جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
جواد انصافی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: کاری که می‌خواهد موضوعی عاشورایی را مد نظر قرار دهد، باید حرمت موضوع را حفظ کرده و به بهترین شکل معنا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

جواد انصافی، بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: با گسترش وسایل ارتباط جمعی، هنرهای چون پرده‌خوانی به شدت از میزانشان کاسته شد، چراکه تلویزیون توانست با برنامه‌های تولیدی خود اکثر مخاطبان را جذب خود کند.

وی افزود: پرده‌خوانی و نقالی بخشی از هویت تاریخی ما را نشان می‌دهد، برای همین باید سیاست‌هایی اندیشید تا این شکل از هنر که در آن مضامین دینی و عاشورایی به صورت ویژه مدنظر است، مجدداً احیا شود.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به این سوال که چه زبانی برای بیان مفاهیم عاشورایی در هنر نمایش کارکرد بهتری دارد؟ گفت: کارهای تراژیک و جدی محل مناسبی برای موضوعات عاشورایی هستند که نمونه بارز آن را در تعزیه مشاهده می‌کنیم. آثار طنز به نظرم نمی‌توانند در این رابطه (آثار عاشورایی) نقش چندانی ایفا کند، چون مضامین عاشورایی به گونه‌ای نیست که بتوان در کارهای طنز از آن بهره برد.

انصافی در انتها تاکید کرد: در هر فیلم یا نمایشی که می‌خواهد موضوعات عاشورایی را مدنظر قرار دهد باید توجه داشت کار به گونه‌ای انجام شود که در آن حرمت و ارزش‌های موضوع مورد نظر لحاظ گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha