دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سپاه

حوزه/ فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: در جنگ رسانه‌ای امروز، رسانه‌های نظام جمهوری اسلامی به خوبی کار می‌کنند و پای کار هستند اما نباید صرفا تدافعی باشند، بلکه لازم است به صورت آفندی وارد میدان شوند و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه همدان، شب گذشته در نشستی با مدیران رسانه ها، اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای امروز، رسانه‌های نظام جمهوری اسلامی به خوبی کار می‌کنند و پای کار هستند اما نباید صرفا تدافعی باشند، بلکه لازم است به صورت آفندی وارد میدان شوند و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه روایت‌گری و در جنگ روایت‌ها ضروری است ورود مناسب داشته باشیم، گفت: در زمانی که در شهرستان‌های غربی کشور حضور داشتیم، تیم رسانه همواره در کنار ما بود و اکنون نیز در همدان نیازمند این همراهی هستیم، چرا که رسانه نقش بسیار مهمی در جامعه دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: یکی از پایگاه‌های بسیج در روستای انصارالامام توانسته است قریب به ۲میلیارد تومان کمک‌رسانی به مردم داشته باشد، موضوعی که می توان با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از آن مستند تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت جهادی منحصر به تهیه بسته‌های معیشتی نبوده و در زمینه فرهنگی نیز اقدامات مطلوبی را شاهد بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: متاسفانه این فعالیت‌ها ناشناخته است و به نحو مطلوب نتوانستیم آن‌ها را روایت‌گری کنیم.

وی افزود: همین بحث امنیت‌سازی که سپاه بر عهده دارد، کار بزرگی است که در کنار آن آب‌رسانی به روستاها، ساخت خانه برای نیازمندان و دیگر اقدامات سپاه، از عناوینی است که می‌توان آن را به در جامعه منتشر کرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: حقیقتا اقدامات فوق‌العاده‌ای در زمینه فعالیت‌های جهادی انجام شده و نیروهایی با اعتقاد بالا در حوزه انرژی خورشیدی، آب‌رسانی، خانه‌سازی برای محرومین و حتی درمانی ورود کرده‌اند، اقداماتی که شاید وظیفه سپاه نباشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از مردم از این فعالیت‌ها اطلاع ندارند، لذا برای تحقق این امر و آشنایی جامعه با این خدمات، در کنار رسانه‌ها حضور خواهیم داشت و امیدواریم تعامل خوبی با رسانه‌های استان داشته باشیم.

خط سیاه‌نمایی دشمن فعال است

حجت‌الاسلام علی حسنی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: حق، آگاهی بخش و بصیرت‌افزاست و لذا رسانه‌ها لازم است که منادی حق باشند.

وی با بیان اینکه در وهله اول توجه به تهیه خبر و دوم انتقال صحیح خبر به مخاطب مهم است، گفت: مسائل و مشکلاتی که امروز متوجه جامعه است بر ما پنهان نیست و ما هم درگیر آن هستیم اما اگه خبر به شکل صحیح انتقال پیدا نکند، دشمن به نفع خود خبر را روایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی تشریح کرد: ظهور و بروز فعالیت رسانه‌ها هنگامی اتفاق می‌افتد که نخست عشق و علاقه در کار وجود داشته باشد و بتوانند آستانه صبر خود را بالا ببرند و در عین حال موشکافانه به مسائل ورود داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت تشریح اقدامات انجام شده، یادآور شد: اکنون خط سیاه‌نمایی دشمن فعال است و ایجاد ناامیدی در جامعه را به عنوان هدف برای خود قرار داده‌اند، بنابراین رسانه‌ها با فعالیت جدی و با صداقت می‌توانند، دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تحریف در واقعیت‌ها است، ابراز کرد: رسانه‌ها ضمن بیان حقایق که باعث پیشرفت در همه زمینه‌ها می‌شود، لازم است تا جریان‌ساز باشند و از این جریان‌سازی به نفع نظام جمهوری اسلامی بهره ببرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha