چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
12 فروردین

حوزه/ استاد دانشگاه تهران گفت: این حرکت و این نظام و جمهوری اسلامی از پایه و اساس مرهون حرکت حضرت امام خمینی (ره) است چرا که اگر رهبری ایشان و شخصیت همه‌پسند و مورد وثوق ایشان نبود قطعاً این انقلاب شکل نمی‌گرفت.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به یوم‌الله ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این انقلاب عظیمی که شکل گرفت و رفراندومی که مردم با میزان رای بالا به آن آری گفتند این اگر از بُعد جامعه‌شناسی به آن نگاه کنیم تبلور یک سرمایه اجتماعی عظیم در کشور است.

وی تصریح کرد: این سرمایه اجتماعی برآمده از اعتمادی است که توده‌های ملت به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) داشتند به این معنا که اگر ما امام را از این انقلاب جدا کنیم چیزی از این انقلاب نمی‌ماند.

استاد دانشگاه تهران بیان داشت: این حرکت و این نظام و جمهوری اسلامی از پایه و اساس مرهون حرکت حضرت امام خمینی (ره) است چرا که اگر رهبری و شخصیت همه‌پسند و مورد وثوق ایشان نبود قطعاً این انقلاب شکل نمی‌گرفت.

صادقی نسب افزود: این سرمایه اجتماعی عظیمی که در ملت ایجاد شد ناشی از هدایت‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: متأسفانه بعد از انقلاب خیلی از دولت‌ها با برخی از سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی و فسادها خصوصاً در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانسته و ندانسته ضربات سهمگینی را بر این سرمایه اجتماعی وارد کردند و اعتماد مردم را خدشه‌دار کردند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: به‌جای این که مردم را پشتیبان و دوست خودشان بدانند چشم به بیگانه و غرب دوختند و نتیجه آن گرفتاری‌های است که علی‌الخصوص در زمینه اقتصادی داریم.

وی بیان داشت: امروز دولت سیزدهم یکی از اساسی‌ترین وظایفش ترمیم این سرمایه اجتماعی است و این موضوع را نباید دست‌کم بگیریم.

صادقی نسب افزود: سرمشق و سرلوحه کار ما هم باید سیره و روش امام خمینی (ره) باشد و برگردیم به اول انقلاب و ببینیم که چه اتفاقی افتاد که مردم میلیونی پشت ایشان ایستادند و فرمان‌های این حکیم فرزانه را اجرایی کردند.

وی تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب آیینه تمام‌نمای بسیاری از خصوصیات امام راحل (ره) است و دولت باید پشت سر ایشان حرکت کند.

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: باید شخصیت و رفتارهای امام راحل (ره) مطالعه کرده و آن‌ها را سرمشق قرار دهیم برای این که دوباره این سرمایه اجتماعی را که مورد خدشه قرار گرفت را احیا کنیم.

وی بیان داشت: بدون همراهی و داشتن مردم نمی‌توان مشکلات کشور را در عرصه‌های مختلف از قبیل اقتصادی حل کرد.

صادقی نسب افزود: برای سروسامان دادن به اقتصاد و ترسیم آینده بهتر برای فرزندان این مرزوبوم چاره‌ای جز این نداریم زمینه‌های گسترده همکاری مردم را با بین خودشان و مردم و دولت تقویت کنیم و ان‌شاءالله دولت بتواند در ترمیم سرمایه اجتماعی موفق عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha