یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه درس اخلاق طلاب

حوزه/ خانم طاهری، یکی از راه‌های حل مشکلات زندگی را احترام به پدر و مادر دانست و گفت: باید علاوه بر احترام به دیگران، شکرگزار نعمات الهی بود و به انجام واجبات و ترک محرمات پرداخت و تقوای الهی پیشه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه خواهران دزفول، با سخنرانی خانم طاهری از اساتید حوزه خواهران خوزستان برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود، به بیان روایتی از امام رضا(ع) پیرامون اهمیت نماز، زکات، شکرگزاری، احترام و صله‌رحم پرداخت و اظهارداشت: طبق فرموده امام رضا(ع) «خدای عزوجل به سه چیز امر فرمود که با آن، سه چیز دیگر همراه است».

طاهری افزود: خداوند امر فرمود به نماز و زکات؛ پس هرکه نماز بگذارد و زکات ندهد نماز مقبول نیست. و امر کرد به شکرگزاری برای او و پدر و مادرش؛ پس هر که پدر و مادرش را شکرگزاری نکند، خداوند را شکر نکرده است و امر فرمود به تقوای الهی و صله‌رحم؛ پس هرکه صله‌رحم نکند، تقوای الهی ندارد.

استاد حوزه خواهران، تصریح کرد: طبق فرموده اولیای الهی نیکی به پدر و مادر نشانه شناخت شایسته بنده خدا بوده و هیچ عبادتی پیش از رعایت حرمت پدر و مادر، انسان را به رضایت خدا نمی‌رساند.

وی بیان کرد: طبق آیات و روایات، در ماه مبارک رمضان باید بیش‌ازپیش مراقبت اعمال و رفتار خویش باشیم و به خودسازی پرداخته و تا می‌توانیم به دیگران و علی‌الخصوص به پدر و مادر احترام گذاریم.

طاهری، یکی از راه‌های حل مشکلات زندگی را احترام به پدر و مادر دانست و گفت: باید علاوه بر احترام به دیگران، شکرگزار نعمات الهی بود و به انجام واجبات و ترک محرمات پرداخت و تقوای الهی پیشه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha