جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ امام جمعه ساری گفت: ۱۲ فروردین نماد اراده، نقش و تاثیرگذاری مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی و تایید مردم سالاری دینی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نماز جمعه ساری، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، در روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ کامل شد و مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، مدل حکومتی جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.

وی ادامه داد: رای آری ۹۸.۲ درصدی مشارکت کنندگان در همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران از ویژگی‌های برجسته ۱۲ فروردین است، چراکه این رای، اجماعی است که تاریخ فقط یک‌بار و آن‌هم برای جمهوری اسلامی ثبت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطر نشان کرد: ۱۲ فروردین به عنوان نقطه عطفی در تاریخ هوشمندی و دین باوری مردم مسلمان ایران برای همیشه می‌درخشد و این پیام را همواره فریاد خواهد زد که ملتی به ستوه آمده از ستم و استبداد، راه رهایی خود را در تمسک به دین خدا و اعتماد و پیروی از مرجعیت دینی، دنبال کرد و الگویی جدید از شیوه حکومت‌داری را در عرصه جهانی به نمایش گذاشت.

خطیب جمعه ساری در ادامه گفت: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و همه ما وظیفه داریم حرمت این ماه عزیز را نگه داریم و با خلوص نیت به استقبال این ماه فرخنده برویم.

محمدی لائینی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان، مسئولان نظارت بر بازار را جدی بگیرند و باید کالاهای اساسی به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: کمک به فقرا و تهیه بسته‌های معیشتی از سوی خیران در ماه مبارک رمضان با جدیت پیگیری شود و نباید در مازندران هیچ فردی به نان شب محتاج باشد و خیران همواره برای حمایت از نیازمندان بکوشند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و ۱۳ فروردین، افزود: حفظ طبیعت نشان دهنده شخصیت انسان است و باید همه ما نسبت به حفظ عرصه‌های طبیعی بکوشیم چراکه در دین مبین اسلام به این فریضه مهم توصیه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha