دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر مرکز اسلامی زامبیا

حوزه/ سید محسن موسوی‌زاده جزایری مدیر مرکز اسلامی زامبیا در گفتگوی زنده با شبکه مسیحی تبشیری TBN به مناسبت روز جهانی مادر گفت: از نگاه قرآن شکرگزاری از پدر و مادر مقارن شکرگزاری خداوند است و جایگاه احسان به آنها پس از ایمان به وحدانیت خدا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،، حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری از مبلغان بین المللی حوزه و مدیر مرکز اسلامی زامبیا در گفتگوی زنده با شبکه مسیحی تبشیری TBN به مناسبت روز جهانی مادر گفت: از نگاه قرآن شکرگزاری از پدر و مادر مقارن شکرگزاری خداوند است و جایگاه احسان به آنها پس از ایمان به وحدانیت خدا است.

وی افزود: یکی از وظایف فرزندان نسبت به پدر و مادر از نظر اسلام و قرآن احترام به آن دو به ویژه به هنگام پیری آنهاست. قرآن دستور می‌دهد که به آنها کوچکترین کلمه توهین آمیزی گفته نشود. در زبان عربی پایین ترین توهین واژه «اف» است که قرآن از گفتن آن نهی کرده است. یکی دیگر از وظایف، دعا در حق آنهاست که متقابلا فرزندان نیز نیازمند دعای آنها هستند.

وی در پاسخ به مجری این شبکه که آیا در اسلام روز خاصی در تجلیل از مادر وجود دارد یا نه؟ گفت: گر چه در اسلام چنین روز خاصی وجود ندارد ولی در واقع با دیدگاهی که اسلام دارد، گویا هر روز، روز مادر است و خوب است که یک روز نمادین به عنوان روز مادر مشخص گردد و در برخی کشورهای اسلامی همچون ایران این قضیه محقق شده و ما روز ولادت دختر گرامی پیامبرمان حضرت زهرا سلام الله علیها، بهترین بانو از نظر اسلام را روز بزرگداشت مادر قرار داده‌ایم.

در بخشی از مصاحبه، مجری برنامه می‌پرسد که چرا در جوامع امروزی احترام به پدر و مادر همچون گذشته نیست؟ که حجت الاسلام موسوی زاده در پاسخ به عواملی از جمله گسترش ازدواج‌های خارج از چارچوب دین اشاره کرده و گفت: این مسئله عوامل مختلفی دارد و یکی از عوامل آن در اجتماع امروزی این است که برخی از فرزندان، مادرشان را می‌شناسند؛ چرا که در کنارش بزرگ شده‌اند ولی وقتی نمی‌دانند چه کسی پدر آنهاست، نگاه محترمانه ای نسبت به مادر خود نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha