چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین درمرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه یاد آخرت برای انسان فواید متعددی دارد، به عنوان نمونه خبرِ قیامت برای انسان ایجاد انگیزه می کند که برای آخرتش بیشتر تلاش نماید، گفت: یکی از این تلاش‌ها سحرخیزی در ماه مبارک رمضان و بویژه خواندن نماز شب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز از طریق صفحه رسمی خود در فضای مجازی به صورت برخط، در جمع طلاب و روحانیون ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به فواید یاد آخرت پرداخت و گفت: زدودن غفلت و فراموشی یکی از این فواید است چراکه انسانِ ذاکر را به فکر جمع‌آوری توشه برای آخرت می اندازد .

وی، دومین مزیت تفکر درباره آخرت را قِلّت معصیت و گناه نکردن دانست و افزود: انسان با یاد آخرت نگران آتش جهنم و محرومیت از بهشت می‌شود بنابراین به سمت گناه و معصیت نمی رود.

استاد حوزه، حسن عمل و سبقت در انجام امور خیر را از دیگر فواید یاد آخرت عنوان کرد و اظهار داشت: یاد آخرت همچنین تواضع در مقابل همه مخلوقات به‌ویژه انسان را به دنبال دارد و کسانی که در اندیشه دنیای باقی هستند، تمام توان خود را برای کمک به دیگران به کار می گیرند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به این‌که در قرآن کریم از آخرت با دو ویژگی، دار قرار و دار حیوان یاد شده‌ است، افزود: خانه‌ قرار و ثبات و حیات واقعی و مستمر انسان در آخرت است، در حالی که دنیا موقت است و زنده بودن ما در آن همیشگی نیست .

عضو خبرگان رهبری در ادامه رقت قلب را منفعت دیگر یاد آخرت بیان کرد و گفت: توجه به آخرت، انقطاع از دنیا و نوعی غنای قلبی را برای انسان به دنبال دارد.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه ۲۰ سوره شوری به سود حاصل از یاد قیامت اشاره کرد و گفت: براساس این آیه کسانی که آخرت را اراده می کنند، پروردگار کشت و سود آنان را فراوان می‌کند و کسانی که در پی دنیا باشند از رزق دنیا به آنان داده می شود، اما در آخرت هیچ بهره ای نخواهد داشت.

استاد حوزه به روایتی از امیرمومنان علی(ع) هم در عظمت توجه به امور آخرت پرداخت و گفت: امام(ع) در این حدیث فرموده اند«هر چیز دنیا، شنیدن آن بزرگتر از دیدن آن است؛ و هر چیز آخرت، دیدن آن بزرگتر از شنیدن آن است. پس، به جای دیدن آخرت و مشاهده آنچه از دیدگان شما پنهان و در پس پرده غیب است، به همان شنیدن و خبری که قرآن و اهل بیت درباره آن داده اند، اکتفا کنید.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه خبرِ قیامت برای انسان ایجاد انگیزه می کند که برای آخرتش تلاش کند، اضافه کرد: یکی از این تلاش‌ها سحر خیزی در ماه مبارک رمضان و بویژه خواندن نماز شب است.

وی در پایان توصیه کرد: در این شب ها خواندن نماز شب را ترک نکنیم، چراکه خداوند در آیه ۱۷ سوره سجده برای کسانی که نماز شب می‌خوانند پاداش مهمی در نظر گرفته و می فرمایند:«هیچ کس نمی داند، به پاداش آن عمل هایی که کرده اند، چه نعمات و چشم روشنی هایی برای آنان نهفته است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha