یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1018793
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
آستان مقدس چهار انبیا قزوین

 حوزه / بقعه "چهار انبیاء" که مدفن چهار تن از پیامبران می باشد یکی از معدود آثار تاریخی و مذهبی پیش از ظهور اسلام است.

حجت الاسلام احسان کریمیان ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به قدمت تاریخی آستان مقدس چهار انبیاء اشاره و بیان کرد: آستان مقدس چهار انبیاء به عنوان نمونه های درجه یک تاریخ و فرهنگ رایج در سرزمینِ ایرانِ پیش از ظهور اسلام می توان نام برد.

عضو هیئت امنای آستان مقدس چهار انبیاء ادامه داد: بقعه "چهار انبیاء" که مدفن چهار تن از پیامبران می باشد یکی از معدود آثار تاریخی و مذهبی پیش از ظهور اسلام است.

کریمیان ها اظهار کرد: آستان مقدس چهار انبیاء یکی از محبوب ترین اماکن زیارتی شهر قزوین محسوب می شود و همه ساله در تعطیلات نوروز میزبان بسیاری از زائران به ویژه هموطنان عزیز از دیگر نقاط کشور و نیز پیروان دیگر ادیان است.

عضو هیات امنای آستان مقدس چهار انبیا ء بیان کرد: برای اهالی قزوین نیز این زیارتگاه گذشته از اصالت تاریخی و جنبه فرهنگی، ارزش معنوی خاصی دارد به ویژه در مناسبت های مختلف، برنامه های با شکوه خاصی در این مکان برگزار می شود که جلوه گردشگری مذهبی را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام کریمیان ها به فعالیتهای فرهنگی این آستان اشاره کرد و ادامه داد: واحد مشاوره در زمینه های خانواده، حقوقی و تحصیلی به مردم خدمات خوبی ارائه می دهد.

حجت الاسلام کریمیان ها اظهارکرد: یکی از بخش های مهم در این آستان، واحد رسانه و آموزش است و تلاش می شود این بقعه به مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: در واحد آموزش آستان مقدس چهار انبیاء نیز با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه کلاسهای کنکور و ... به صورت رایگان برگزار می شود

حجت الاسلام کریمیان ها تصریح کرد: واحد دارالقرآن هم برنامه های جزء خوانی قرآن را برگزار می کند.

عضو هیئت امنای آستان مقدس چهار انبیاء عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰ خادم اعم از برداران و خواهران به صورت افتخاری با این آستان همکاری دارند.

بقعه ای در قزوین که مدفن چهار تن از پیامبران است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسامی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 0
    اسامی اشاره نشده است
  • پ IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 0
    اسم ۴تا پیامبر را نگفتند!!!!!!
  • جعفری IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    اسم پیامبران را اعلام کنند
  • رستگار IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    خوب اسم پیامبران را هم میگفتین از ۱۲۴ هزار پیامبر ۴ نفر شان اینا دفن هستند ؟نام ببرلطفا
  • سيد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    عجب خبري زدين جناب خبرگزاري!!!!. مطمئنا بيشتر از 99 درصد براي فهميدن اسامي پيامبران مدفون در اين جا خبر رو خوندند ولي هيچ اشاره اي به اسامي اونها نشد
  • سيد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    بقعه " چهار انبیاء" یا "پیغمبریه" شهر قزوین مدفن چهار تن از پیامبران بنی اسرائیل می باشد. «سلام»، «سلوم»، «سهولی» و «اقلیا» چهار اسم با ریشه عبری- سامی متعلق است به چهار پیامبری که در چهار انبیاء قزوین مدفون هستند. طبق روایت های تاریخی این چهار پیامبر الهی که سال ها مورد آزار و اذیت قوم بنی اسرائیل قرار گرفته بودند، تصمیم به مهاجرت به نواحی داخلی فلات ایران و ایالت "ماد" می گیرند. هدف از این مهاجرت که دست کم 2100 سال از آن می گذرد، رهایی از آزار و اذیت های قوم بنی اسرائیل، تبلیغ شریعت موسی(ع) و مهم تر از همه دادن بشارت میلاد مسیح به موحدان ایالت ماد بوده است. بعدها این چهار پیامبر در همین شهر از دنیا می روند ولی اینکه آیا علت مرگ این افراد طبیعی بوده و یا اینکه کشته شده اند؟ تاکنون در هیچ منبعی ذکر نشده است.
  • احمد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    ۴تا پیامبر در یک زمان بودن و فوت شدن و اسامی انها و دینی که داشتن چی بود
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    در شهرخوب قزوین __یافت نشود به از دین __دین که در آنجا قویست __فضای آن معنویست __ چون آنجا را خوب دیدند __چهار نبی گزیدند __برای تبلیغ دین __پس برو اکنون ببین __ یک نفری ، صدنفر ی__ کنید بدانجا سفر ی__ خوش بگذرانید اینچنین __دعا کنید به مؤمنین __