جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امام راحل می‌دانست ارتش و بدنهٔ آن با انقلاب و مردم است؛ بنابراین جلوی شعار انحلال ارتش را گرفت و در روز ۲۹ فروردین با بیانیه‌ای این فتنه را خنثی کرد؛ ازاین‌رو باید گفت در ۲۹ فروردین ارتش با فرمان حضرت امام (ره) تولدی دوباره پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار فرمانده و کارکنان تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان که به مناسبت گرامیداشت ۲۹ فروردین و روز ارتش برگزار شد، با بیان اینکه در روز ۲۹ فروردین ارتش با فرمان حضرت امام (ره) تولدی دوباره پیدا کرد، اظهار کرد: این روز متعلق به مردم است و به نمایندگی از طرف مردم استان به دیدار کارکنان ارتش آمده‌ام.

وی با بیان اینکه باید از تاریخ و سرنوشت ادوار گذشته درس بگیریم، به تبیین فتنه‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف پرداخت و افزود: یکی از فتنه‌ها و فریب‌های دشمنان این بود که در ابتدای پیروزی انقلاب گفتند ارتش باید از بین برود؛ زیرا این ارتش در برابر ملت ایستاده و ارتش خوبی نیست؛ درحالی‌که بدنهٔ ارتش با رژیم پهلوی نبود بلکه با مردم بود و این فرزندان این ملت بودند که در ارتش افسر و سرباز بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: در همان زمان مبارزات انقلابی نیز کسانی مثل شهید بابائی و کلاهدوز با انقلاب بودند و در مقابل عده خودفروخته‌ای از امیران، با پهلوی بودند.

وی تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب بعضی‌ها شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند، درحالی‌که با انحلال ارتش یک کشور، ابزار دفاعی آن کشور ساقط و نظام آسیب‌پذیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امام راحل می‌دانست ارتش و بدنهٔ آن با انقلاب و مردم است؛ بنابراین جلوی شعار انحلال ارتش را گرفت و در روز ۲۹ فروردین با بیانیه‌ای این فتنه را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس روز ۲۹ فروردین روز ولایت و تدبیر حکیمانهٔ امام راحل است که با بیانیه خود به ارتش مشروعیت بخشید و پشتوانهٔ آن شد؛ ازاین‌رو باید گفت روز ۲۹ فروردین ارتش با فرمان حضرت امام (ره) تولدی دوباره پیدا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha