پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1017537
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
دارالحافظین

حوزه/ برگزاری دوره های آموزشی قرآن برای روحانیون اهل سنت و دانش آموزان بیش از 40 مدرسه، اجرای جشنواره های زیر سایه خورشید در ۱۳ سال گذشته، آزادی زندانی های جرائم غیر عمد، کمک به مستمندان، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و توزیع بسته های معیشتی از مهم ترین فعالیت های موسسه دارالحافظین ارومیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ار ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در بازدید از موسسه دارالحافظین ارومیه با بیان این که فعالیت های فرهنگی از سخت ترین کارهاست، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که کار فرهنگی می کنند هنوز به میدان جنگ بودن آن ایمان ندارند، حال آن که رهبر انقلاب بیش از بیست سال است که در خصوص مسائل فرهنگی از تعابیری مثل ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، قرارگاه فرهنگی و جهاد استفاده می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای مسائل فرهنگی باید نقشه راه ترسیم کنیم و برای این امر رهبر انقلاب در سخنرانی های متعدد هم مسائل کلی و کلان و هم مباحث جزئی را بیان کرده اند، لذا باید در برابر جریانات ضد فرهنگی دشمن ما نیز به اقتضای آن عمل کرده و مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همه امکانات خود را در جهت تجهیز فعالین فرهنگی و حمایت از آن ها به کار خواهد گرفت.

ادریس آقالو، مدیرعامل موسسه دارالحافظین ارومیه هم ضمن تشریح فعالیت های این مرکز، گفت: موسسه دارالحافظین از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و از ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و معاونت اجتماعی استانداری مجوز فعالیت دریافت کرده و همه برنامه های این مجموعه مسجد محور است.

وی اظهار کرد: فعالیت دارالحافظین در ارومیه در حدود ۹ مسجد است که در ایام کرونا متوقف شده بود، اما دوباره شروع کرده ایم و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ قرآن آموز در این مجموعه مشغول آموزش هستند که قبل از کرونا این تعداد به حدود ۷۰۰ نفر می رسید .

مدیرعامل موسسه دارالحافظین تصریح کرد: همه کلاس های آموزشی، تربیت محور است و کارهای فرهنگی و اردویی نیز که صورت می گیرد در این اساس می باشد.

وی در ادامه برگزاری دوره های آموزشی قرآن برای روحانیون اهل سنت و اجرای جشنواره های زیر سایه خورشید در ۱۳ سال گذشته را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد و افزود: امسال چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید در شهرستان های آذربایجان غربی با همکاری بنیاد کرامت رضوی برگزار می شود.

آقالو عنوان کرد: آزادی زندانی، کمک به مستمندان، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و توزیع بسته های معیشتی به مبلغ دو میلیارد تومان از دیر فعالیت های دارالحافظین می باشد.

وی از ورود موسسه دارلحافظین به بیش از ۱۴۰ مدرسه آموزش و پرورش در سال های اخیر خبر داد و گفت: از سال ۹۳ به بیش از ۱۴۰ مدرسه ورود پیدا کرده ایم اما به دلیل عدم امکانات فقط توانسته ایم ۴۰ مدرسه را پوشش دهیم که در قالب تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش به آموزش دانش آموزان در عرصه های قرآنی می پردازیم.

بازدید از موسسه قرآنی نسل منتظران ظهور از دیگر برنامه مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha