شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: حضور خانم‌ها در عرصه انقلاب با توجه به عواطف پاک و زلالشان و نقش اثرگذاری‌ که در جامعه دارند می‌تواند انقلاب را به سمت اهداف خود سوق دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بیان هدف از سفر خود به استان خوزستان پرداخت و اظهار داشت: بازدید از استان‌ها و مدارس علمیه بخشی از وظایفی است که مدیر حوزه علمیه به عهده دارد.

وی افزود: مدیر باید از مدارس علمیه سرکشی کند تا تأثیر سیاست‌ها و برنامه‌هایی که به مدارس ابلاغ می‌کند را به‌خوبی درک کرده و اگر درجایی کمبود یا نقصی وجود داشت آن‌ها را برطرف کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: هدف دیگر بنده از این سفر عرض خدا قوت به مدیران، کادر، فعالان و اساتید مدارس علمیه به دلیل تلاش و پیگیری‌های آن‌ها برای تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های مرکز مدیریت خواهران و همچنین پیگیری مشکلات و نیازمندی‌های این عزیزان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: ۳۵ مدرسه علمیه‌ای که در استان خوزستان وجود دارد ۳۵ نقطه روشن و امیدبخش بوده و همه آن‌ها فوق انتظار ما و وظیفه خود تلاش می‌کنند، چراکه در این مدارس صرفاً فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی داخلی انجام نمی‌شود، بلکه تبدیل به بخش‌ها و کانون‌هایی برای فعالیت‌های خارج از حوزه شده‌اند مانند فعالیت‌های جهادی، تبلیغی و فرهنگی که همه مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی و غیر حوزوی است، ولی خواهران ما به دلیل احساسی که نسبت به وظیفه دینی خوددارند در این میدان‌ها ورود کرده‌اند.

وی، در ادامه گفت: حوزه علمیه خواهران بر این باور است آنچه واقعیت حوزه است فعالیت‌هایی است که در مدرس علمیه انجام می‌شود و ما باید خیالمان راحت باشد که در مدرسه عوامل و همکارانمان به‌خوبی فعالیت‌های خود را انجام داده و حمایت می‌شوند که الحمدالله مدیران مدارس در استان خوزستان همگی اندیشمند و سخت‌کوش بوده و مسائل خود را می‌دانند و به فضل پروردگار در راستای اهدافی که مرکز مدیریت برای آن‌ها تعیین کرده حرکت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: یکی دیگر از اهداف سفر بنده ایجاد پیوند مناسب میان حوزه علمیه خواهران با نخبگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی است تا با همکاری همدیگر بتوانیم پیرامون مسائل و مشکلاتی که در جامعه مطرح می‌شود و ناشی از پیشرفت کشور است همفکری و هم‌افزایی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در ادامه به بیان نقش بانوان در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: همچنان که انقلاب اسلامی یک‌سویه عقلانی دارد، یک‌سویه عاطفی و احساسی نیز داراست که این دو از هم قابل‌تفکیک نیستند، حضور خانم‌ها در عرصه انقلاب با توجه به عواطف پاک و زلالشان و نقش اثرگذاری که در جامعه دارند می‌تواند انقلاب را به سمت اهداف خود که همان زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی است، سوق دهد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha