پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردبیل

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان خلخال با بیان اینکه نقش‌آفرینی مبلغان خواهر در جامعه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، گفت: بایستی از این فرصت برای رشد علمی و معنوی بانوان مسلمان نهایت بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم حبیبه شاهنده پنج شنبه در آئین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر که در مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها خلخال به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، به تبیین نقش طلاب در جامعه اسلامی پرداخت.

وی گفت: از وظایف مهم مبلغان، تبیین آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ این انقلاب با بصیرت‌افزایی به مردم با توجه به ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های تبلیغی در سطح جامعه به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء (س) شهرستان خلخال، تصریح کرد: نقش‌آفرینی بانوان مبلغ در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید از این فرصت که با هدف رشد بانوان مسلمان و فاضله و نقش‌آفرینی تربیتی آنها در جامعه می‌باشد، به خوبی استفاده کرد.

خانم شاهنده، تهذیب و خودسازی مبلغان را نخستین گام ورود به عرصه تبلیغ دانست و تأکید کرد: بر اساس تأکید علمای گذشته و معاصر، تهذیب و خودسازی همواره لازمه تبلیغ در عرصه دین بوده است چرا که بی‌شک در کنار تزکیه و تهذیب نفس، تربیت اسلامی شکل گرفته و کرامت انسانی رشد پیدا می‌کند و تمسک به قرآن و سنت ائمه معصومین علیهم السلام بهترین راه برای نهادینه‌کردن این اصل در انسان است.

وی، با اشاره به اینکه باید از هر فرصتی در سنگر تبلیغ جهت نشر ارزش‌های دینی بهره برد، گفت: مبلغان باید اهداف شوم فرهنگ وارداتی غرب را شناسایی کرده و با تبیین این اهداف و برنامه‌ها، با ارائه ارزش‌ها و الگوهای اسلامی پایگاه نشر اندیشه‌های دینی باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha