جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
سربازان گمنام امام زمان (عج)

حوزه/ امنیت اگر باشد، علم شکوفا می‌شود، اقتصاد رشد می‌کند، شرایط سازندگی در کشور مهیا می‌شود، اگر امنیت باشد همه چیز هست، اما اگر امنیت نباشد، زندگی‌ معنا ندارد.

خبرگزاری حوزه - تهران/ سلام بر شهدای مظلوم امنیت در واجا، ناجا، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران!

سلام بر شهدایی که شهادت آنها هم مانند زنده ماندنشان برای امنیت آفرینی باید مخفی باشد...

سلام بر آنانی که به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم...

سلام بر شهدای بی نام و نشان امنیت آفرین، شهدایی که غربت پس از شهادت آنها، از شهادتشان سخت تر و اشک آورتر است...

و مهم تر سلام بر مادر شهیدان، مظلومه عالم، فدایی راه ولایت، همسر اول مظلوم عالم، خانم جانمان حضرت فاطمه زهرا (س)...

جامعه مدیون امنیت است، مدیون امنیت و آرامش و آسایشی که در گرو بی خوابی‌ها، سختی‌ها، مشقت‌های نیروهای امنیت آفرین در واجا، ناجا، سپاه، ارتش و... است، قرار دارد.

هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) فرصتی برای یادآوری رشادت‌ها و مجاهدت‌های خاموش آنانی است که امنیت این سرزمین پهناور را برایمان فراهم می‌کنند تا در حاشیه امنیت پایدار در جامعه به دنبال اهداف و برنامه‌های زندگی‌مان برویم.

«امنیت» واژه ای ناملموس و ناآشنا برای برخی از افراد در جامعه است، زیرا اهمیت یک نعمت زمانی احساس می‌شود که آن نعمت را از دست بدهیم همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «نعمتان مجهولتان الأمن و العافیة دو نعمتند که قدرشان مجهول است: صحت، امنیت».

امنیت از طبیعی ترین و اساسی ترین نیاز بشری است، زمانی که امنیت نباشد، رشد و پیشرفت و ترقی در یک جامعه بی معنا می شود، کشورهایی که همواره در آشوب و جنگ و جدال داخلی و یا خارجی به سر می‌برند، از رشد و توسعه و پیشرفت و ترقی محروم هستند.

یکی از برکات انقلاب اسلامی تحول در عرصه های مختلف، رشد و تقویت امنیت و آرامش در جامعه است، ایران اسلامی با امنیت و آرامشی که دارد که مرهون و مدیون مجاهدت‌های خاموش و بی‌ریای سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاشهای شبانه روزی و خالصانه و خاضعانه سربازان انقلاب، فرزندان مردم و پیروان ولایت در وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران است، روز به روز در حال رشد و پیشرفت و ترقی بوده و اقتدار و عزتمندی و عظمت ستودنی ایران اسلامی در سطح بین‌الملل نیاز به بیان در گفتار نیست و به طور عادی و طبیعی قابل مشاهده است.

با برقراری امنیت است که دانشمندان، کارگران، جامعه پزشکی، روحانیت معظم، ورزشکاران، اصناف، عشایر و ... با خیالی آسوده که تکیه بر چشم بیدار و بینای نیروهای مقتدر امنیتی در کشور دارد، در حال تلاش و مشغول فعالیت هستند.

گرچه در این میان نباید منکر نقش مهم مردم در همراهی با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و انتظامی شد و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای در طی سخنانی از ذهنیت بسیار خوب مردم از مجموعه‌ی وزارت اطلاعات بر خلاف بیم و هراسِ همراه با نفرت مردم از دستگاه اطلاعاتی رژیم طاغوت فرموده اند، و این‌ها بخشی از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی است که مردم با دیدگاه و ذهنیت بسیار خوب، خادمان خودشان را در تامین و تقویت امنیت و آرامش در جامعه همراهی می‌کنند.

به هرحال امنیت اگر باشد، علم شکوفا می‌شود، اقتصاد رشد می‌کند، شرایط سازندگی در کشور مهیا می‌شود، اگر امنیت باشد همه چیز هست اما اگر امنیت نباشد، زندگی‌ای معنا ندارد و پیش‌نیاز و پیش مقدمه کلیه فعالیت‌های انسانی در جامعه، امنیت است.

امنیت و آرامشی که امروز داریم و با خیالی آرام به فعالیت‌های خود مشغولیم مدیون و مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده که به تعبیر روایت «فِی الْأَرْضِ مَجْهُولُونَ وَ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفُونَ» هستند، آنانی که برخی به واسطه اهمیت کار و جایگاه و ماموریت‌هایشان حتی در میان خانواده هم در غربت به سر می‌برند و یا آنان که حتی بعد از شهادت و یا رحلت‌شان خانواده‌های آنان از بیان شغلشان در میان مردم اکراه می‌کنند که مبادا منجر به ایجاد مشکلات دیگری شود.

امنیت و آرامش، واژه ای است که عده‌ای از سربازان ولایت در وزارت اطلاعات و سپاه و ناجا و ارتش، با شهادت خود در کف خیابان‌های همین کشور در فتنه انگیزی‌های مختلف دشمنان، برایمان معنا کردند، آنها رفتند که تا ما بمانیم، گرچه نام و راه‌شان ماندگار شد اما مراقب باشیم تا با اعمال و رفتار خود در برابر این مجاهدت‌ها ناسپاسی نکنیم و یا به تعبیری با بیراهه رفتن شرمنده جان آنان و همسر و فرزندان این مجاهدان خاموش نشویم.

علماء و بزرگان و روحانیت معظم، خطباء، تریبون‌داران و اصحاب رسانه و مطبوعات، نقش مهم و غیرقابل انکاری در تبیین اهمیت و جایگاه «امنیت و آرامش در جامعه» برای مردم را دارند، از مصادیق «جهاد تبیین» مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای عزیز، بازگو کردن همین نعمت «امنیت» است که امروز از این نعمت برخورداریم اما نسبت به اهمیت آن غافل!

سالروز ولادت با سعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) یادآوری برای این مجاهدت های مردان مردی است که گرچه مرد بوده و هستند، ناموس پرست بوده و هستند و سربازی ولایت مهر افتخاری بر سینه آنان است اما به واسطه اهمیت کار و جایگاه و مرتبه ای که دارند، در میان مردم گمنام و بی نام نشان بوده و خواهند ماند و هر کجا موضوع امنیت مطرح می شود بی تردید نام کسانی در ذهن ها تداعی می گردد که بی نام و نشان بدون آنکه خود را در زمانها و مکانها محصور سازند مجاهدت می کنند.

مردان مأموریت‌های سخت قدرتان را میدانیم و از قاب همین رسانه به شما خداقوت و خسته نباشید می‌گوییم، مردم این سرزمین قدردان مجاهدت‌های خاموش و بی‌ریای شما امنیت آفرینان در وزارت اطلاعات و نیروهای مقتدر و خدوم مسلح کشور بوده و هستند.

روزتان مبارک

دعای خیر امام زمان (عج) بدرقه راهتان

ناصر مؤمنیان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha