پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: زندانیان سیاسی دوران مبارزات انقلاب اسلامی، مجاهدان بی نام و نشان عصر حاضرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی استان قزوین که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: آیات ۲۸ و ۲۹ سوره مؤمنان در مورد شما زحمت‌کشان و مجاهدان بی‌نام‌ونشان زجرکشیده دوران ستم‌شاهی است.

وی افزود: این آیه به این معناست زمانی که شما و کسانی که در زندان همراه شما بودند و شکنجه شدند وقتی‌که سوار بر کشی انقلاب شدید و این کشتی راهش را پیدا کرد و از تلاطم‌ها خارج شد باید بگوییم خدایا ما چگونه تو را شکر کنیم که ما را از آن قوم ستمکار و ظالم نجات دادید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در ادامه می‌فرماید "بگو این کشتی باید به مقاصد بزرگ‌تری برسد"؛ با این کشتی انقلاب، امروز می‌خواهد مقاومت اسلامی پا بگیرد و از خداوند می‌خواهیم این کشتی را به سرمنزل حقیقی‌اش برساند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به حدیثی پیرامون  سوره فجر در تفسیر برهان تاکید کرد: «وَالْفَجْرِ» به معنای طلوع خورشید است، اما معنای باطنی آن در کلام امام صادق (ع) وجود حضرت حجت (عج) است، «وَلَیَالٍ عَشْرٍ» اشاره به امام حسن عسکری (ع) تا امام حسن مجتبی (ع) دارد که تمام دوران زندگی ائمه اطهار (ع) در سختی و زندان گذشته است، «وَالشَّفْعِ» اشاره به حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که کفو همدیگرند، دارد و «والوتر» به معنای پیامبر خاتم است.

وی یادآور شد: «وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ» یعنی وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) که کفو همدیگرند، و وجود حضرت رسول اعظم (ص) که یگانه عالم هستی است. «وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ» یعنی قسم به زمانی که قبل از طلوع فجر است.

امام‌جمعه قزوین در ادامه سخنان خود به بیان خاطرات مبارزات، زندان و شکنجه دوران پیش از انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: در شرایط دشوار مدرسه فیضیه قم یکی از دوستان ما با خوشحالی آمد تا خبر خوبی بدهد. او گفت یک دانش آموز دست‌های خود را گره کرده و گفته طلبه‌ها مقاومت کنید ما با شما هستیم و این همراهی دانش آموز برای ما قوت قلب بسیار زیادی بود و روحیه عظیمی در طلبه‌ها ایجاد کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: راز همراهی این دانش آموز با طلبه‌ها در آن شرایط خوف و خطر این بود که جوانان اهل نشاط، انرژی، غیرت و جوانمردی هستند و به واسطه همین روحیه است که جوانان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کردند.

زندانیان سیاسی دوران قبل از انقلاب مجاهدان بی نام نشان عصر حاضرند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha