شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ سفر مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی به شهرستان خوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ضمن تاکید بر تعالی روحی، اخلاقی و اجتماعی طلبه، بر تجلی آن در ظاهر طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، در نشست صمیمی با طلاب مدارس علمیه خوی گفت: از ماه شعبان به عنوان ماه رحمت و رضوان عنوان شده است و باید از زمان باقی مانده این فرصت، در راستای افزایش معنویت خود استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با توصیه طلاب به قرائت مستمر صلوات و مناجات شعبانیه، ادامه داد: صلوات شعبانیه از مضامین معنوی بالایی برخوردار است و همه مردم به ویژه طلاب با توجه به معانی و مضامین این ادعیه، به قرائت آن اهتمام ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار کرد: علم آموزی از بالاترین عبادات است و اگر این علم در راستای معارف دینی باشد، ثواب بیشتری دارد.

وی با تأکید بر انجام واجبات و ترک محرمات، ادامه داد: این امر برای یک طلبه ضرورت دارد؛ حکمت عملی اقتضاء دارد که انسان از هوای نفسانی دور شود و در صورت انجام عمل اشتباه به درگاه خداوند متعال توبه نماید.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه طلبه باید نماد تقوا و در منظر اجتماعی و خلوت خود از معاصی دور باشد، تصریح کرد: تعالی روحی، اخلاقی و اجتماعی طلبه باید در ظاهر او نیز متجلی باشد؛ امروز که در اوایل طلبگی قرار دارید احترام اساتید را نگه داشته و به تحصیل علم و اخلاق توجه ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha