جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چارچوب هماهنگی عراق

حوزه/ محمد الزیادی گفت: پیش بینی می‌شود بعد از ابتکار عملی که چارچوب برای پایان بحران بن بست سیاسی ارائه داد، گشایشی در روند سیاسی عراق به وجود آید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد الزیادی عضو گروه چارچوب هماهنگی عراق (گروه‌های سیاسی شیعی عراق) گفت: پیش بینی می‌شود بعد از ابتکار عملی که چارچوب برای پایان بحران بن بست سیاسی ارائه داد، به همین زودی گشایشی در روند سیاسی عراق به وجود آید.

وی افزود: چارچوب هماهنگی با ارائه ابتکار عمل حل بحران بن بست سیاسی به دنبال تکمیل پرونده تشکیل دولت عراق از طریق آغاز گفتگو و مذاکره میان تمامی قدرت‌های سیاسی به ویژه چارچوب هماهنگی و جریان صدر است.

الزیادی ادامه داد: تمامی طرف‌های سیاسی به نتیجه رسیدند و آن اینکه باید بر نقاطی توافق کرد که از طریق آن بتوان به صحن مجلس راه یافت و بیش از ۲۲۰ نماینده به نامزد ریاست جمهوری و نخست وزیری رأی بدهند.

عضو چارچوب هماهنگی با تأکید بر اینکه با ارائه ابتکار عمل ملّی، روزهای آینده شاهد گشایش نزدیکی در روند سیاسی خواهیم بود، گفت: این ابتکار عمل اساساً برای حل اختلافات میان چارچوب هماهنگی و فراکسیون صدر و تلاشی برای وحدت احزاب سیاسی شیعه خواهد بود.

وی اشاره کرد: چارچوب هماهنگی از طریق این ابتکار عمل به دنبال تشکیل دولتی عراقی است که در آن تمامی طرف‌های سیاسی مشارکت دارند و همچنین می‌خواهد نخست وزیری انتخاب کند که مورد پذیرش تمامی طرف‌های شیعه و سایر نیروهای ملّی باشد.

شایان ذکر است که چارچوب هماهنگی برای پایان بن بست سیاسی کنونی و تشکیل دولت آینده عراق بر اساس مشارکت ملّی، ابتکار عملی را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha