جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / همایش مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: صرف بیان مشکلات، بدون ارائه راهکار، منجر به ناامیدی در جامعه می‌شود و لذا در کنار نقدها، راهکار نیز مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در نشست مدیران، کادر و اساتید مدارس علمیه استان همدان، اظهار داشت: برگزاری این جلسات هم‌اندیشی برای آنکه آسیب‌ها و مشکلات شناسایی شوند، بسیار ضروری است.

وی افزود: بهترین روش در جلسات هم اندیشی، زمانی که نقدی مطرح می‌شود، راهکار مناسب هم ارائه شود

در جلسات هم اندیشی، هم نقد مطرح شود و هم راهکار

امام جمعه همدان با بیان اینکه غالبا در جامعه نیز فضا به همین سبک است که تنها نقاط ضعف مطرح می‌شود نه راهکار، عنوان کرد: گاهی اوقات صرف بیان مشکلات، بدون ارائه راهکار، منجر به ناامیدی در جامعه می‌شود و لذا در کنار نقدها، راهکار نیز مطرح شود.

وی با اشاره به بحث انتخاب قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان، یادآور شد: پس از گفت‌وگو با مجموعه کادر، اساتید و طلاب استان، بالغ بر ۶ اسم در شورای حوزه استان مطرح شد که از این بین سه نفر آرای لازم را کسب و به قم معرفی شدند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه نظر قم بر حضور آیت الله موسوی اصفهانی در جایگاه مدیریت حوزه استان بود، گفت: در نهایت مقرر شد تا حجت الاسلام بطحائیان به عنوان قائم مقام مدیر حوزه استان معرفی شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: پیش از حضور در همدان در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان بر لزوم حمایت از حوزه تاکید داشتند، و لذا در این سه سال، بنای ما بر حمایت از حوزه بوده و در توان خودمان در این مسیر حرکت کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: همه ما با هم یک مجموعه هستیم و هیچ گاه جدا نبوده و نیستیم، بنابراین موفقیت حجت‌الاسلام بطحائیان، موفقیت شخص ایشان نیست، بلکه موفقیت حوزه علمیه همدان و موفقیت حوزه علمیه همدان هم، موفقیت اسلام است.

وی با بیان اینکه در اینجا، دیگر مسئله حوزه و شخص مطرح نیست و مهم اسلام است، اظهار کرد: امروز هر کس به هر شکلی که توانایی کمک به حوزه را دارد، لازم است وارد میدان شود و بداند که در برابر پیشگاه الهی باید پاسخگو باشد، چرا که کمک به مجموعه حوزه، وظیفه شرعی همه ما است.

با حضور آیت الله اعرافی، حوزه در مسیر رفع مشکل طلاب قدم بر داشته است

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر لزوم حمایت از طلاب، یادآور شد: در شورای حوزه استان، به دنبال ایجاد منابع پایدار و رفع مشکلات هستیم؛ مسیری که حوزه پس از حضور آیت الله اعرافی به این سمت در حال حرکت است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات، نباید ایجاد نا امیدی برای طلاب کند، یادآور شد: با وجود تمام مشکلات، لازم است بدانیم که فضا بسته نیست و اگر طلبه‌ای توانمند باشد، می‌تواند به راحتی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

امام جمعه همدان ادامه داد: خوب است طلاب در کوچه و خیابان شنونده درد و دل‌های مردم باشند، چرا که این کار هم دارای اثرات تبلیغی است و هم اثرات فرهنگی.

وی اظهار کرد: بنده نمی‌خواهم مشکلات را تایید کنم و حتی معتقدم یکی از مباحث تحولی در حوزه رفع این مشکلات است، اما نباید فراموش کنیم در مسیری حضور داریم که علمای بسیار با سختی‌های بسیار بیشتر، در طول تاریخ در آن حضور داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در همدان خطاب به مدیران و اساتید حاضر در جلسه با بیان اینکه پذیرای شنیدن طرح‌ها و پیشنهادهای فرهنگی شما هستم، گفت: اگر طرح و پیشنهاد فرهنگی قابل اجرایی وجود داشته باشد، بنده به شخصه وظیفه خود می‌دانم که زمینه اجرای آن را فراهم کنم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است این جلسات استمرار داشته باشد، خاطر نشان کرد: مسئله معیشت طلاب موضوعی جدی است که ضروری است برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha