یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مخاطب شناسی در ترویج زکات یک اصل مهم است، گفت: در بیان مطالب در مورد زکات باید به این مسئله نیز توجه داشت که آیا مخاطب این حرف در شهر قرار دارد و یا در روستا و لذا روحانیون فعال در روستاها وظیفه سنگینی در این حوزه بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه طهارت جامعه با ترویج زکات محقق می‌شود، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی طلاب ترویج و تبیین احکام الهی در جامعه است و فارغ از مسئولیت‌های دیگر لازم است که این مسئله را وظیفه ذاتی خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه ترویج زکات وابسته به زمانی خاص است، گفت: زکات معمولا در همان روستا و محل به جهت مسائل عام المنفعه و رفع مشکلات مردم ساکن و فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم، صرف می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دریافت زکات در مناطق مختلف، دارای تفاوت‌های بسیاری است، مطرح کرد: شورای زکات با بررسی آمارهای موجود، می‌تواند نقاط ضعف و قدرت در این حوزه را مورد ارزیابی قرار دهد و سپس با استفاده از آن برای کسب موفقیت بیشتر برنامه ریزی کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مخاطب شناسی در ترویج زکات یک اصل مهم است، یادآور شد: در بیان مطالب در مورد زکات باید به این مسئله نیز توجه داشت که آیا مخاطب این حرف در شهر قرار دارد و یا در روستا و لذا روحانیون فعال در روستاها وظیفه سنگینی در این حوزه بر عهده دارند.

در ادامه هر یک از اعضا به بیان گزارشی در رابطه با عملکرد خود در عرصه ترویج فرهنگ زکات پرداختند و در انتها نیز از ائمه جمعه به جهت اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اهداف شواری زکات تقدیر شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha