جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر اهتمام مسئولین آموزش و پرورش به سند تحول بنیادین گفت: وظیفه متولیان تربیتی، تربیت انسان تمدن ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی که در سالن نیلوفر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سند تحول آموزش و پرورش مهم‌ترین مسئله تربیت نسل جدید با حیات طیبه است که از قرآن کریم اتخاذ شده و خداوند سبحان فرموده است که هر کسی اعمال صالح انجام دهد و ایمان به خداوند داشته باشد او را حیات طیبه اعطا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید افرادی را تربیت کند که اهل عمل صالح باشند و عصاره سند تحول در آموزش و پرورش ایجاد حیات طیبه است و وظیفه مسئولین آموزش و پرورش رساندن این سند به سرانجام است.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: خداوند سبحان حیات طیبه را یک درخت پاک عنوان می‌کند که ریشه‌های ثابت و محکمی دارد و شاخه‌ها آن به سمت آسمان در حال سر کشیدن است و این درخت میوه‌های خود را هر موقعی به اذن خود بار می‌آورد و خداوند تربیت انسان را به کاشت یک نهالی که دارای شاخ و برگ و میوه‌های زیاد است، تشبیه می‌کند.

وی تاکید کرد: احسان، مبارزه با ظلم، دستگیری از نیازمندان و کمک به پدر و مادر چیزهایی است که در آموزش و پرورش به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آإربایجان غربی با بیان این‌که خداوند در وجود ما ظرفیت‌های زیادی را قرار داده است، گفت: اگر متولیان تربیتی بتوانند این قوه و ظرفیت‌های وجود دانش آموزان را به فعلیت برسانند کار عظیمی انجام داده‌اند که در این صورت انسان اوج خواهد گرفت.

وی ادامه داد: انسان می‌تواند به جایی برسد که از خداوند جمیع خیر دنیا و آخرت را بخواهد و انسان یک استعداد و ظرفیتی دارد که به تنهایی می‌تواند خیرات دنیا و آخرت را از پروردگار بگیرد و این مختص شخص خاصی نیست و هیچ وقت اهل بیت ما را به چیزی که دست نیافتنی باشد سوق نداده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی عنوان کرد: در زیارت عاشورا که کلام معصومی و عرشی است و فرشتگان با آن امام حسین علیه السلام را زیارت می‌کنند، از خداوند می‌خواهیم که ما را به مقام محمودی که اهل بیت نزد خداوند دارند برسانند و لذا می‌توانیم به جایی که اهل بیت در آنجا قدم گذاشتند برسیم.

وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان تمدن ساز است

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هم در این همایش گفت: بقا و استمرار هر جامعه‌ای منوط به انتقال باورها، ارزش‌ها، عقاید، مهارت‌ها و علوم به نسل‌های آینده است که تنها به واسطه‌ی سیستم آموزش و پرورش و متولیان فرهنگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: عصاره‌ی محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسان‌های مؤمن متعهد و رسیدن به حیاط طیبه می‌باشد و مربیان کاربلد، سخت‌کوش، باورمند، توانمند در تولید علم و فناوری، مسئول و مفتخر به انقلاب و ارزشمند باید با القای شناخت و عشق در سنگرهای مدارس، آینده سازانی تربیت کنند که به انقلاب خود ببالند و بتوانند ایران بزرگ را در مسیر علم و فن آوری و تبیین ارزشهای نظام و انقلاب در جایگاه واقعی خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ضمن تاکید بر لزوم اشاعه فرهنگ اسلامی، اخلاق صالحه و پاسداری از اصول و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همه‌گیری تربیت دینی نسل جوان جامعه، تعلیم و تربیت را مهمترین نهاد تحول ساز در جامعه دانست و ترقی و تعالی جوامع را مرهون فعالیت نهادهای تربیتی عنوان نمود.

وی با تقدیر از زحمات همکاران ساعی پرورشی به عنوان پرچمدار نظام که با سخت‌کوشی و احساس مسئولیت تمام در اعتلا بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی می‌کوشند، از آنان خواست در حفظ فرهنگ غنی انقلابی و ارزشی و مراقبت از نفوذ فرهنگ‌های رنگارنگ غربی از فرزندان ایران اسلامی صیانت نمایند.

جنگی ادامه داد: مربیان تربیتی باید فرهنگ ارزشی ایران اسلامی را باید به بهترین شکل ممکن به نسل جوان کشور در گام اول و به جوامع دیگر در گام دوم بشناسانند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اساس پرورش درک سعادت واقعی است که در تربیت اخلاقی، رشد دینی، عقلی، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان نهفته است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی مرزی بودن استان آذربایجان غربی توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی در مواجهه با فرهنگ غربی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha