جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه توکهور و هشتبندی حسین جهانگیری

حوزه / امام جمعه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب گفت: خودجوش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهودتر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسین جهانگیری در خطبه‌های نماز جمعه شهرتوکهور و هشتبندی شهرستان میناب، اظهار کرد: تقوای الهی انسان را از بسیاری از افعال ناپسند باز می‌دارد و ما را به سمت کار نیک سوق خواهد داد.

وی، با ذکر این نکته که انجام کار نیک باعث رشد انسان‌ها خواهد شد، عنوان کرد: تقوا کمک می‌کند انسان با شتاب بیشتری به سمت سعادت گام بردارد و منطبق با دستورات الهی فعالیت کند.

امام جمعه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب، با اشاره به سالگرد چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: ۲۲ بهمن امسال به صورتی اعجاز آمیز برگزار شد و مردم با وجود تمام مشکلات خود با جمعیتی بیش از سال گذشته در راهپیمایی حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام جهانگیری، با ذکر این نکته که خودجوش بودن راهپیمایی امسال ملموس‌تر از سال‌های گذشته است، بیان کرد: مردم در ۲۲ بهمن کاری کردند که قلب ولی فقیه شاد شود و این نشان دهنده بصیرت بزرگ ایران است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تفنگ و سیاسی‌بازی به پیروزی نرسید، بلکه حضور مردم در میدان، مهم‌ترین دلیل پروزی انقلاب اسلامی بود. باید تلاش کنیم که هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی تمدن بزرگ و نوین اسلامی در عامل تشکیل شود.

امام جمعه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب تشریح کرد: این ظرفیت در آموزه‌های دینی و ملی ملت ما وجود دارد تا تمدن نوین اسلامی را تشکیل دهند و در بسیاری از عرصه‌ها بر بام جهان بایستند.

حجت‌الاسلام جهانگیری، مطرح کرد: در دوران طاغوت، کشورهای خارجی شرایطی را فراهم کردند تا انگلیسی ها با حضور خود در ایران، حکومت ایران از قاجار را به شخصی که حتی سواد خواندن و نوشتن را نداشت منتقل کنند.

وی اظهار کرد: رضا خان جلسات متعددی را با انگلیسی‌ها و غربی‌ها برگزار کرده بود و به او اعلام شده بود که اگر کودتا کنیم ما مشکلی نداریم و به نوعی از اول حمایت کردند. شاه آن زمان ایران یعنی احمدشاه قاجار نیز، فردی جوان بود و از فرصت استفاده شد.

امام جمعه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب، با ذکر این نکته که دوران قاجار با تمام معایب خود، دولتی دست نشانده نبود، خاطرنشان کرد: از آن دوران تصمیمی گرفته شد تا سلاطین ایران دست نشانده بیگانگان باشند و رضاخان را به کمک نیروهای قزاق با تحت تصرف قرار دادن ادارات و نهادهای قدرت، به پادشاهی رساندند.

حجت‌الاسلام جهانگیری تصریح کرد: رضا خان پس از اینکه به قدرت رسید اقدام به مبارزه علیه دین و روحانیت کرد و دستور او برای کشف حجاب، اوج این مبارزه و اختلاف بود که با واکنش تند بزرگان دینی مواجه شد، به گونه‌ای این واقعه در تاریخ ایران ثبت شده است.

امام جمعه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب ابراز کرد: مطالعه تاریخ و توجه به گذشته، راه را برای آینده روشن می‌کند. در صورت توجه در تاریخ، درس‌هایی را فرا خواهیم گرفت که برای موفقیت بر دشمنان می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha