دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد در نشست با مبلغین و روحانیون شهر مادوان، گفت: تبیین مسائل مربوط به انقلاب و مقایسه این دستاوردها با زمان قبل از انقلاب از زبان یک نوجوانان قابل تحسین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، در ادامه سلسله نشست‌های سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با موضوع جهاد تبیین، نشستی با حضور روحانیون و مبلغین شهر مادوان و منطقه بلهزار و همچنین فعالان فرهنگی که متشکل از جوانان و نوجوانان انقلابی و پای کار بود، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد، گزارش مختصری از نشست‌هایی که با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، هیئت‌های مذهبی و مداحان، اساتید دانشگاهیان، اصحاب رسانه، و… در خصوص جهاد تبیین را داشته توضیح داد.

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا به اهمیت و ابعاد جهاد تبیین در جامعه و نقش بسزایی که در روشنگری مردم و حفظ نظام اسلامی می‌تواند داشته باشد، پرداخت و گفت: نقش عملیاتی مبلغان دینی در جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها بسیار مهم و اثر گذار می‌باشد.

موسوی نیا اظهار کرد: بعد از وجود نازنین پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع)، حضرت زهرا (س) و همه ائمه اطهار (ع) به نوعی کارشان تبیین حق و باطل و معارف دین برای مردم بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه اکنون زمان ما فرا رسیده که چنین وظیفه و رسالتی را دنبال کنیم، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود خاصه در دیدار با کارکنان نیروی هوایی فرمودند جهاد تبیین واجب قطعی فوری است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: بیان دستاوردهای چهل و سه‌ساله انقلاب و همچنین اصول اهداف انقلاب باید برای مردم به نحوی تبیین شود که هم رضایت خاطر آنها را جلب کرده باشیم و هم به وظیفه ذاتی خود که همان نشر معارف اسلامی است عمل کرده باشیم.

موسوی نیا عنوان کرد: در بسیاری از عرصه‌ها از جمله عرصه‌های علمی، اجتماعی، ورزشی و دیگر عرصه‌ها طی چهل و ساله انقلاب حائز رتبه‌های برتر دنیا هستیم و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم‌.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که بعد از انقلاب از نظر علمی رتبه اول دنیا را داریم، در صورتی که قبل از انقلاب ما به شدت با بی‌سوادی مواجهه بوده‌ایم، اظهار کرد: اکنون وظیفه ما منبری‌ها، مبلغین و روحانیون است که این دستاوردها را با جهاد تبیین، لبیک به فتوای رهبری بدهیم.

وی با بیان اینکه گفتن مسائل مربوط به انقلاب و مقایسه این دستاوردها با زمان قبل از انقلاب از زبان یک نوجوانان قابل تحسین است، گفت: با انقلاب جمهوری اسلامی و آمدن امام خمینی (ره) نور به چشمان ما وارد شد، به گونه‌ای که قبل از انقلاب چشممان نمی‌دید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha