن چشم برنمی‌داشت و هر راهبردی که دشمن داشت بلافاصله شهید سلیمانی راهبرد تقابل با آن را در پیش می‌گرفت.

حبیبیان جریان‌شناسی و محاسبه‌گر بودن را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانست و گفت: وی بعد از سال‌ها با درایت و میدان‌داری امنیت پایدار را در سیستان و بلوچستان برقرار کرد.

وی در ادامه به موضوع مهم انقلابی‌گری اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمود، اگر می‌خواهید این انقلاب به اهداف عالی خود برسد و از مشکلات معیشتی و رفاهی عبور کنیم باید شاخصه‌های انقلابی‌گری را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha