یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: جوانان امروز با مهم‌ترین چالش روبرو هستند، چالشی به نام جهاد تبیین و لذا ضروری است تا در این حوزه به صورت تهاجمی وارد شویم و به فضل الهی آینده‌ای روشن را با دستان توانمند جوانان و با راهبری قشر فرهیخته رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر امروز در دیدار با علمای اهل سنت و تشیع شهرستان بستک که در مدرسه دینی اهل سنت این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث پیامبر اسلامی (ص) اظهار داشت: دیدار با اقشار مختلف مردم همواره مورد تاکید بنده بوده و سعی می‌کنم تا در سفرها این برنامه را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهم.

وی با ذکر این نکته که پیامبر اسلام (ص) جلوه و تجلی اعظم خداوند است، عنوان کرد: برای ساختن یک امت متناسب با بعثت، سختی‌ها و مشکلات زیادی متحمل شد تا امتی نمونه میان امت‌ها ایجاد شود و لذا ما نیز باید با اتصال به مبعث، به دنبال ایجاد امتی باشیم که بتواند ایران و اسلام را به نقطه عزت و سربلندی برساند.

تحقق تمدن نوین اسلامی یک اصل است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه تحقق تمدن نوین اسلامی یک اصل است، ابراز کرد: گام دوم انقلاب اسلامی ایران، تحقق مقدمات چیزی است که در بعثت پیامبر مطرح شد و این امر نشان دهنده این است که تحقق تمدن نوین اسلامی یک اصل است که بر دوش توانای مردم و ملت ایران قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اینکه روزی مسلمانان در نقاط مختلف جهان، میدان‌دار عرصه علم، دانش و قدرت بودند، تصریح کرد: مسلمانان به برکت اسلام تولید قدرت کردند و ما نیز باید به برکت اسلام این قدرت را بازیابی کنیم.

وی با بیان اینکه نشر علم، زکات علم است، خاطرنشان کرد: امروز جوانان این منطقه و شهرستان به دست توانای فرهیختگان این منطقه رشد خواهند کرد و راه را پیدا می‌کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه سطح توقعات از شهرستان بستک بسیار بالا است، بستک به شهرستان فرهیختگی شناخته می‌شود و نوع فعالیت‌های اقتصادی که در این منطقه در حال انجام است امید یک آینده روشن را به می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مجموعه‌های تولیدی، اظهار داشت: ضمن عرض خدا قوت باید بگویم که این فعالیت‌ها کافی نیست، چرا که در شرایط فعلی سطح توقعات و انتظارات ما متناسب با اهداف انقلاب اسلامی است و باید در این مسیر گام برداریم و با تمام توان تلاش کنیم.

در عرصه جهاد تبیین باید وارد فاز تهاجمی شویم

وی با بیان اینکه جوانان امروز محور گام دوم انقلاب هستند، گفت: جوانان امروز با مهم‌ترین چالش روبرو هستند، چالشی به نام جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن تاکید کرده اند و لذا ضروری است تا در حوزه جهاد تبیین به صورت تهاجمی وارد شویم و به فضل الهی آینده‌ای روشن را با دستان توانمند جوانان و با راهبری قشر فرهیخته رقم بزنیم.

بزرگ‌ترین سرمایه بستک، نیروی انسانی فرهیخته است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که با کمک فرهیختگان می‌توان ظرفیت‌های شهرستان بستک را بالفعل کنیم، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه شهرستان بستک، سرمایه فرهیختگی نیروی انسانی است که این ظرفیت می‌تواند در راستای پیشرفت و توسعه منطقه قرار گیرد.

نقشه راه توسعه شهرستان برای پرهیز از روزمرگی تدوین شود

وی ضمن تاکید بر تدوین نقشه راه توسعه شهرستان، خاطرنشان کرد: نقشه راهی ذیل نقشه راه استان برای تحقق اهداف ترسیم شود تا از گرفتار شدن به روزمرگی جلوگیری شود.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بسیار زیادی در شهرستان بستک وجود دارد و اقدامات بسیار بزرگی در حوزه‌های کشاورزی در حال انجام است که می‌توان با گسترش صنایع تبدیلی بسیاری از گره‌های شهرستان را باز کرد.

با تمرکز بر توسعه صنایع تبدیلی می‌توان توسعه اقتصادی را رقم زد

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: گسترش چرخه‌های تولید بسیار با اهمیت است و اگر به سمت تکمیل این چرخه‌ها و زنجیره‌های تولید گام برداریم، امکان خلق سرمایه بیشتر و توسعه ظرفیت‌های اشتغال وجود دارد.

وی با ذکر این نکته که باید در راستای تحقق هر خانه یک کارخانه گام برداریم، عنوان کرد: بانوان ما در گذشته در اقتصاد خانواده سهم داشتند و نباید این سهم را از آن‌ها گرفت چرا که بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند با تمرکز بر مشاغل خانگی نقش مهمی را در اقتصاد شهرستان ایفا کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha