جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مصاحبه با دکتر حدادی منش

حوزه/ هر سازمان و نهادی در راستای اهدافی که دارد برای جامعه هدف خود شرایطی را ترسیم می‌کند. مسئله سلامت برای افرادی که در زمینه‌های علمی فعالیت می‌کنند و سرمایه یک کشور محسوب می‌شوند بسیار مهم است. این موضوع در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی وجود دارد و سلامت افراد رصد می‌شود. برنامه خاصی نداریم که به‌صورت ویژه برای طلبه وجود داشته باشد.

دکتر مجید حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به تشریح برنامه ها و فعالیت های این معاونت از مرکز خدمات حوزه های علمیه پرداخته است که در متن این گفت و گو به این شرح است:

با توجه به اینکه اولین خدمتی که از سوی مرکز خدمات ارائه شد، خدمات درمان بود خواهشمند است توضیحی درباره روند ارائه این خدمت از ابتدا تاکنون بفرمایید.

در طلیعه بحث لازم می‌دانم از رؤسای سابق مرکز، معاونان ایشان و تمامی افرادی که از روز شکل‌گیری مرکز به دستور مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تا به امروز زحمت کشیدند و زیرساخت‌های ارائه خدمات را آماده کردند قدردانی کنم. قطعاً فعالیت‌هایی که امروز انجام می‌شود متأثر از زحمات ادوار گذشته است.

حمایت‌های درمانی و قرض‌الحسنه اولین خدماتی بود که از طرف مرکز خدمات ارائه شد. از سال ۸۳ ساختار ارائه خدمات بیمه تغییر و بیمه تأمین اجتماعی طلاب شروع شد و تعدادی از طلاب که در آن زمان واجد شرایط بودند مشمول این بیمه شدند. از سال ۸۶ نیز برخی از افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی که امروز تحت عنوان بیمه سلامت است، قرار گرفتند.

چه طلبه‌هایی مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند؟ چرا بخشی از طلاب مثل طلبه‌های مجرد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نمی‌گیرند؟

طلاب مجرد هم مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند با این توضیح که بعد از اینکه طلبه کد پذیرشی مرکز خدمات را دریافت کند قطعاً مشمول یکی از دو بیمه تأمین اجتماعی یا بیمه سلامت به عنوان بیمه پایه می‌شود. علاوه بر این مشمول دریافت بیمه مازاد درمان و بیمه عمر نیز خواهد شد.

در راستای اجرای طرح هدفمندی خدمات در خصوص بیمه تأمین اجتماعی چندین شاخص در نظر گرفته‌شده است. بیمه تأمین اجتماعی اولاً برای اتباع ایرانی است و بر اساس مقررات امکان اجرای بیمه تأمین اجتماعی برای طلاب غیر ایرانی (با تمام تعهدات موجود) وجود ندارد ولی طلاب ایرانی برادر و خواهر با شرایطی که عرض می‌کنم در حال حاضر مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند.

  • طلاب مجرد سطح ۲ مشروط به اتمام سن ۲۴ سال، امکان برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی را دارند.
  • طلاب متأهل با دو رویکرد هدفمندی و تشویق به ازدواج شرایط‌شان نسبت به طلاب مجرد آسان‌تر است. این گروه با سطح یک و اتمام سن ۲۲ سال، مشمول هستند.

رویکردی که در دوره مدیریت جدید شکل گرفته حمایت بیشتر از طلاب متأهل در راستای موضوع هدفمندی است. مقدمات کار فراهم شده است که در سال آتی سن مشمولیت طلاب متأهل یک یا دو سال کاهش یابد.

ضمناً در خصوص طلاب مجرد هم دغدغه ایشان از حیث درمان با ارائه بیمه سلامت و مازاد درمان مرتفع می‌شود. نسبت به سوابق بیمه‌ای هم شروع بیمه در ۲۵ سالگی سن مطلوبی است که پس از سی سال سابقه بیمه پردازی امکان بازنشستگی حداکثر در سن ۵۵ سالگی برای ایشان فراهم است.

تفاوت بیمه طلاب با بیمه کارکنان ادارات چیست؟

برای پاسخ به این سؤال چند مقدمه لازم است.

۱) بیمه‌های تأمین اجتماعی در دو گروه تقسیم‌بندی می‌شوند، بیمه‌های اجباری و اختیاری یا توافقی. بر اساس قوانین و مقررات، بیمه‌های اجباری در جایی است که کارفرما از نظر قانون مکلف است کارگر و مستخدمی را که به خدمت گرفته بیمه کند. از طرفی قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اجازه داده سایر افرادی که مشمول این اجبار قانونی نیستند در قالب انفرادی یا گروهی به صورت اختیاری و توافقی بیمه شوند و بسیاری از گروه‌ها مانند رانندگان، مداحان و ... به صورت گروهی از این شرایط بهره‌مند می‌شوند که نوع بیمه طلاب نیز بیمه اختیاری گروهی است.

۲) مزایای تأمین اجتماعی در دو گروه تقسیم‌بندی می‌شود: تعهدات کوتاه‌مدت مانند درمان و تعهدات بلندمدت که در سه قالب مستمری بعد از فوت، مستمری ازکارافتادگی و مستمری بعد از بازنشستگی تعریف می‌شود.

۳) از نظر مقررات تأمین اجتماعی برای اینکه این دو نوع تعهد مذکور ارائه شود، هر فردی باید ۲۷ درصد از حقوق خود را به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت کند. البته در تأمین اجتماعی برای اینکه این تعهدات به‌طور کامل ارائه شود ۲۷ درصد بیشترین مقدار پرداختی است و کمتر از آن نیز در مواردی مانند دانشجویی و زنان خانه دار و ... وجود دارد و وقتی فرد درصد کمتری را می‌پردازد ممکن است از تعهدات ازکارافتادگی یا پس از فوت برخوردار نشود. در نتیجه مناسب‌ترین و کامل‌ترین میزانی که پرداخت می‌شود ۲۷ درصد حقوق است.

۴) قانون مجزایی به نام قانون بیمه بیکاری داریم که ۳ درصد نیز برای این موضوع پرداخت می‌شود و در مواردی که رابطه کارگری و کارفرمایی وجود دارد این ۳ درصد نیز پرداخت می‌گردد. که مجموعه با ۲۷ درصد گفته شده ۳۰ درصد خواهد شد. البته در بیمه‌های اختیاری بیمه بیکاری موضوعیت ندارد.

پس از مقدمات، تفاوت عمده در چند مورد است، نخست اینکه در بیمه طلاب بیمه بیکاری موضوعیت ندارد و دوم اینکه مبنای پرداخت حق بیمه در خصوص کارکنان ۲۷ درصد از حقوق ایشان است درحالی‌که در مورد طلاب ۲۷ درصد از حداقل حقوق اعلانی و مصوب هیئت دولت در هر سال معیار پرداخت حق بیمه است.

در قوانین تأمین اجتماعی معیار پرداخت مستمری بعد از بازنشستگی میانگین دو سال آخر است و اگر حقوق رشد غیرمتعارفی داشته باشد میانگین ۵ سال آخر معیار قرار می‌گیرد. در خصوص طلاب اگر میانگین دو سال آخر را حساب کنیم میانگین ۲۴ ماه از سال آخر کمتر می‌شود، اما در قوانین بیمه‌ای تبصره‌ای وجود دارد که عنوان می‌کند وقتی میانگین عددی ۲۴ ماهه کمتر از حداقل حقوق آن سال باشد، معیار پرداخت مستمری میزان حداقل حقوق خواهد بود. بنابراین معیار مستمری بیمه طلاب در حال حاضر میانگین دو سال آخر نیست بلکه عدد اعلامی همان سال است.

سایر پوشش‌های بیمه‌ای مرکز خدمات را معرفی کنید

بیمه‌های پایه (سلامت و تأمین اجتماعی) در حوزه درمان حمایت‌های محدودیتی دارند که در وضعیت کنونی و با توجه به هزینه‌های درمانی جبران کامل صورت نمی‌پذیرد.

به همین منظور مرکز خدمات قراردادی را تحت عنوان جبران مازاد درمان با یکی از شرکت‌های بیمه‌ دارد که از این طریق بتواند بخشی از هزینه‌های درمانی طلاب را جبران کند. این پوشش‌ها از سال ۹۱ شروع شده است و استمرار دارد.

تعدادی از طلاب در خصوص هزینه‌ای که برای جبران درمان پرداخت می‌شود گلایه دارند و معتقدند که بسیار پایین است و در برخی موارد مانند دندانپزشکی سقف تعیین شده جوابگو نیست.

واقعیت این است که هزینه‌های درمان بسیار بالا است به‌خصوص اینکه در مواردی مانند دندانپزشکی هم تعرفه‌های متفاوتی وجود دارد و هم تحت پوشش بیمه‌های پایه نیست.

البته با رویکردی که در سال جاری وجود داشته، شرایطی فراهم شد که بحمدالله در برخی موارد جدول تعهدات نسبت به گذشته دو یا سه برابر و حداقل ۵۰ درصد رشد داشته است. این رشد یک بار در تیرماه و بار دوم در ابتدای دی ماه صورت گرفته است.

چرا بخشی از طلاب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نمی‌گیرند/ آیا بیمه طلاب با دیگران فرق دارد؟/ برنامه معاونت سلامت و امور بیمه‌ها

آیا طلاب شاغل نیز از خدمات بیمه مرکز خدمات بهره‌مند می‌شوند؟

بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های مرکز خدمات، خدمات بیمه مرکز، شامل طلاب شاغل نمی‌شود.

بیمه طلاب شاغل تحت عنوان بیمه اجباری از سوی سازمان و نهادی است که در آنجا شاغل هستند و بالتبع از مزایا بیمه‌ای چه بیمه پایه و سایر پوشش‌های بیمه برخوردار می‌شوند.

ناگفته نماند طلاب شاغل در برخی تسهیلات گروهی مانند بیمه‌های خودرو، بهره‌مندی از برنامه‌های بهداشت و سلامت و ... می‌توانند بهره‌مند باشند.

چه خدماتی به معمرین حوزه که بیمه نبوده‌اند ارائه می‌شود؟

معمرین حوزه افرادی هستند که سالیانی عمر با ارزش خود را جهت انجام رسالت‌های حوزوی صرف کرده‌اند. به تعبیر روایتی از امیرالمؤمنین(ع) عمر انسان به‌اندازه‌ای ارزش دارد که نمی‌شود برای آن قیمت‌گذاری کرد، این افراد این عمر را در احیای دین و در ترویج احادیث صرف کردند و واقعاً نور چشم ما هستند. این عزیزان که در قم و مشهد سنین بالای ۷۰ و در سایر استان‌ها بالای ۶۵ سال می‌باشند در سه گروه تقسیم می‌کنیم.

تعدادی از معمرین در گذشته شرایط سنی لازم را برای بیمه تأمین اجتماعی نداشتند. مرکز خدمات از این افراد حمایت و مساعدت‌هایی را به صورت ماهانه و مستمر پرداخت می‌نماید. برخی هم در حال حاضر دارای بیمه تأمین اجتماعی بوده که پس از تکمیل سنوات بیمه به بازنشستگی خواهند رسید ولی فعلاً تحت پوشش مرکز خدمات می‌باشند.

گروهی از معمرین هستند که مشمول بیمه تأمین اجتماعی بودند و اکنون به سن بازنشستگی رسیده‌ و مشمول مستمری آن سازمان هستند.

در ساختار معاونت سلامت و بیمه‌های مرکز خدمات واحدی را داریم که صرفاً در خصوص حمایت از معمرین و خانواده روحانیون مرحوم فعالیت می‌کند. تکریم معمرین و دیدار با ایشان در استان‌ها، برگزاری همایش‌ها و سفرهای اردویی و زیارتی از جمله برنامه‌هایی هستند که توسط این واحد برنامه‌ریزی می‌شود.

چه خدماتی به طلاب معلول و دارای بیماری‌های خاص و همچنین روحانیونی که همسر یا فرزند معلول دارند ارائه می‌شود؟

حمایت از افراد دارای معلولیت یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات در چند سال اخیر بوده است. مسئله مهم، شناسایی این افراد است و بارها از طلاب عزیز درخواست کرده‌ایم افرادی که این مشکلات را دارند، به مرکز خدمات استان‌ مراجعه کنند.

بعد از شناسایی این افراد برنامه‌هایی را در استفاده از ظرفیت سازمان‌هایی مثل بهزیستی، وزارت بهداشت و نهادهایی که متکفل این امر هستند داریم و مرکز خدمات نیز حمایت‌هایی را در پوشش مازاد درمان و مساعدت فصلی دارد که بخشی از دغدغه و نیازمندی آنها را جبران کند.

همچنین تاکنون مرکز خدمات توفیق داشته است که چندین دوره سفرهای زیارتی برای این افراد برگزار کند و اگر شرایط فراهم شود این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

آیا خانواده روحانیون مرحوم و فرزندان آنان نیز تحت پوشش خدمات مرکز قرار می‌گیرند؟ چه خدماتی به آنان ارائه می‌شود؟

خانواده روحانیون مرحوم نیز در قالب دو گروه تعریف می‌شوند. نخست گروهی که فرد مرحوم بیمه شده تأمین اجتماعی بوده و بالتبع خانواده وی نیز به‌عنوان مستمری بعد از فوت از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کند. باقی خدمات که مرکز ارائه می‌کند شامل این افراد نیز می‌شود مانند پوشش‌های بیمه مازاد یا برنامه‌های اردویی، فرهنگی و دیگر برنامه‌های مرکز.

یک گروه از خانواده مرحومین افرادی هستند که سرپرست ایشان در گذشته شرایط تأمین اجتماعی را نداشته‌ و در نتیجه به عنوان عائله مرکز در حال حاضر مشمول پرداخت مساعدت‌های مستمری مرکز هستند.

پوشش‌های بیمه‌ای برای طلاب خواهر به چه صورتی است؟

طلاب برادر، خواهر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و اهل تسنن که کد پذیرشی می‌گیرند طبق شرایطی مشمول بیمه می‌شوند.

طلاب خواهری که کد خدماتی دریافت کرده‌اند از بیمه سلامت و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. همچنین خواهران طلبه‌ای که سطح ۳ حوزه را داشته و ۱۰ ساعت تدریس در هفته یا ۵ ساعت تدریس و ۵ ساعت کار تبلیغی یا پژوهشی داشته باشند مشمول بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

همواره از طلاب خواهر و طلاب برادر زیر ۲۵ سال درخواست کرده‌ایم اگر شرایطی دارند که می‌توانند به‌عنوان تحت تکفل یا از طریق همسر یا از طریق والدین بیمه شوند از بیمه پایه مرکز استفاده نکنند.

در ایام کرونا مرکز خدمات یکی از مراکز فعال در ستاد حوزوی مقابله با این بیماری بود؟ چه مسئولیت‌هایی را مرکز خدمات بر عهده داشت و چه خدماتی ارائه کرد؟

فعالیت‌های معاونت سلامت در دو عرصه بهداشت و سلامت و همچنین بیمه تعریف می‌شود. بعد از این که سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ابلاغ شد یکی از مهم‌ترین اصولی که در این سند دیده شده اصل تقدم پیشگیری بر درمان است.

مرکز خدمات از سال ۹۲ علاوه بر بحث حمایت‌های درمان، مقوله پیشگیری را نیز به عنوان مسئله مهم خود قلمداد و سنجش سلامت و آموزش را در برنامه‌های خود قرار داد.

پس از اعلام شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸، مرکز خدمات به این موضوع ورود داشت و در اولین قدم تمام برنامه‌های تجمعی و گروهی را لغو کرد.

با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم مدیران استانی مرکز خدمات آمادگی خود را برای همکاری با رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کردند و همچنین قرارگاهی در مرکز خدمات برای مقابله با آسیب‌های ناشی از این وضعیت تشکیل شد.

تهیه اقلام بهداشتی از طریق خیّرین و برخی مراکز مربوطه ازجمله فعالیت‌های این قرارگاه بود و این اقلام در اختیار عموم مردم و نیز طلاب قرار گرفت. ضمناً فعالیت قرارگاه همچنان نیز ادامه دارد.

از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در خصوص کرونا مسئله آموزش بود که از طریق مجله الکترونیک سلامت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی با موضوعات مرتبط با کووید ۱۹ و مرکز مشاوره تلفنی سلامت انجام می‌شود.

تحلیل‌هایی که از آمار مبتلایان و فوت شدگانی ناشی از کرونا در موج‌های مختلف در کشور داشتیم نشان می‌داد که این آموزش‌ها در میان جامعه هدف مرکز خدمات تأثیرگذار بوده است.

چرا بخشی از طلاب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نمی‌گیرند/ آیا بیمه طلاب با دیگران فرق دارد؟/ برنامه معاونت سلامت و امور بیمه‌ها

سنجش سلامت از چه سالی شروع شده است و شامل چه کسانی می‌شود؟

یکی از محورهای فعالیت مرکز خدمات در راستای اصل تقدم پیشگیری بر درمان، اجرای طرح سنجش سلامت و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای طلاب بوده است.

اولین گروهی که در راستای این طرح سنجش می‌شوند طلاب جدیدالورود به حوزه هستند. در این برنامه پس از اجرای طرح، افرادی که نیاز به آموزش یا درمان داشته باشند شناسایی و مطالب مربوط به هر فرد در پرونده الکترونیکی شخص‌اش ثبت و به وی اطلاع رسانی می‌شود.

در دو سه سال اخیر و در راستای طرح هدفمندی پایش سلامت برای معمرین، اساتید، فرهیختگان و جامعه نخبگانی حوزه نیز آغاز شده است.

عده‌ای تصور می‌کنند خدماتی که مرکز خدمات برای طلاب دارد خدمات ویژه‌ای است که سایر مردم چنین خدماتی را ندارند آیا چنین چیزی صحت دارد؟

مطمئناً هر سازمان و نهادی در راستای اهدافی که دارد برای جامعه هدف خودش شرایطی را ترسیم می‌کند. مسئله سلامت برای افرادی که در زمینه‌های علمی فعالیت می‌کنند و سرمایه یک کشور محسوب می‌شوند بسیار مهم است. این موضوع در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی وجود دارد و سلامت افراد رصد می‌شود. برنامه خاصی نداریم که به‌صورت ویژه برای طلبه وجود داشته باشد.

برنامه معاونت سلامت و امور بیمه‌ها در اجرای طرح هدفمندی خدمات چیست؟

در راستای اجرای طرح هدفمندی خدمات معاونت سلامت و بیمه‌های مرکز نیز برنامه‌هایی را به ویژه در بحث متأهلین و فرزند آوری مدنظر قرار داده است، ازجمله اینکه شرایط تأمین اجتماعی برای افراد متأهل سهل‌تر است. با رویکردی که حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی دارند، سن طلبه متأهل برای بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد، اقدامات اولیه این طرح انجام شده است و بعد از نهایی شدن و تصویب هیئت محترم مدیره از ۱۴۰۱ عملیاتی خواهد شد.

موضوع دوم پرداخت هدفمند مساعدت‌های مستمر به معمرین و خانواده مرحومین است.

پایش سلامت اساتید، نخبگان و معمرین و همچنین حمایت هدفمند از افراد بیمار و افرادی داری بیماری خاص از دیگر برنامه‌ها است.

موضوع دیگری که به تناسب در قالب هدفمندی تعریف می‌شود هدفمند شدن آموزش و بهداشت است.

کارگاه‌های آموزشی بهداشت و سلامت در چه موضوعاتی برگزار می‌شود؟

جسم، سبک زندگی، تغذیه، امداد و نجات، خلق و روان، طب سنتی و ... ازجمله کارگاه‌هایی هستند که به همت مراکز استانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

قبل از شیوع کرونا عمدتاً کارگاه‌ها به صورت حضوری برای طلاب و خانواده‌هایشان برگزار می‌شد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این آموزش‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

برگزاری مسابقات مجازی سلامت و انتشار کلیپ‌هایی با موضوع بهداشت و سلامت در مجله سلامت مرکز خدمات از دیگر برنامه‌های این معاونت در بحث آموزش بوده است.

استقبال از برنامه‌های سلامت‌محور مرکز خدمات خوب بوده است هرچند انتظار ما بیش از این است. قبل از کرونا از حیث آماری تا حدود یک پنجم از کل جامعه هدف در این کلاس‌ها شرکت داشتند و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر نیز در مسابقات مجازی شرکت می‌کردند.

برنامه‌های سلامت‌محور مرکز خدمات شامل تمامی طلاب می‌شود و طلاب شاغل و غیر شاغل و خانواده‌های ایشان نیز می‌توانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

علاوه بر موارد مطرح‌شده چه خدمات دیگری از سوی معاونت سلامت و بیمه‌های مرکز خدمات به طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود؟ لطفاً درباره آنها به صورت مختصر توضیح دهید.

در مسئله واکسیناسیون شاید بعضاً شبهاتی که چه تعداد از طلاب واکسن زده‌اند و استقبال حوزویان از واکسیناسیون به چه صورت بوده مطرح شده باشد.

آخرین آمارهایی که از وزارت بهداشت گرفته و تحلیل کرده‌ایم نشان می‌دهد که استقبال طلاب و روحانیون از واکسیناسیون خوب بوده است. تقریباً نزدیک به ۹۰ درصد حوزویان واکسن زده‌اند و در برخی از استان‌ها این آمار بسیار مناسب بوده، به طوری که در این استان‌ها ۹۵ درصد طلاب و روحانیون واکسینه شده‌اند.

در شهر قم نیز وضعیت واکسیناسیون بین حوزویان خوب بوده است و در بین جامعه حوزوی کشور، استان قم پنجمین استان از نظر واکسیناسیون است.

آموزش سفیران سلامت از میان طلاب و روحانیون یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات در زمینه بهداشت و سلامت بوده است. حدود ۱۳۰۰ نفر تاکنون آموزش دیده‌اند و ۳ نفر نیز به عنوان سفیر برتر مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند. این افراد هم خودشان آموزش می‌بینند و هم به‌عنوان سفیر، مبلغ برنامه‌های سلامت‌محور بین خانواده بزرگ طلاب هستند.

استفاده از ظرفیت فرزندان حوزه در عرصه سلامت از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات بوده است. برخی از طلاب خودشان یا فرزندانشان یا همسرشان از پزشکان یا رشته های مرتبط هستند و در حیطه سلامت فعالیت می‌کنند و مرکز خدمات از ظرفیت آنها استفاده می‌کند چراکه افرادی هستند که هم تخصص لازم را دارند و هم درک متقابلی از وضعیت طلبه‌ها دارند.

سفرهای زیارتی برای افراد داری ضایعه نخاعی و بیماری خاص، برنامه تکریم و سرکشی به خانواده‌های معمرین و مرحومین از برنامه‌هایی هست که در سال آتی با قوت بیشتر استمرار خواهد داشت.

چرا بخشی از طلاب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نمی‌گیرند/ آیا بیمه طلاب با دیگران فرق دارد؟/ برنامه معاونت سلامت و امور بیمه‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهگذر IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    9 4
    با سلام سوابق بیمه تامین اجتماعی حوزه چرا به عنوان سابقه کاری در مشاغل دیگر مثل نیروهای مسلح محاسبه نمی شود ؟؟
    • رهگذر IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      3 2
      چون کار نمی‌کنند. دقیق‌تر: چون بیمه آنها در قبال تعهد کاری نیست و صرفاً بر اساس توافق مرکز خدمات با سازمان تأمین اجتماعی بیمه شده‌اند.
    • احسان IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      6 3
      سلام چون مظلوم‌تر از حوزویان در عالم نیست
    • داراب IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      4 0
      سلام میگن بیمه بخاطر تحصیله ن کار بهمین راحتی
    • سید حسین IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      1 0
      چون بیمه پایه فرق داره بیمه پایه حوزه بیمه تامین اجتماعی است اما پیمه پایه نیروهای مسلح بیمه نیروهای مسلح است
  • یا علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    4 2
    دوازده سال بیمه پرداخت کردیم حالا که مستخدم دولت شدیم تمام آن پول‌ها محاسبه نمیشه، آیا این عادلانه است؟!
  • دوست IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    2 1
    طلبه ها قشر ضعیف جامعه هستند. واقعا بیمه براشون لازمه. اگر طلبه ای قدرت پرداخت حق بیمه‌ش رو نداره، باید کمکش کرد
  • صلوات IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    10 3
    به نظر میرسد کرامت طلبه بلکه هر شخص در بی نیازی از خدمات مرکز به اصطلاح خدمات است. ان شاءالله شاهد روزی باشیم که اداره نهاد روحانیت بار دیگر به دامان مراجع عظام تقلید باز گردد که حقا آنها امانت داران کرامت انسانی اند نه نشستگان بر صندلی مدیرکل و معاون و...
    • ناشناس IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      بله از صف‌های شهریه که به لطف کرونا جمع شد معلوم بود
  • افشای آمار پزشکی توسط وزارت بهداشت IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    4 0
    ایشان می فرمایند که «آخرین آمارهایی که از وزارت بهداشت گرفته و تحلیل کرده‌ایم نشان می‌دهد که استقبال طلاب و روحانیون از واکسیناسیون خوب بوده است. تقریباً نزدیک به ۹۰ درصد حوزویان واکسن زده‌اند و در برخی از استان‌ها این آمار بسیار مناسب بوده، به طوری که در این استان‌ها ۹۵ درصد طلاب و روحانیون واکسینه شده‌اند.در شهر قم نیز وضعیت واکسیناسیون بین حوزویان خوب بوده است و در بین جامعه حوزوی کشور، استان قم پنجمین استان از نظر واکسیناسیون است.» من فکر می کردم که اطلاعات واکسن زدن به جز موارد ضروری مثل صدور بلیط مسافرتی برای هر فرد یا اجازه باز کردن مغازه یک فرد یک امر خصوصی و محرمانه است جالب بود که آمار واکسن بطور کلان و کامل به مرکز خدمات حوزه تحویل شده است از این نظر عجیب است که در مورد واکسن زدن به راحتی آمارها را می توان از وزارت بهداشت دریافت کرد و تحلیل کرد. ولی وقتی نوبت به دریافت یک وام با مبلغ بسیار ناچیز می رسد. مراکز حوزوی ضامن با چک از طلبه مطالبه می کنند. زیرا مراکز حوزوی مثل صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات بهانه شان ظاهرا این است که نمی توانند آماری از زندگی طلبه و مبلغ شهریه دریافتی او داشته باشند لذا طلبه برای کمترین مبلغ وام دریافتی خود باید ضامن با چک معرفی کند. در ضمن تا جایی که در اخبار منعکس شد در برخی استان ها هم حضور طلاب در کلاس ها اجباری اعلام شد و شرط حضور اجباری در کلاس ها هم داشتن کارت واکسن اعلام شد بنابراین تعجبی ندارد که نرخ واکسن طلاب استان دیگر بیشتر از قم است.
  • غلام احمد غفاری IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    5 6
    بسیار عالی من یک روحانی اهل سنت هستم خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ نماید
  • محمدیاسر IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    2 1
    سلام.سقف بیمه طلاب واقعا خیلی کم هست.لطفا بیشتر به فکر این طلاب وروحانیون باشید.اصلا حقوق مشخصی ندارند.ولی بازهم خدمت به جامعه می کنند بااین تورم فعلی.ان شاالله که پیگیرحقوق این قشر مظلوم جامعه وحوزویان محترم باشید.ممنون ومتشکر
  • حسین IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    3 0
    چرا سال به سال باید هزینه بیمه بره بالا؟! این خدمات بیمه به طلاب رو مردم میدونن؟!
  • علی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    2 2
    باید تفاوت بین بیمه طلاب با دیگران نباشد، مثلا استادیاران دانشگاه ها ودانشگاه های علوم پزشکی، این اطلاعات رو که همه می دونند ما می‌خواهیم قوانین تغییر کنند، این بیمه سلامت اصلا بدرد نمیخوره، واقعا مگر شما بین مردم نیستید. ما نیاز داریم استادهای حوزه حداقل شرایط بيمش ن مثله سایر ارگان ها باشه سوال:آیا بیمه استادان دانشگاه ها وهيئت علمی های دانشگاه با بیمه اساتید حوزه یکی هست؟
    • سجاد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      2 0
      حقوق استاد حوزه با دانشگاه هم یکیه برادر؟
    • دوست IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      3 0
      آیا درآمد ماهیانه استادان دانشگاه و استادان حوزه یکی است؟ ده برابر استاد حوزه درآمد دارید بعد از بیمه گله می کنید؟!!!
  • سید یونس موسوی اصلی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    ساکن خوزستان شهراهواز تمام عمرم به تبلیغ معارف اسلامی ودردوران جنگ تحمیلی حضورفعال داشتم والان به عنوان امام جماعت عین دو هستم ولی متاسفانه سازمان تبلیغات اسلامی اهواز بدون سابفه بیمه درسن هشتاد سالگی هیچ حقوقی ودریافتی ازبیمه اجتماعی ندارم
  • Sama IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 1
    سلام و تشکر از خدمات و مساعدتهای مرکز؛ خداوند به رهبر عزیز انقلاب عمر پرخیر و برکت و به مسئولین مرکز خدمات جزای خیر دهد واقعا بحث بیمه تکمیلی خیلی از مشکلات را مدیریت می کند. ان شاءالله که مرکز توان مالی بیشتری بدست آورد تا حمایت بیشتری نمایند بخصوص برای هزینه ای جانبی درمان که بعضا از هزینه های مستقیم درمان بیشتر است
  • علیرضا IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    من طلبه متاهل دارای ۲بچه متاسفانه به خاطربعضی نمرات ثبت نشده سطح یک هنوزبیمه تامین اجتماعی ندارم هرچه درخواست میدم میگن سطح یک ناقصه بیمه تامین اجتماعی شامل شمانمی شودبا۳۴سال سن به .به کی شکایت ببریم دیگه خسته شدم
  • حسین قربانی IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    3 0
    سلام ایا روحانیونی که بیمه تآمین اجتماعی دارند میتوانند دو سال اخر را با پرداخت بیشتر بعد بازنشستگی دریافت بیشتری داشت باشد بنده بیش از 27 سال کارگری اداری و 15سال آخر را حوزی بیمه هستم راه کار چیست حقم ضابع نشود میتوانم اضافه بر 27درصد پرداخت کنم
  • معترض IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    4 3
    چون طلبگی شغل نیست .طلبگی منبع در آمد نیست. طلبه ها هم باید مثل بقیه اقشار زحمتکش جامعه به فکر شغل و راه درآمدی برای تامین زندگی باشند
  • مهدی افضلی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    5 0
    سلام علیکم اولاً طلاب مجرد ک اصلا نمی توانند از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند چون شرایط آن را خیلی سخت کرده اند و دروغ می گویند ک 24سال هست من با سطح دو و28سال سن مشمول این بیمه نشدم ک تعطیلات کلاسیک دیپلم هم داشتم
  • علیرضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    آقای رهگذرتحصیل هم کاره یکی ازکارهای طلبه همینه قوانین مشکل داردطلبه قشرمظلوم حوزه
  • ناصح IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    6 0
    از کی بیمه طلاب اختیاری گروهی شده!؟ تا ما یاد داریم بیمه طلاب اجباری بوده است. در دفترچه بیمه ها که قبلا می دادند هم این طور درج شده بود : بیمه اجباری
  • بیمه عوارض احتمالی واکسن کرونا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    4 0
    در مصاحبه فوق مسوول سلامت و بیمه طلاب مرکز خدمات حوزه افتخار زیادی کردند که درصد زیادی از طلاب واکسن زده اند. البته جای افتخار هم دارد. ولی با توجه به اینکه واکسن کرونا هیچ خطری ندارد، چرا بیمه مرکز خدمات حوزه، طلاب واکسن کرونا زده را نسبت به عوارض احتمالی واکسن کرونا بیمه کامل نمی کند تا بقیه طلاب هم برای واکسن کرونا زدن تشویق شوند؟ یعنی وقتی واکسن کرونا هیچ خطر و هیچ عوارضی ندارد. بیمه طلاب مرکز خدمات حوزه اعلام کند در صورتی که فرضاً با تزریق واکسن کرونا ، عارضه احتمالی حادث شود تمامی هزینه های درمان عارضه احتمالی واکسن کرونا بطور صددرصد کامل تحت پوشش بیمه کامل مرکز خدمات حوزه است. در این صورت بقیه طلاب هم با میل و رغبت واکسن کرونا خواهند زد
    • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 2
      کدام قشر بیمه عوارض واکسن کرونا هستند که طلبه ها هم باشند؟! عجب توقعاتی دارید
    • بهترین بیمه کل کشور IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      3 0
      اول اینکه بیمه تکمیلی اقشار خاص مثل اساتید دانشگاه یا نیروهای مسلح یا بنیاد شهید یا مراکز خاصی که بیمه تکمیلی دارند شامل تمامی بیماری ها از جمله عوارض احتمالی بیماری کرونا می شود. دوم اینکه وقتی دولت محترم برای باز کردن مغازه و رفتن به مسافرت و حضور در کلاس واکسن زدن را اجباری اعلام می کند و بیان می کند که واکسن هیچ خطر و عوارضی ندارد پس واکسن زدن اجباری است پس چرا نباید در مقابل عوارض احتمالی واکسن کرونا مردم را بیمه کامل کند؟ سوم اینکه روزی که بیمه در مرکز خدمات حوزه به راه افتاد یعنی در دهه هشتاد شمسی، بیمه طلاب کپی شده از بیمه مراکز دیگر نبود و طبق مقتضیات و شوونات طلبگی بود بطور مثال طلاب اصلاً دفترچه بیمه نداشتند و با تحویل نسخه پزشک هزینه ها پرداخت می شد. دلیل آن هم حفظ شؤنات طلاب بود که سبب شد طلابی که بیمه بنیاد شهید یا نیروهای مسلح بودند ، بیمه خودشان را قطع می کردند تا خود و خانواده شان تحت پوشش بیمه مرکز خدمات حوزه بیایند زیرا بیمه طلاب کامل ترین بیمه در کل کشور بود حتی بهتر از بیمه نیروهای مسلح
  • بردیا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    2 0
    بیان با هم بریم عسلویه .بیمه هم میشن
    • خسته IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 0
      کجاست کارش چه جوریه
    • غریب IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      چه کاریه؟ هر جای کشور باشه حاضرم
  • سید مهدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    خداقوت به تمام مدیران و کارکنان مرکز خدمات
  • خاصی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    2 1
    سلام و عرض سلام و ادب خدمت ؛همکاران و تلاشگران در مرکز خدمات ؛الان بنده ۵ساله در یک نقطه خاص منطقه روحانی مستقر هستم از خانواده دور شدم و اونجا مشغول تبلیغ و کارهای فرهنگی هستم ؛خب الان فقط ما با معلم چیه؟؟اونم کار فرهنگی می‌کنه هم بنده ؛فعالیت بنده بیشتر از یک معلم نباشه کمتر نیست ؛حقوق درست حسابی که نداریم ؛خواهشا به این بیمه رسیدگی بشه از کف بیمه سقفش رو ببرین بالا ؛خواهشا ممنون
  • بنت علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    6 2
    با سلام علت تبعیض قائل شدن بین طلاب خواهر و برادر در بیمه کردن چیست؟ آیا این تبعیض به تفکرات جاهلی در مورد زنان و جنس دوم و حقیر دیدن آنان برنمیگردد؟
    • نفقه بر مرد است IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 3
      طبق فرموده قرآن و اهل بیت، وظیفه نفقه دادن بر عهده مردان است و تامین نفقه خانواده بر عهده زنان نیست. وقتی زنان وظیفه تامین مخارج خانواده را ندارند چرا باید بیمه و شهریه دریافت کنند؟ بله اگر همسری دارند می توانند برای دریافت مخارج خود به همسر یا پدرشان مراجعه کنند و حوزه علمیه با پرداخت شهریه و بیمه به همسر یا پدرشان مخارج این خانم را متکفل می شود
  • ایزدپناه IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    باسلام ،دانشگاهها برای دانشجویان خودشون که چند سالی را مشغول تحصیل هستندآن چند سال را به عنوان سابقه بیمه ای در نظر میگیرند چرا این مسیله برای طلاب نیست؟
  • هوشنگ قلی زاده IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    من از اول طلبگی تا الان هر چه اقدام کردم برام پرونده مرکز خدمات تشکیل داده نشد درحالیکه به صورت رسمی در مرکز بزرگ اسلامی پرونده روحانیت دارم چند سال منو دست به دست میکنن خواشمندم مسئول مربوطه پیگیر باشند هوشنگ قلی زاده اینم شماره تلفن من.خواهشا پیگیری کنید ( شماره تلفن محفوظ است )
  • نورانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    با سلام وتشکر از زحمات شما و مرکزخدمات با توجه به فراهم آمدن ورود روحانین مکرم به مدارس و استخدام آنها در وزارت آموزش و پرورش ،سوالی که ذهن طلاب رو به خودش مشغول کرده اینست با توجه به اینکه یحت پوشش بیمه فرهنگیان خواهند شد لذا سوابق بیمه آنها به چه صورت خواهد بود ایا امکان پرداخت بصورت شخصی را دارند؟
  • محمد مهدی 313 IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 1
    سلام دوستان یک سوال داشتم ما که بیمه تامین اجتماعی از طرف مرکز هستیم ، در صورتی که شاغل بشیم مثلا آموزش پرورش یا هیئت علمی دانشگاه ، سابقه بیمه ما میماند و منتقل میشود و برای بازنشستگی لحاظ میگردد یا خیر؟
    • محمدرضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      4 1
      خیر
  • محمد IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    با سلام تکلیف سابقه بیمه طلبه بعد از استخدام چی میشه اگر محاسبه نمیشه پس ارزش این بیه چیه ؟ متشکر
  • Sh IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    طلبگی مگه شغله
  • حسن IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام طلبه واقعا در حقش ظلم شده ومیشود اینقدر حقوق نجومی اینقدر ریخت وپاش میشه واسه طلبه امام زمان ارواحناه فداه هیچی بااین حقوق های کم شهریه طلبه از کمترین سقف حقوقی بیمه کمتره حرفام زیاده ولی محدودیت نوشتاری وجود داره
  • حسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    سلام علیکم بیمه طلاب که بیمه نیست آیا مانند آموزش و پرورش است؟ .....
  • حمیدرضا بیگدلی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 1
    چرا دانشجوها بیمه و حقوق و تحصیلات رایگان ندارند
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    چرا سوابق بیمه طلاب جزء سابقه حساب نمیشه در حالیکه طلاب دوران تحصیل تمام وقت در اختیار حوزه هستند و بعد اون هم تمام وقت در حال تبلیغ ایا تبلیغ جزء فعالیت حساب نمیشه لطفا واقع بین باشید مبلغان سایر ادیان چه امکاناتی دارند و مبلغین دین مبین اسلام چه امکانات و خدماتی دارند واقعا تاسف بار و فلاکت باره وضعیت طلاب و مبلغین دین اسلام
  • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 8
    طلاب نیاز ندارند اینقدربهشان می‌رسند کم کسری ندارند اگه داشتن اعتراض میکردن مثل دیگران
  • .... IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    3 0
    اولا اینکه در دفترچه درمان بیمه تامین اجتماعی نوشته اجباری نه اختیاری ثانیا اگر فکری برای بیمه و یه حقوق پایه نشه در طول چندین سال هیچ طلبه ای به حوزه برای تحصیل و تبلیغ نمیره الان هم کم کم طلاب میرن سر یه شغل دیگه در جواب اون دوستمون که میگه باید طلاب یه شغل دیگه پیدا کنن می گم که چه کسی میاد ده سال تو حوزه تحصیل کنه بعد بره دنبال یه شغل دیگه اگه پیدا کردن شغل به همین راحتی بود که این همه بی کار نداشتیم حال فرض کنیم که طلبه ای در پایه سوم ازدواج کرده اگه این شرایط باشه ترک تحصیل میکنه چون اگه حوزه بره نمی تونه کار کنه و هزینه خودشو تامین کنه و اگه هم شاغل باشه و بره سر کار که دیگه حوزه نمی تونه بره و حوزوی نیست
  • سید خداکرم حسینی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام من ۱۳ ساله که در مناطق محروم مشغول خدمت هستم اما متاسفانه فعلا نه حقوق درست حسابی دارم و نه بیمه از شما درخواست دارم سابقه بیمه من جز سنوات حساب شود
  • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    مانداریم
  • همام IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    متاسفانه بیمه طلبگی را شغل نمیداند ظاهرا از نظر برخی قانونگذاران طلبه ها بیکارند جای تعجب دارد از این مسئول محترم که به رانندگان و.. مثال میزند کارگران هم حق سنوات و عایله مندی دارند این چه قراردادی است که پایه ان برای بازنشستگی حداقل دستمزد و محروم از پاداش سنوات و عایله مندی و بیکاری لحاظ شده؟
  • داود IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    برن کار کنند . آخه اینم شد شغل !
    • حسن IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      ۱۸ ساله درمناطق عشایری وروستایی با خانواده مشغول‌ تبلیغ هستم نه جمعه تعطیلی دارم نه عید و....نه حقوق این هم بیمه ام
    • مسیح IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      میشه بفرمایید شغل دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان چیه که بهشون حقوق می دن؟
  • احمد IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    چرابیمه طلبه هاباید باحداقل پرداختی باشد این ظلم در حق طلبه هاست
  • علی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    بیمه جهت کار مفید است..نه مفت خوری..
  • زینب امینی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    با سلام ، طلبه خواهر هستم که ترم آینده فارغ التحصیل میشم و درگیر بیماری خاص ام اس هستم آیا بعد از فارغ التحصیلی بیمه تکمیلی ام قطع خواهد شد یا میتونم با پرداخت حق بیمه استفاده نمایم ؟
  • محمد IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    اگر صندوق طلاب را از صندوق تأمین اجتماعی جدا کنند و نسبت به تاسیس صندوق مخصوص طلاب ایجاد شود بهتر است
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    مگر دانشجویان بیمه هستند که طلاب باید بیمه باشند و امکانات و حقوق داشته باشند
  • مسعود ا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    چه فرقی بین دانشحو وطلبه است که دانشحو بیمه ندارد وسربازی هم باید برود چرا فرق وتبعیض در قوانین است
    • من IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      2 0
      اولا دانشجو آزادانه فقط درس میخونه وبعدازدرس میره پای زندگیش ولی ماطلبه ها تاآخرعمردذگیرحوزه ودرسیم وبعداز اتمام درس وشاغل شدن دیگه بیمه حوزه قطع میشه وحتی سابقه بیمه راهم نمیتوان ب ارگان های دیگر انتقال داد یعنی بیمه حوزه کشک وبعدشم کی گفته طلبه ها سربازی نمی‌روند خودم الان پایه9حوزه هستم سرباز طلبه ام دانشجوها هم امریه میرن این کجاش تبعیض؟؟؟ یعنی بدبخت ترین قشرجامعه طلبه ها هستند ب اسم ما ب کام دیگران
  • محسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    باسلام احترام بنده یه سوال دارم اگر بر فرض مثال یکی از طلاب 10سال سابقه بیمه تامین اجتماعی از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه داشته باشد و بعداز آن شاغل ادارات دولتی شود مثل آموزش و پرورش آیا این ده سال سابقه وی لحاظ میشود و بعداز بیست سال مشمول حقوق مستمری بازنشستگی میشود ؟ ممنون میشم پاسخ بدید
    • خیر IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      2 0
      خیر
  • محمود یکتاپرست IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    1 0
    سلام خسته نباشید ببخشید این خدمات بیمه که میگویند واقعا اجرا می شود یانه ما که از این خدمت و خدمات دیگر همچون جهزیه محروم هستیم نمیدانم چرا کسی هم جواب گو نیست من طلبه در حال تحصیل پایه پنج حوزه مقطح بلند مدت سنم 28 سال هست یکسال است که ازدواج کردم ولی از خدمات بیمه ای محروم هستم به مرکز خدمات استان سیستان وبلوچستان مراجعه کردم گفتند باید سطح 1 را اتمام کنم به مرکز خدمات قم هم مراجعه مردم همین جواب را دادن حالا چه کسی پاسگوی هزینه های درمانی من وهمسرم میشود با این اوضاع اقتصادی
  • پیگیر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    من منظورتون ازبیمه ای که برای کارکنان حوزه رد میکنید رو نفهمیدم ، یعنی اینکه شما ریز دستمزد بیمه ای که رد میکنید به عنوان مشغال آزاده و کل حق بیمه رو خود فرد بیمه شده باید پرداخت کنه!؟ و اینکه اگه ریزدستمزد بیمه رو اگه مشغال آزاد دارید رد میکنید چرا کد کارگاهی میگیرید!؟ خوب هرکی بره واسه خودش، خودشو بیمه کنه دیگه! یا اینکه حق کارگری وزارت کار تو ریز دستمزد بیمه هستش رو رد میکنید!؟ یا کلا قانون حوزه با قانون اداره کار و بیمه فرق داره!؟؟؟
  • زهرا IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    ببخشید اگر کسی بیمه اختیاری باشه و بعدا بره سر شغل آزاد سوابق بیمه براش حساب میسه؟