پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اروگوئه

حوزه/ زنان و ناراضیان فمینیست، به‌صورت خودجوش در ۱۹ بخش کشور اروگوئه تظاهرات کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در بیانیه‌ای که توسط تظاهرکنندگان منتشر شده آمده است: «این راهپیمایی‌ها بخشی از مبارزه با فرهنگ تجاوز جنسی است که در جامعه به عملی ریشه‌دار تبدیل شده است. این عمل که میراث به‌جای‌مانده از سوءاستفاده از قدرت، جنگ و استعمار است، به دلیل ناکارآمدی مکانیسم‌ها و با حمایت رسانه‌ها، دادگاه‌ها، خانواده‌ها، کلیسا، ارتش و دولت به‌صورت پنهان و خاموش ادامه پیدا می‌کند.»

این راهپیمایی‌ها در پی تجاوز به چند زن ۱۹، ۲۶، ۳۰ و ۷۸ ساله و دو کودک ۱۰ و ۱۲ ساله توسط دوستان، والدین، ناپدری‌ها، شرکای جنسی و یا غریبه‌ها در ماه‌های اخیر، صورت گرفت.

در ادامه این بیانیه، تظاهرکنندگان تأکید کردند: «فرهنگ تجاوز در حال عادی‌سازی این اتفاقات است. به‌جای اینکه به مردان بیاموزند که آن‌ها مالک بدن ما نیستند و ما اسباب‌بازی جنسی آن‌ها نیستیم، همه اصرار بر آموزش‌دادن به دختران دارند که با پوشیدن دامن کوتاه موجب تحریک مردان نشوند. چنین تفکری به این معنا است که مردها نمی‌توانند نیازها و فشارهای جنسی خود را کنترل کنند، گویی که مردان دارای غریزه‌ای بی عقل هستند.»

تظاهرکنندگان هشدار دادند: «زن‌کشی، خشونت جنسی، نژادپرستی و هر عمل و گفتاری که خشونت علیه زنان و دگراندیشان را ترویج می‌کند، یک فوریت ملی است که باید به‌سرعت پیگیری شود».
انتقاد از رئیس‌جمهور لاکایه

رئیس‌جمهور لوئیس لاکایه پو، تجاوز گروهی را که یکشنبه هفته گذشته در مونته‌ویدئو پایتخت اروگوئه، علیه یک زن ۳۰ ساله انجام شد، انکار و گفت که این رفتارها اختصاصی به انسان یا جنسیت مرد ندارد.

از دیدگاه معترضان، رئیس‌جمهور این کشور کاری جز انکار واقعیت و پنهان‌کردن یک مشکل بسیار جدی اجتماعی، انجام نمی‌دهد. در بیانیه معترضان، خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: «آقای رئیس‌جمهور، بدانید که متجاوزان انسان و عمدتاً مرد هستند، فرزندان سالم پدران مردسالار! ما از شما می‌خواهیم که با عبارات صریح و اقدامات قاطع تعهد و مسئولیت واقعی خود را به‌عنوان رئیس دولت برای محافظت از همه شهروندان اثبات کرده و از مواضع گذشته خود عقب‌نشینی کنید.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha