سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) گفت: پیامبر اکرم ( ص)، برای بازگشت انسان‌ها به عبودیت و احیای انسانیت مبعوث شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام روح الله بجانی، در مسجد فاطمة الزهرا (س) تبریز گفت: از تمامی انبیای الهی برای حقانیت و رسالت پیامبر اکرم (ص) میثاق گرفته بودند. طبق فرموده امیرالمؤمنین (ع)، پیامبر اکرم (ص) سعادت، نور و هدایت را با خود به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) به خاطر عدم همراهی امتش سال‌ها خلافت نااهلان را تحمل کرد و در اندک مدتی که خلافت را بر عهده داشت، امانت بزرگ الهی یعنی حکومت را در سه طوفان بزرگ جمل، صفین و نهروان حفظ کرد. امام حسن مجتبی علیه السلام هم برای حراست از این امانت مهم، بعد از ایشان با منافقین جهاد و مبارزه کرد و برای حفظ اصل اسلام مجبور به صلح شد.

مدیر مرکز تحقیقات و پژوهش دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: شیاطینی چون معاویه و یزید با پشتیبانی جریان پلید یهود ماهیت حکومت اسلامی را به حکومت شیطانی تغییر دادند و امام حسین (ع) برای مبارزه با حکومت فاسد به پا خاست و برای همیشه حساب چنین حکومت‌هایی را از اسلام جدا کرد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ شیعه بعد از حکومت امام علی علیه السلام تنها یک بار توانست حکومت شیعه با ماهیت اسلامی تشکیل شود و آن جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ است.

بجانی افزود: تحمیل ۸ سال جنگ ناجوانمردانه علیه ما و ده‌ها فتنه‌های خطرناک‌تر از دوران امام علی علیه السلام از جمله توطئه سازمان‌های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: دوازدهمین امام امید نهایی انبیا، ائمه و همه آزادی خواهان، عدالت خواهان و مؤمنین عالم از آدم تا حالا است که امتش ما هستیم. طبق فرموده خداوند، ایمان و عمل صالح، تواصی به حق و صبر، ما را از گرداب محرومیت از بهره مندی حضوری امام دوازدهم نجات خواهد داد. امام خامنه‌ای برای مبارزه با فتنه غفلت، عصاره سوره والعصر را با عنوان جهاد تبیین در دستورالعمل ما قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha