یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تشکیل شورای هماهنگی شبکه‌ها و تشکل‌های دینی کهگیلویه و بویراحمد

شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات و تشکل‌های دینی کهگیلویه و بویراحمد به منظور مدیریت مسائل دینی و فرهنگی در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، سید مهدی جوکار را به مدت یک سال به عنوان رئیس شورای هماهنگی شبکه های هیئات و تشکل های دینی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و طی مراسمی معرفی شد.

سید مهدی جوکار، رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی، شامگاه چهارشنبه در اولین نشست شورای هماهنگی شبکه های هیئات و تشکل های دینی استان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کشور به منظور انسجام‌بخشی فعالیت‌های دینی و تبلیغی در راستای یکپارچه‌سازی عرصه‌های تبلیغی و مدیریت تشکل‌های دینی هر استان اقدام به تشکیل این شورا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارکان اصلی شورا تمام تشکل‌های دینی و مذهبی زیر نظر تبلیغات اسلامی است، ادامه داد: علاوه بر ارکان اصلی از سایر متولیان مسائل دینی، مسئولان حوزه علمیه، حوزه هنری و فعالان فرهنگی دعوت شده است.

جوکار به اهداف شورا اشاره و با بیان اینکه این شورا می‌خواهد عرصه تبلیغ دین و مسائل فرهنگی مذهبی در استان را مدیریت کند، افزود: محصول این مدیریت در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی قصد دارد با هماهنگی و هم‌ افزاری ارکان و اعضاء به شناسایی معضلات فرهنگی و دینی اقدام کرده و با رفع موانع و انسجام امکانات، راهبردی هوشمندانه در عرصه مسائل دینی انجام دهد.

جوکار عنوان کرد: این شورا قصد دارد از وادادگی و تعطیلی امور دینی جلوگیری کند و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در طول سال به صورت ماهانه جلسات منظمی را تشکیل دهد و با تعریف رویدادهای مهم و شاخص در مسائل مذهبی و فرهنگی راهبری کند.

رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات و تشکل‌های دینی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این شورا با همت اعضا به دنبال این است که بالاترین شبکه تصمیم‌ساز در خصوص شبکه‌ها و هیات‌های دینی باشد به نحوی که در آینده با هم‌افزایی و تقویت این شورا توسط مسئولان به مهمترین مرکز حل معضلات فرهنگی و دینی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شورا قصد دارد از طریق انسجام بخشی، هماهنگی و هم‌صدایی تشکل‌های دینی ایمن‌سازی اعتقادی انجام کند، گفت: اقدامات شورا به نحوی خواهد بود که از هرگونه موارد مخرب در هیئات‌ها جلوگیری شود و هیئت ها به عنوان شاخص‌ترین تشکل‌های مذهبی به کانونی برای جهاد تبیین مبدل شوند.

جوکار با بیان اینکه شورا با اولویت‌بندی معضلات فرهنگی به دنبال کمک به عرصه‌های دینی است، گفت: شناسایی تشکل‌های پایه‌ کار انقلاب و اقشار مختلفی که مخاطبین هیات‌های مذهبی هستند و همچنین حرکت منسجم در راستای تربیت نیروی انقلاب از دیگر اهداف این شورا است.

وی بیان کرد: شورا در طول فعالیت‌های خود از اشتباهات عرصه تبلیغی و فرهنگی که احتمال دارد توسط تشکل‌های دینی صورت گیرد جلوگیری کرده و از هرگونه معضلات در تشکل‌های دینی خصوصا هیات‌های مذهبی جلوگیری کند و قبل از مناسبت‌های اصلی راهبردهایی را برای کیفی‌سازی تنظیم و تبیین کند.

رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات و تشکل‌های دینی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه عملیات رمضان با محوریت خانه‌ها و هیئت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شود و تداوم تشکل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

جوکار در پایان بر ترویج فرهنگ قرآنی از طریق تشکیل جلسات و کرسی‌های تلاوت در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha