پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، پیامبر خدا صلی الله وآله وسلم را دارای ولایت مطلقه بر تمام ابعاد مختلف زندگی انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان طالب سعادت است باید تسلیم اراده خداوند و پیامبر صلی الله وآله وسلم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، پنجمین روز ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت، در تفسیر آیه ۶ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه اظهار کرد: “پیغمبر اولی و سزاوارتر به مؤمنان است از خود آنها (یعنی مؤمنان باید حکم و اراده او را مقدم بر اراده خود بدارند و از جان و مال در اطاعتش مضایقه نکنند) و زنان او (در اطاعت و عطوفت و حرمت نکاح، به حکم) مادران مؤمنان هستند و خویشاوندان نسبی شخص (در حکم ارث) بعضی بر بعضی دیگر در کتاب خدا مقدمند از انصار و مهاجرین (که با هم عهد برادری بسته‌اند) مگر آنکه به نیکی و احسان بر دوستان خود (از مهاجر و انصار) وصیتی کنید که این (تقدم وصیت بر ارث خویشان) هم در کتاب حق مسطور گردیده است”.

وی به بیان سه قانون از قوانین الهی برای مسلمانان در آیه مذکور اشاره کرد و افزود: پیامبر خدا به مسلمانان نسبت به خودشان اولویت دارد زیرا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم آنچه برای سعادت انسان هاست، می خواهد و این ولایت به نفع انسان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال عملا از مومنان می خواهد اختیار خود را به اختیار پیامبر صلی الله وآله وسلم ملزم کنند، تصریح کرد: اگر انسان تسلیم خدا و پیامبر صلی الله وآله وسلم شود این امر سبب هدایت او است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم را دارای ولایت مطلقه بر تمام ابعاد مختلف زندگی انسان دانست و بیان کرد: اگر انسان طالب سعادت است باید تسلیم اراده خداوند و پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم شود.

وی با اشاره به اینکه اختیار ولایت پس از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به عهده امیر مومنان امام علی علیه السلام و ائمه معصومین است، خاطرنشان کرد: همه اولویت هایی که پیامبر صلی الله واله وسلم داشت پس از ایشان امام الهی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به موقعیت معنوی و الهی امیر مومنان امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام علی علیه السلام تمام رفتارهای اجتماعی و اعتقادی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha