شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه / مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان گزارشی از فعالیت‌های دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان، ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید مجتبی تاجگردون، مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: رویکرد بین‌المللی کردن حوزه‌های علمیه کشور در حال شکل‌گیری در حوزه‌های علمیه است.

وی، به بیان گزارشی از فعالیت‌های دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان پرداخت و گفت: معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی برای تربیت مبلغ بین‌المللی کرده که دوره اول این معاونت با حضور اساتید مطرح در شیراز برگزار شد که برکات و ثمرات فراوانی داشت.

مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان، ادامه داد: دوره دوم تربیت مبلغ بین‌الملل در موضوع خاص کشورهای عربی در استان خوزستان در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه به مدت ۵ روز برگزار شد که در آن مبلغینی که یا خود عرب بودند یا مسلط به زبان عربی بودند شرکت کردند.

وی، بیان داشت: «فضای مجازی و قواعد تشکیل و تقویت تیم سازی و شبکه‌های استارتاپی در عرصه دینی و فرهنگی»، «مهارت‌ها و بایسته‌های پژوهشی و تهیه محتوا برای مخاطبان کشورهای عربی»، «ظرفیت شناسی دینی و فرهنگی کشورهای حوزه خلیج‌فارس» و «آشنایی با شبکه‌های فرهنگی و اقتصادی حوزه خلیج‌فارس»، ازجمله سرفصل‌های دوره دوم بوده که در آن از اساتید برتر کشوری در عرصه‌های مختلف استفاده‌شده است.

حجت‌الاسلام تاجگردون، در ادامه از زحمات، پشتیبانی‌ها و حمایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده و کلیه معاونین استان خوزستان برای برگزاری این دوره تقدیر و تشکر کرد.

وی، عنوان داشت: دوره سوم معاونت امور بین‌الملل در حوزه ترجمه و خاص استان خوزستان می‌باشد که در این دوره ما به دنبال تربیت مترجم هستیم و وقتی مبلغین خوزستانی به مترجم تبدیل شوند سفارش کارهای زیادی برای آن‌ها وجود دارد که کمک زیادی در معیشت آن‌ها به وجود می‌آورد و بنده از مدیران مدارس علمیه استان تقاضا دارم که طلبه‌هایی که آمادگی مترجم شدن دارند را به ما معرفی کنند.

مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به برگزاری سلسله نشست‌های «خوزستان دروازه ورود تشیع و صدور فرهنگی انقلاب اسلامی»، اشاره کرد و گفت: یکی از فواید برگزاری این سلسله نشست‌ها این است که ما می‌توانیم برای رفع مشکلات استان خوزستان سرمایه‌گذار جذب کنیم همان‌گونه که وقتی مشهد به‌عنوان پایتخت و قطب معنوی شناخته شد اقدامات سازندگی و زیرساختی آن چند برابر شد استان خوزستان نیز باید به‌عنوان یک‌قطب فرهنگی به جهان معرفی شود و این جز از طریق حوزه علمیه استان و طلبه‌های عرب مرتبط با کشورهای عربی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

حجت‌الاسلام تاجگردون، در پایان از مدیران مدارس علمیه درخواست کرد تا هر مدرسه یک رابط به دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه خوزستان معرفی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha