شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: زندگی امام حسین(ع) ترسیم گر مسیر قسط و عدالت است و برای کسانی که می خواهند در این مسیر حرکت کنند سرمشق و الگوست.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: خداوند در سوره حدید آیه 25 می فرماید: ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛ و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می‌کند بی‌آنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکست‌ناپذیر است.
وی افزود: خداوند مسیر دانای را برای ما فراهم کرد تا در سایه عدل و قسط زندگی کردن را بیاموزیم.
این استاد، با بیان اینکه ماه شعبان ماه بارش رحمت الهی است گفت: این ماه لطف و رحمت و نشاط امت پیامبر است ماهی که در آن بلیط برای ورود به ماه ضیافت الله صادر می شود و مومنان به عمل خود در خوب بندگی کردند شتاب می دهند و موانع را رفع می کند.
وی ادامه داد:این ماه دارای فرصت های ویژه است که یکی از آنها بحث توسل و واسطه فیض قرار دادن معصومان و کسب معرفت بیشتر به اهل بیت (ع) است همچنین این ماه انسان ها اندازه خود را بالا می برند تا لیاقت برای مهمانی خداوند را پیدا کنند.
ظهیری با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه موالید سلسله امامت و ولایت است گفت: در این روزها شاهد اعیاد میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و امام سجاد(ع) هستیم.
وی ابراز داشت: در سومین روز از ماه شعبان میلاد آموزگار بزرگ شهادت است، کسی که مغناطیس وجود او همه خوبان را جذب می کند.به برکت نام اباعبدالله الحسین خوب زیستن، دشمن شناسی، دفاع از ارزش ها، فداکاری در راه خدا با جان و مال، ولایت مداری، عاقلانه تصمیم گرفتن و از بحران ها نهراسیدن با تحریک دشمن را می توانیم، یاد بگیریم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: این ماه به ما یک موقعیت خوب را برای توسل به اهل بیت قرار می دهد به گونه ای که در آیه 35 سوره مائده آمده است: ای کسانی که ایمان آورده اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و وسیله ای برای تقرّب به او بجوئید! و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید!
وی بیان داشت: در این ماه، یاد می گیریم که اهل ایمان باید خود مراقبتی و مواظبت از بذر ایمان در دل را داشته باشند و در سایه سار این محافظت ایمان سراسر آنها را فراگرفته تا در برابر ناملایمتی ها صبور باشند و این چراغ راه هدایت است که انسان را نگه می دارد تا نهراسد و راه تعالی را بیاموزد.
ظهیری به صحنه های کربلا اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) و حضرات ابوالفضل و سجاد(ع) در یک مقطع تاریخی هر سه بزرگوار خورشید درخشانی بودند که راه بشریت را مشخص کردند تا زیر بار ظلم نروند و سعادت و سلامت زندگی کردن در دفاع از عقیده و ارزش ها برای ما همیشه در تاریخ به یادگار بماند و ضمن اینکه مسیر زندگی را در جهاد و در ابعاد مختلف نشان دادند.
وی تاکید کرد: در زندگی امام حسین(ع) سختی ها، فشارها، تحریم ها و برای خانواده ایشان مقابله با تحریف ها رخ داد و مسیری را برای ما مشخص کرد تا حسینی بفهمیم و زندگی کنیم همچنین وفاداری را از حضرت ابوالفضل(ع) بیاموزیم و مانند امام سجاد(ع) در جهاد تبیین مقابله با تحریف ها، شبهات و خفقان اهل روشنگری، شفافیت و بیان حقایق برای مردم باشیم.
این استاد حوزه، با بیان اینکه در ماه شعبان شکوفه های ایمان شکفته می شود گفت: در این ماه نهال ایمان به ثمر می نشیند و ما را به شاخه طوبای حیات طیبه نزدیک می کند و با حضور در جشن های موالید نشاط، شادی و اوقات خوش با هم بودن را به کام مردم می رساند.
وی خاطر نشان کرد: این ماه به ما مسیر دوری جستن از قدرت های انحصار طلب را با وحدت جهان اسلام برای حاکمان زمینه سازی می کند و در سایه محبت، همدلی، صفا و نشاط به خانواده ها راه می یابد.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: این ماه بر ظرفیت ها و تاب آوری ها برای بهتر زیستن و خوب زندگی کردن می افزاید، این ماه برای همه اقشار صفا، همدلی، سازگاری و وفق دادن با جامعه، تواضع، عدالت و دانایی را به ارمغان می آورد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha