جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رودان

حوزه / امام جمعه رودان: با توجه به اینکه کشورهای غربی در خصوص تعهدات غیرقابل اعتماد هستند، تنها راه پیروزی بر دشمن «مقاومت» است و با سازش هیچ کاری درست نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام مهدی دری، در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور مردم رودان در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به جهاد تبیین تاکید فراوان داشته و دارند و این نشان دهنده اهمیت موضوع و لزوم در دستور کار قرار گرفتن آن می‌باشد.

وی، ضمن تاکید بر تدوین برنامه‌ای برای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت باید محور این فعالیت باشند، چرا که تاکید چند باره رهبر معظم انقلاب بر روی موضوعی خاص، نشان می‌دهد که موضوع اصلی جامعه است.

امام جمعه شهرستان رودان بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی به خصوص سپاهیان می‌توانند در این بخش اقدامات اثر گذار و بزرگی انجام دهند.

وی اظهار کرد: وقتی تاریخ را بررسی می‌کنیم، کشورهایی که دارای تفکر سازش بودند یا به دنبال آن تفکر بودند، الان جایگاه خوبی ندارند و برخی از حاکمان آن‌ها به بدترین صورت جریمه شدند.

حجت‌الاسلام دری با اشاره اشغال فلسطین توسط اسرائیل، عنوان کرد: پس از مقاومت اولیه فلسطین علیه تجاوز اسرائیل، سازش با این رژیم آغاز شد. الان بررسی کنید که نتیجه این سازش چه شد، آیا توانست جلو تجاوز و زیاده‌خواهی‌های اسرائیل را بگیرد.

امام جمعه شهرستان رودان تصریح کرد: اگر غزه که مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است را نگاه کنید مشاهده می‌کنید که چه عزتی را دارند و اسرائیل با تمام ادعای خود توان مقاومت در برابر موشک‌های نقطه‌زن غزه را ندارد.

حجت‌الاسلام دری ابراز کرد: سرنوشت کشورهایی مانند لیبی و اوکراین مدل‌های بسیار خوبی برای نشان دادن سیاست‌های کثیف غرب است، به نحوی که در ابتدا تلاش می‌کند که سپرهای دفاعی آن کشور را با انجام معاهده‌های امنیتی و حمایتی پایین بیاورد و در نهایت همین عمل باعث نابودی آن کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: اوکراین وقتی از شوروی جدا شد دارای موشک‌ها و تجهیزات نظامی زیادی بود، اما معاهده‌هایی را با انگلیس و آمریکا در خصوص نابودی تجهیزات نظامی خود در قبال حمایت نظامی کشورهای غربی و ناتو امضا کرد، ولی غربی‌ها در موقع حمله روسیه به اوکراین، هیچ اقدام عملیاتی انجام نداد و این کشور را تنها گذاشت.

امام جمعه شهرستان رودان بیان کرد: افرادی که به سازش با آمریکا و اروپا امید بسته‌اند باید از خواب بیدار شوند. این اتفاقات را ببیند و مشاهده کنند که آمریکا و غرب به هیچکدام از تعهدات خودش عمل نمی‌کند. به همین جهت تنها راه پیروزی جمهوری اسلامی، مقاومت است.

حجت‌الاسلام دری اظهار کرد: کشور یمن که در برابر مستکبران ایستاده است و مقاومت کرده است. عزت این کشور روز به روز در حال افزایش است و به سمت پیروزی گام بر می‌دارد. اما اگر از همان اول اقدام به سازش می‌کرد قطعاً سرنوشت تاریکی در انتظارش بود.

وی عنوان کرد: آزادسازی سواحل و بستر رودخانه‌ها کاری بسیار ارزشمند بود و امیدوارم این امر ادامه دار باشد.

امام جمعه شهرستان رودان افزود: وحدت و هم افزایی میان ۳ قوه می‌تواند اتفاقات بزرگی را در جامعه رقم بزند و امیدوارم این وحدت همواره برای حل مشکلات مردم استمرار داشته باشد.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha