پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1012616
۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
فرزند خواندگی

حوزه/ مرجع تقلید شیعیان به استفتائاتی پیرامون «فرزند خوانده» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله العظمی سید علی سیستانی به استفتائاتی پیرامون «فرزند خوانده» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقه مندان می گردد.

* فرزند خوانده

پرسش: نظر شما در مورد فرزند خواندگی چیست و آیا این کار ثواب دارد؟

پاسخ: کفالت کودک مستحق اجر و پاداش فراوان است ولی فرزند خواندگی جایز نیست و نسبت و ارث به آن حاصل نمی گردد و باید واقعیت را به طوری که بر روان او اثر نگذارد برای او بازگو نمود و شخصی که سرپرستی او را به عهده گرفته نامش را نباید در شناسنامه خود ثبت کند و چنانچه به جهت حرج یا ضرر نتواند، باید حقیقت امر ثبت شود و بر آن شاهد بگیرد .

------------------------

پرسش: اگر زن و شوهری نوزادی را به فرزندی خود قبول کنند و زن قرص هایی مخصوصی بخورد تا شیر را در سینه او تولید کنند و از آن شیر، آن نوزاد تغذیه کند، آیا نوزاد به آن زن و شوهر محرم می شود یا خیر؟

پاسخ: محرم نمی شود .

---------------------------

پرسش: من پسری را به فرزند خواندگی قبول کردم و او را به وسیله دختر برادرم از راه شیر دادن به خود محرم کردم. حال اگر می خواهم دختر ۲ ساله را به فرزند خواندگی قبول کنم، راه محرم شدن با شوهرم و با پسری که دارم چگونه است؟ و آیا راهی وجود دارد؟

پاسخ: راهی برای محرم شدن بر شوهر و پسرتان مگر پدر یا جد پدری او معلوم باشد و با اذن یکی از آنها دختر را به عقد پدر شوهرتان برای مدت چند سال درآورید.

منبع: سایت رسمی دفتر حضرت آیت الله سیستانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha