شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار با فرمانده و جمعی از معاونین قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ تکاور نیروی زمینی ارتش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از افتخارات نظام اسلامی بلکه جهان اسلام است،گفت: اگر ما در مسیر رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» هستیم، ارتش نیز باید ارتش نوین اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، هم‌زمان با ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، امیر سرتیپ دوم اکبر نجفی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ تکاور نیروی زمینی ارتش به همراه جمعی از معاونین با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار ضمن تبریک این روز به فرماندهان مؤمنِ انقلابیِ ارتش و درجه‌داران، افسران، کادر و سربازان، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیروهای مسلح و به‌خصوص ارتش به نیروهای ارزشی تبدیل شدند.

وی در ادامه بابیان اینکه ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به «ارتش اسلام» تبدیل شد، گفت: «ارتش اسلام» که برای اولین بار توسط امام خمینی(ره) مطرح شد حاوی یک پیام و بار معنوی خاص است که این نیرو علاوه بر اقتدار و صلابت از تدین و رأفت اسلامی نیز برخوردار است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تمامی ارتش‌های کشورهای جهان از وظایف و ظواهر مشخصی برخوردارند، تصریح کرد: روح کار ارتش در نظام جمهوری اسلامی با بقیه کشورهای دیگر جهان تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه دفاع از ملت و کیان کشور غیر از انجام‌وظیفه یک عبادت است، گفت: اقدامات نیروهای مسلح از آغاز مأموریت تا اتمام آن عبادت خدای تعالی است.

وی بابیان اینکه نظام ما یک نظام انقلابی است، بیان کرد: در این نظام انقلابی، ارتش به‌عنوان یک نیروی مردمی و متدین در تمامی جریانات مختلف خود را به‌خوبی نشان داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه «مکتبی بودن» و «آماده اقدام بودن» یکی از ویژگی‌های ارتش است، اظهار: ارتش طی این سال‌ها به‌صورت جهادی به وظایف خود عمل کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه اتکا به داخل و نیروی بومی یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح است، گفت: بومی‌سازی جنگ افرازها یکی از اقدامات شاخص نیروهای مسلح بعد از پیروزی انقلاب است.

وی در ادامه به اهمیت و نقش ارتش در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند «اگر لباس روحانیت تنم نبود، لباس ارتش به تن می‌کردم».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های «ارتش اسلام» به‌روز بودن است، گفت: ارتش سیاست‌باز و سیاست زده نیست، بلکه یک نیروی کاملاً سیاسی، آگاه و هوشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ارتش ما، امروز یک نیروی بصیر است، گفت: ارتش ما، امروز مورد توجه جهان است و در موضع‌گیری‌ها و اقدامات با بصیرت کامل عمل می‌کند.

وی بابیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از افتخارات نظام اسلامی بلکه جهان اسلام است، افزود: اگر ما در مسیر رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» هستیم، ارتش نیز باید ارتش نوین اسلامی باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در خاتمه اظهار کرد: ارتش در مسیر بصیرت افزایی نیروهای خود و همچنین برنامه‌ریزی برای آینده باید بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات پرتکرار فرمانده معظم کل قوا مثل جهاد تبیین و ... را به‌عنوان چراغ راه خود انتخاب کند.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ دوم اکبر نجفی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ تکاور نیروی زمینی ارتش به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های این یگان پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha