چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر / مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه لازم است تا بندگان از ماه مبارک رمضان به نحوی بهره‌مند شوند که گویی آخرین ماه رمضان آنها است، گفت: خیلی‌ها در روزهای اول ماه مبارک امسال روزه گرفته بودند، اما الان در زیر خاک هستند، بنابراین ضروری است تا از تمامی لحظات این ماه با برکت به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از لحظات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: حضرت امیر(ع) در روایتی به نقل از پیامبر گرامی اسلام(ص) به توصیف ماه مبارک رمضان می‌پردازند و این ماه را، ماه و شهر برکت، استغفار، صیام، دعا، عبادت و بندگی معرفی کرده‌اند.

وی افزود: پیامبر(ص) در این روایت هر آنچه برکت، رحمت، استغفار و فضای معنوی وجود دارد را برای این ماه مبارک نام برده‌اند و این شهر را شهری پر از خبر و برکت توصیف کرده‌اند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه لازم است تا از لحظه لحظه این ماه، نهایت بهره را ببریم، گفت: در روایتی دیگر از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که اگر کسی نتواند در این ماه که بستر رحمت پهن است، بخشیده شود دیگر بخشیده نخواهد شد و لازم است برای بخشیده شدن تا ماه رمضان سال آینده منتظر بماند.

وی به تشریح ادامه این روایت پرداخت و یادآور شد: نباید فراموش کنیم که کسی به ما تعهدی برای حضور در ماه مبارک رمضان سال آینده را نداده و نمی‌دانیم که آیا سال آینده زنده هستیم یا خیر.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه لازم است تا بندگان از ماه مبارک رمضان به نحوی بهره‌مند شوند که گویی آخرین ماه رمضان آنها است، یادآور شد: خیلی‌ها در روزهای اول ماه مبارک امسال روزه گرفته بودند، اما الان در زیر خاک هستند، بنابراین ضروری است تا از تمامی لحظات این ماه با برکت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: همان‌طور که گاهی اوقات مسافران تنها از کمربندی شهر عبور می‌کنند و دیگر داخل شهر و یا اماکن و ظرفیت‌های آن شهر را نمی‌بینند، استفاده از برکات ماه مبارک رمضان نیز همانند حضور در شهر و یا کمربندی شهر است که لازم است از این ظرفیت به درستی بهره‌مند شویم و آن را درک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه داخل این ماه با برکت با کوچکترین بهانه، افراد بخشیده می‌شوند، اظهار داشت: با کوچکترین جمله در این ماه مبارک در ایام سحر و افطار، با بخشیدن گناهان، خداوند بار بزرگی را از روی دوش بشر بر می‌دارد و این همان ظرفیت عظیمی است که لازم است به درستی از آن بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha