دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازدید از پیش اعلام نشده رئیس جمهور از ایران‌خودرو

حوزه/ رئیس جمهور به صورت از پیش اعلام نشده از پارکینگ‌ها و خط تولید شرکت ایران خودرو بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این شرکت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در بازدید از پیش اعلام نشده از شرکت ایران خودرو از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل صنعت خودرو قرار گرفت.

رئیسی پس از حضور در این کارخانه تولیدی دستوراتی صادر کرد.

۱- در حوزه تولید؛

الف) تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.

ب) سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم گردد.

پ) در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.

۲- تولید خودروهای جدید و پیشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش یابد و سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.

۳- نسبت به تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپو شده در انبارهای شرکت‌های خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداکثر ظرف ۲ ماه آینده، اقدام شود.

۴- در صورت عدم اقدام برای انجام تعهدات و رفع نیاز بازار به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو، حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

۵- در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم؛

الف) ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف سازی لازم در آن صورت گیرد.

ب) از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری گردد.

پ) هرگونه واگذاری خودرو به شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به صورت رانتی و غیرشفاف و متفاوت با رویه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.

۶- به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و در جایگزین کردن آنها با خودروهای با کیفیت برای صاحبان مشاغل مربوطه، تسهیل شود.

۷- به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل؛

الف) هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقا ممنوع است و دستگاه‌های مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو مقابله نمایند.

ب) خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، می بایست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.

۸- واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا سریعاً به بخش غیر دولتی تعیین تکلیف شود.

گفتنی است معاون اول رییس جمهور، مسئول نظارت و پیگیری حسن اجرای این ابلاغیه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    92 1
    سلام ارتباط این خبر و این نوع اخبار در رسانه حوزه را متوجه نمی شوم
    • یاسین IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      105 1
      ارتباط این نوع اخبار با رسانه رسمی حوزه، آن‌هم با این سطح بزرگ‌نمایی، صرفاً علاقه شخصی دست‌اندرکاران رسانه به مسئولان محترم است ولاغیر. منتها دوستان بزرگوار به چند نکته بسیار مهم توجه ندارند و فعلاً سرگرم تبلیغات جناحی خویش‌اند تا کی توفیق درک آثار مخرب این رویکرد دوگانه نسبت به دولت‌ها و شخصیت‌های نظام اسلامی را بیابند و متوجه شوند که این نوع انعکاس اخبار، "لطف" در حق کسانی‌که دوست‌شان دارند نیست. و اما چند نکته: 1. هم‌چنان‌که اشاره شد، تبلیغات غیرحرفه‌ای، پیش و بیش‌از آن‌که لطفی در حق شخصیت‌ها و مسئولان مورد علاقه باشد، درواقع تخریب زیرپوستی ایشان در انظار و افکار عمومی است؛ 2. این نوع بزرگ‌نمایی اخبار و رویدادهای معمولی، سطح توقعات جامعه را بالا برده و مردم به‌طور منطقی، منتظر نتایج ملموس این بازدیدها و فرامین مشحون از "باید" و "نباید" مسئولان محترم خواهند بود و اگر این نتایج حاصل نشود -که متأسفانه در بسیاری از موارد نیز به لحاظ عدم رفع موانع اصلی چنین است- آن‌گاه تبلیغات امروزین، فردایی که در حساب و کتاب مردم تغییری حاصل نشود، تبدیل به ضد تبلیغ خواهد شد؛ 3. به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله: «نسبت روحانیت با نظام اسلامی، نسبت روشنی است. نسبت روحانیت و حوزه‌های علمیه با نظام اسلامی، نسبت حمایت و نصیحت است. حمایت در کنار نصیحت، دفاع در کنار اصلاح.» (بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌؛ 1389/07/29؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357)؛ لذا رسانه حوزه همواره باید در عین دفاع عالمانه از خدمات مسئولان قوای مختلف کشور به مردم و تبیین صحیح دستاوردهای غیرقابل انکار نظام اسلامی، نقاط ضعف مسئولان را نیز بدون تبعیض و رویکرد جناحی، البته به‌طور مصلحانه، منصفانه و اخلاق‌مدارانه، مطرح و از حقوق و مطالبات به‌حق مردم دفاع نماید. در صورت اتخاذ این رویکرد حق‌مدارانه و واقع‌بینانه، می‌توان امیدوار بود که رسانه رسمی حوزه، جایگاه مورد انتظار را در افکار عمومی کسب نماید. ان‌شاءالله چنین باد.
    • طه IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 59
      یعنی اگر سایتی اخبار رئیس جمهور را کار کنه میشه جناجی این از اون حرفای عجیب است .
  • از یاسین به طه! IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    78 1
    البته که درج و انعکاس اخبار از رئیس‌جمهور محترم در خبرگزاری حوزه، فی‌نفسه عملکرد جناحی محسوب نمی‌شود. جناحی تلقی شدن این رویکرد به دو دلیل است: 1. عدم ارتباط نوع خبر با حوزه و روحانیت، درحالی‌که هدف اصلی و وظیفه ذاتی رسانه رسمی حوزه، «اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار و رویدادهای حوزه» اعلام شده و درباره مسئولان محترم پیشین نیز رویه معمول، انعکاس اخبار مرتبط با حوزویان بوده است؛ 2. تفاوت آشکار کمیّت و کیفیت انعکاس اخبار مسئولان فعلی در مقایسه با نحوه عملکرد و مواجهه رسانه با اخبار دولت‌های گذشته است. یک‌بار دیگر این خبر را مرور کنید. درج 12 تصویر برای بازدید از کارخانه ایران‌خودرو؟؟؟!!! اگر عینک تعصب سیاسی را از چشمان برداریم، واقعیات، واضح‌تر از آن‌اند که نیاز به شرح و بیان داشته باشند.
    • سنخیت IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 23
      اگر حوزوی مسئولیت کلان مملکتی داشت و در راستای وظیفه شرعی و قانونی و کاری در مسیر مبارزه با فساد و ... گام برداشت ، خبر آن گزاره ای بیگانه از حوزه است؟!!!!! مالکم کیف تحکمون؟!!!! و اما انعکاس خبر معممی که نگاهش غالبا به کفار و گره گشایی توهمی آنان است چه سنخیتی با حوزه دارد ؟
    • به "سنخیت" IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      24 0
      بزرگوار، ما از توفیقات مسئولان محترم - از هر جناح و گروهی که باشند- در خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات ایشان، خوشحال می‌شویم و برای استمرار این توفیقات دعا می‌کنیم، چرا که نتیجه آن، بهبود وضع مردم ازجمله خود ما خواهد بود. هذا اول الکلام! و اما بعد، راجع به میزان تطبیق شعارها و ادعاهایی چون مبارزه با فساد و... با واقعیات عینی و قابل اندازه‌گیری، نیازی به جار و جنجال نیست، سوابق و لواحق محک خوبی خواهد بود و ان‌شاءالله نتایج را خواهیم دید. درباره اتهام به رییس‌جمهور محترم سابق با عبارت "نگاهش غالباً به کفار و گره‌گشایی توهمی آنان"، اگر تقوای سیاسی باشد، درک مسئله سخت نیست که انسان باید با علم و یقین سخن بگوید و زبان را بی‌محابا نچرخاند. هموطن عزیز! اگر غربیان مسیحی کافرند، شرقیان کمونیست در کجای منظومه اعتقادی شما قرار دارند؟! «أَمْ لَكُمْ كِتَابٌ فِيهِ تَدْرُسُونَ»؛ آیا شما را کتابی است (آسمانی) که در آن این حکم می‌خوانید؟ (قلم/37) یعنی واقعاً با تکرار بی‌حساب و کتاب این اتهام ناروا و انکار دستاوردهای دولت قبل، که درواقع دستاوردهای نظام اسلامی بوده است، می‌خواهید بگویید در طول هشت‌سال همه‌ی ارکان دولت جمهوری اسلامی تعطیل بوده و دولت‌مردان چشم به غرب دوخته بودند؟! پس آن‌همه پروژه که افتتاح شد چه بود؟ این پروژه‌هایی هم که رییس‌جمهور محترم فعلی افتتاح می‌کند، چه زمانی ساخته شده؟ در همین شش ماه اخیر کلنگ‌زنی شده و به بهره‌برداری رسیده است؟ نقش دشمنان در برقراری سهمگین‌ترین تحریم‌های فلج‌کننده که طبق تصریح مکرر خودشان به قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی وضع کرده بودند، چه می‌شود؟ همان تحریم‌هایی که این‌روزها تیم 40نفره دولت فعلی نیز در "وین" به دنبال رفع آن‌هاست. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ»؛ ای اهل ایمان، برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیک‌تر (از هر عمل) است، و از خدا بترسید، که البته خدا به هرچه می‌کنید آگاه است؛ (مائده/8).
    • تامل IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 20
      جناب «بزرگوار...»: در مورد دولت قبل و بخصوص رئیسش وضعیت ... ۲۰۳۰ چه بود که علاوه بر اصرار در اجرا، و علاوه بر برملا شدن ماهیت رئیس و زیر مجموعه به ترویج سبک خراب و مخرب خانوادگی با ارائه تصویر توسط ملاوردی آنهم شب قدر چند سال پیش، زیر زیرکی اجرا کردند، و با کمال تاسف از امثال شماها هیچ نشانه مخالفت محسوسی مشاهده نشد! ترویج کنسرت با کدام رسالت حوزوی و طلبگی همخوانی دارد؟ چه چیزی از دولت گذشته بایستی تبلیغ می شد؟ البته اشکالاتی مشابه دولت و دول گذشته جدا متوجه دولت و رئیس کنونی نیز هست و توجیه ناپذیر، مثل به نظاره نشستن حرکات کذایی دخترکان، راه دادن زنان به ورزشگاه مردانه و مانند آنها .
  • یا حق IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    30 1
    رییس‌جمهور هنوز در حال و هوای ریاست بر قوه عدلیه هستند، و روزانه در حال صدور دستور، و حال آنکه مدیریت در قوه قضاییه با مجریه فرسنگ ها فاصله است. نمونه اش ضرب الاجل ها و دستوراتی است که این بزرگوار تا الان صادر فرموده اند: ۱. دستور جهت عدم گرانی خودرو! ۲. دستور جهت عدم گرانی گوشت و مرغ! ۳. دستور جهت عدم گرانی برنج داخلی! ۴. دستور ساخت سالانه یک میلیون مسکن، ۶ ماهه که دارند ثبت‌نام می‌کنند، زمین هم مشخص نشده! ۵. دستور جهت ارزانی دارو! ۶. دستور جهت عدم سختگیری وام های زیر صد میلیون! حالا هم دستور جهت افزایش کیفیت خودرو (۴۰ سال است که خودرو ساز قول داده و عمل نکرده) تنها دستوری که نصف و نیمه انجام شده آزاد سازی سواحل بوده، که آن هم توسط نهادهای دولتی و حکومتی غصب شده بود وگرنه بخشی که توسط اشخاص حقیقی غصب شده کماکان در ید آنهاست و رفع تصرف پروسه قانونی طولانی مدتی دارد که با دستور حل شدنی نیست.... بنابراین توقع آنست که رییس‌جمهور محترم مدتی بجای صدور دستور جدید، در پی انجام و پیگیری دستورات قبلی باشند، که هم مردم سرخورده نشوند و هم جایگاه (دستور) لوث نشود. به امید موفقیت تمام دولت های جمهوری اسلامی ایران
  • حسینی US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    خودروسازی به یک مشکل ملی تبدیل شده، خودروهای گران، بی کیفیت و ناایمن، با کمترین خدمات پس از فروش، سالی هزاران کشته و چند هزار میلیارد تومان خسارت به کشور
  • ع IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 4
    رهبر معظم انقلاب دستور جهاد تبین را صادر فرمودند پس مطرح کردن دستاورد ها یک تکلیف اسلامی و انقلابی است حوزویان هم این رسالت را به خوبی می شناسند خبر گزاری حوزه هم این رسالت را دارد
  • عبداللهی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    ایران خودرو و سایپا پدر مردم را در آورده اند به طوری که حتی رهبر معظم انقلاب هم اخیراً نسبت به وضعیت خودروسازی علناً گلایه فرمودند. همین قرعه کشی که انجام می دهند داد همه را در آورده است به طوری که چند میلیون نفر ثبت نام می کنند و فقط 4 یا 5 هزار خودرو وارد بازار می کنند و میلیون تقاضا ایجاد می شود و بازار خودرو را به هم می ریزد. آیا نباید به داد مردم رسید و به وضعیت بازار خودرو سر و سامان داد. خریخودرو به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است. کی باید دست مافیا از بازار خودرو قطع شود. در کدام کشور خرید خودرو قرعه کشی است؟!. به داد مردم برسیدتا بیشتر از این تحت فشارهای اقتصادی نباشند.
  • حسین IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام خدمت دوستانی که هر کاری از هر دولتی رو تبلیغ میکنن بعد که گندش در میاد که یا هیچ فایده ای نداشته و یا فقط به ضرر مردم بوده سکوت اختیار میکنند .افزایش بی سر و صدای قیمت خودرو و تمام اجناس مصرفی خانوارها بعد از دستور رییس جمهور محترم در سر و سامان دادن به قیمت ها . و افزایش نظارت بر بازار !!!!!!!!!!!!