شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1009143
۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
ابراهیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ابراهیمی فر به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان منصوب و امروز طی مراسمی با حضور آیت الله اعرافی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، با حکم آیت الله علیرضا اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ابراهیمی فر به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان منصوب و امروز در مراسمی با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ابراهیمی فر متولد ۱۳۵۴، شهرستان گنبد کاووس، استان گلستان در سال ۱۳۶۷ وارد حوزه علمیه شد.

در سال ۱۳۷۴ با اتمام سطح یک وارد مؤسسه امام خمینی (ره) شد و در ضمن تحصیل و تدریس دروس حوزه، دروس مؤسسه را نیز خوانده و در سال ۱۳۸۰ با دفاع از رساله مقطع کارشناسی ارشد با عنوان "بررسی نظام تربیتی صحیفه سجادیه" دوره را به اتمام رساند و این رساله در مرکز پژوهش‌های صدا و سیما به چاپ رسیده است.

همچنین حدود ۸ مقاله نیز با عنوان "نظام اخلاقی صحیفه سجادیه" در مجلات علمی، تخصصی معرفت و مسجد دانشگاه وابسته به نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به چاپ رسید. دو جلد کتاب با عنوان "کوثر چشمه زلال پاکی‌ها" انتشارات قدس و " پندها و حکایت‌های اخلاقی" نیز منتشر از او منتشر شده است.

در سال ۱۳۸۳ وارد مؤسسه آموزشی و پژوهشی بقیة الله (عج) شد و مشغول تحصیل تخصصی خارج فقه و اصول زیر نظر استاد آیت الله شب زنده دار شد و پس از شش سال در سال ۸۹ این دوره به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر به مدت ۱۳ سال در درس خارج فقه و اصول شرکت کرد؛ از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ در درس خارج اصول حضرت آیت الله سبحانی و در درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی، همچنین از سال ۸۲ تا ۹۰ در درس خارج فقه حضرت آیت الله وحید خراسانی و از سال ۸۲ تا ۸۷ در درس خارج اصول حضرت آیت الله وحید خراسانی و از سال ۸۷ تا ۹۰ نیز در درس خارج اصول آیت الله شب زنده دار شرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی فر در طول دوره‌های تحصیلی از سال ۱۳۷۳ شروع به تدریس کرد و در مجموع چهارده سال سابقه تدریس سطح یک در حوزه علمیه مقدسه قم در مدارس معصومیه (۸ سال)، رشد (۴ سال) و حضرت علی بن موسی الرضا (۲ سال) را در کارنامه خود دارد.

همچنین بیش از ۱۴ سال سابقه تدریس سطح عالی (۲ و ۳) حوزه علمیه قم و اکنون نیز با مجوز تدریس مکاسب و کفایه مشغول تدریس می‌باشد. او همچنین سابقه مسئولیت حوزه علمیه منتظریه و حوزه علمیه الزهراء (خواهران) شهرستان گنبد را دارد.

او مدرک سطح چهار حوزه را با دفاع رساله با عنوان "بررسی تعارض روایات وجوب دفع خمس و روایات تحلیل خمس" دریافت نموده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha