دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: ما وظیفه داریم یوم الله ۲۲ بهمن را برای مردم و به خصوص نسل بعد از انقلاب تبیین کنیم و با جهاد تبیینِ قبل و بعد از انقلاب سعی کنیم جای حق و باطل جابجا نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی، پنج شنبه در ابتدای بیست و پنجمین نشست اخلاقی و شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۰ که با حضور معاونان و کادر مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رجب اظهار داشت: این ماه فرصت خوبی است تا بتوانیم خود را آماده کنیم برای ماه مهمانی خدا و در این ماه که اعمال زیادی هم وارد شده است با عمل به آن از فیوضات ماه رجب کمال استفاده را ببریم.

وی با یادآوری فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن گفت: روزی که واقعاً یوم الله و بر ما لازم است بیشتر نسبت به این روز آشنایی پیدا کنیم زیرا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ یکی از روزهایی که خداوند به ملت ایران عطا کرد و ما باید قدردان آن باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم این روز را برای مردم و به خصوص نسل بعد از انقلاب تبیین کنیم و با جهاد تبیینِ قبل و بعد از انقلاب، سعی کنیم جای حق و باطل جابجا نشود چرا که یکی از اهداف دشمن این است که این انقلاب را ناکارآمد و دوران قبل انقلاب را کارآمد جلوه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی، تأکید کرد: وظیفه ما طلاب این است که با تبیین و اجرای برنامه‌های مختلف تبلیغی به این امر مهم همت گماریم.

وی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) از کتاب برگزیده حکمت نامه پیامبر (ص) ۳۷۴ اشاره کرد و افزود: «المُؤمِنُ یَتَزَوَّدُ، وَالکافِرُ یَتَمَتَّعُ»؛ مؤمن برای خود توشه فراهم می‌کند و کافر به کامجویی می‌گذراند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: ما باید بدانیم این دنیا مزرعه آخرت است، انسان‌های مؤمن در این دنیا برای خود توشه جمع‌آوری می‌کنند تا در سرای آخرت که محل استراحت است از این توشه خود بهره ببرند بر خلاف انسان‌های کافر که تمام ثروت خود را برای دنیای خود هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر اکرم بیان کرد: «نِعْمَتِ الدَّارُ الدُّنْیَا لِمَنْ تَزَوَّدَ فِیهَا خَیْرًا لِآخِرَتِهِ مَا یُرْضِی بِهِ رَبَّهُ، وَبِئْسَتِ الدَّارُ لِمَنْ صَدَّتْهُ عَنْ آخِرَتِهِ، وَقَصَّرَتْ بِهِ عَنْ رَضِیَ رَبِّهِ، وَإِذَا قَالَ الْعَبْدُ: قَبَّحَ اللَّهُ الدُّنْیَا، قَالَتِ الدُّنْیَا: قَبَّحَ اللَّهُ أَعْصَانَا لِرَبِّهِ» دنیا خوب سرایی است برای کسی که توشه برای آخرتش برمی گیرد تا اینکه پروردگارش را خشنود کند و دنیا بد سرایی است برای کسی که او را از آخرتش باز دارد و سبب ناخشنودی پروردگارش شود و زمانی که بعضی انسان‌ها به دنیا بد می‌گویند در مقابل دنیا می‌گوید مرگ بر آن کسانی که در دنیا معصیت خدا را انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: ما باید مراقب باشیم تا از دنیا برای آخرت خود استفاده کنیم نه اینکه صرفاً برای رسیدن به متاع قلیل دنیا کار کنیم همان طور که امام راحل و شهدای انقلاب از دنیا برای رسیدن به آخرت خود استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی، در پایان این نشست، با قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضران، نکاتی نیز در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح شد و در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha