دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسقف

حوزه/ اسقف های کاتولیک روسیه به سیاستمداران این کشور هشدار داده‌اند که آنها باید پاسخگوی اقدامات نظامی خود باشند و از آنها خواسته اند تا درگیری در اوکراین را متوقف کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسقف های کاتولیک روسیه به سیاستمداران این کشور هشدار داده‌اند که آنها باید پاسخگوی اقدامات نظامی خود باشند و از آنها خواسته اند تا درگیری در اوکراین را متوقف کنند.
اسقف ها با اشاره به قانون اساسی کلیسای شورای دوم واتیکان، هشدار دادند" اتفاقات قرن‌های آینده تا حد زیادی به تصمیمات فعلی شما بستگی دارد.
ما از سیاستمدارانی که این تصمیم به آنها بستگی دارد می‌خواهیم هر کاری که ممکن است برای پایان دادن به این درگیری انجام دهند."
اسقف‌ها به روحانیون کاتولیک روسیه توضیح دادند که "ما نیز مانند شما عمیقاً شوکه شده‌ایم زیرا علی‌رغم تلاش‌هایی برای ایجاد صلح، درگیری سیاسی بین روسیه و اوکراین به یک رویارویی مسلحانه تبدیل شد."
آنها افزودند: " این رویارویی مرگ و ویرانی به همراه دارد و امنیت جهان را تهدید می کند" همچنین یادآوری کردند که مردم اوکراین و روسیه نه تنها یک تاریخ مشترک دارند بلکه با رنج عظیمی که در گذشته به دلیل جنگ بر ما وارد شد با هم مشترک هستند.
اسقف‌های کاتولیک روسیه گفتند:"مردم ما مستحق صلح هستند و نه تنها به منظور توقف جنگ بلکه به منظور ایجاد نوعی صلح که متشکل از عزم راسخ برای احترام به سایر مردم و صیانت ازکرامت آنها است".
کنفرانس اسقف‌های کاتولیک روسیه از کاتولیک‌های روسیه خواست برای حفظ جان انسان‌ها در پاسخ به درخواست پاپ فرانسیس از همگان، دعا کنند.
اسقف‌ها به نقل از پاپ فرانسیس گفتند"خدا، خدای صلح است و نه خدای جنگ، او خدای همه مردم است و نه فقط برخی، و او می‌خواهد که ما برادر باشیم و نه دشمن."
آنها همچنین اضافه کردند" از همه مردم به ویژه برادران مسیحی می‌خواهیم که با دروغ و نفرت مقابله کنند و ایجاد کننده صلح باشند و نه نفرت و خشونت"
آمارکاتولیک‌های روسی
طبق آمارهای سال ۲۰۱۷، کمتر از ۸۰۰۰۰۰ کاتولیک در روسیه وجود دارد که حدود ۰.۵ درصد از جمعیت ۱۴۴ میلیونی را تشکیل می‌دهد . این کشور دارای پنج اسقف نشین یا محدوده کلیسایی کاتولیک است.
کنفرانس اسقفی اسقف‌های کاتولیک روسیه در سال ۱۹۹۹ ایجاد شد و موسینور پائولو پزی در مسکو، رئیس این کنفرانس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha